PKO Bank Polski najbardziej mobilnym bankiem!
Aplikacja IKO ma już 600 tys. użytkowników. Każda kolejna aktualizacja powoduje, że coraz większa liczba klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo chce korzystać ze swojego konta i produktów w telefonie.
– Tak liczna zwiększająca się systematycznie grupa klientów oznacza, że działamy skutecznie, a IKO jest bardzo dobrym produktem. Rosnącą liczbę użytkowników zawdzięczamy z pewnością zmianom interfejsu, uproszczeniu procesu aktywacji i dodawaniu nowych funkcji. Wszystkie te zmiany przekładają się również na zwiększanie poziomu zadowolenia użytkowników – mówi Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej.
Bogactwo funkcji
IKO pojawiło się na rynku w marcu 2013 roku. Aplikacja podlegała kolejnym zmianom, zyskując w czerwcu 2015 roku nowe funkcje: doładowania telefonu na kartę, podgląd szczegółów zleceń stałych, kart (w tym spłata karty kredytowej) i kredytów, a także możliwość wysyłania próśb o przelew do innego użytkownika aplikacji. Na początku 2016 roku Bank udostępnił usługę mobilnych płatności zbliżeniowych telefonem, w kwietniu pojawiła się możliwość dokonywania natychmiastowych przelewów na numer telefonu dla osób korzystających z BLIKA w innych bankach, personalizacja pozwalająca na zarządzanie ekranem głównym oraz logowanie za pomocą Touch ID.
Od momentu wdrożenia IKO użytkownicy wykonali za pomocą telefonów ponad 8,2 mln operacji, z czego najczęściej wybierali przelew na numer rachunku. Stopniowo zwiększa się liczba osób korzystających z IKO w płatnościach internetowych – dziś to ponad 12 proc. wszystkich operacji.
Lider bankowości mobilnej
PKO Bank jest liderem usług na rynku bankowości mobilnej. Niemal 1,7 mln klientów Banku Polskiego korzystało aktywnie w I kwartale z bankowości za pomocą urządzeń mobilnych, w tym z wersji lite serwisów iPKO i Inteligo oraz aplikacji IKO. Oznacza to, że przynajmniej raz w miesiącu logowali się do swojego banku z poziomu urządzenia mobilnego.
Niedawno Bank umożliwił najmłodszym swoim klientom, poniżej 13. roku życia, korzystającym z PKO Konto Dziecka i serwisu transakcyjnego PKO Junior dostęp do konta w postaci aplikacji mobilnej PKO Junior. Aplikacja jest nie tylko wygodna, ale również bezpieczna, dodatkowo wzbogacona o funkcje wspierające edukację finansową i rozwój przedsiębiorczej postawy dziecka. Nowoczesna i intuicyjna jest mobilnym odpowiednikiem serwisu PKO Junior.
W październiku ub. roku projekt przekształcenia IKO w BLIK – rynkowy standard płatności, uznany został za najlepszą innowację w płatnościach podczas prestiżowego międzynarodowego konkursu "Distribution&Marketing Innovation in Retail Financial Services”. Jego organizatorem jest Efma – organizacja skupiająca ponad 3,3 tys. instytucji finansowych z ponad 130 krajów oraz Accenture, firma świadcząca usługi z zakresu konsultingu, nowoczesnych technologii i outsourcingu.
Aneta Styrnik-Chaber
PKO Bank Polski
Czytaj także:
IKO ma już 600 tys. użytkowników!
Nowości w IKO – i bankowanie staje się łatwiejsze!
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?