Contact Center radzi: bank dzwoni – odbierz!
Dlaczego warto odebrać telefon od banku? Często jego pracownicy dzwonią by potwierdzić tożsamość osoby zlecającej przelew lub wykonującej inną niestandardową transakcję. Aby to zrobić konieczne jest, aby dysponowali naszymi aktualnymi danymi. Ze względów bezpieczeństwa warto pozostawać z bankiem w kontakcie.
Bankowość XXI wieku oznacza zarówno personalizację potrzeb jak i usług. Klienci mogą samodzielnie podejmować decyzje o limitach na koncie czy karcie. O swoich finansach zadecydują szybko i wygodnie za pomocą smartfonu lub komputera domowego, siedząc wygodnie w swoim ulubionym fotelu. Od bankowości oczekujemy pełnej dostępności 24 godziny na dobę. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że ze względu na bezpieczeństwo zlecanych przez nas transakcji, sami również powinniśmy być „dostępni” dla banku, w którym otworzyliśmy konto. W jakiej sytuacji możemy spodziewać się telefonu z banku i dlaczego warto zadbać, aby nasze dane w systemie zawsze były aktualne?
Kwestie bezpieczeństwa
Konsultanci infolinii mogą zadzwonić do nas, jeśli któraś z transakcji okaże się niestandardowa wobec operacji zwykle zlecanych. Może być to przelew wysokokwotowy albo próba użycia karty w egzotycznym kraju, w którym do tej pory nie byliśmy. Transakcje tego typu są dla banku sygnałem, że ktoś mógł przejąć kontrolę nad naszymi środkami i właśnie dokonuje ich kradzieży. W takiej sytuacji ważne jest, aby potwierdzić dodatkowo tożsamość osoby, która zleca operacje. Aby to zrobić, bank musi dysponować aktualnymi danymi klienta
Co stanie się jeśli nasze dane nie będą zaktualizowane?
brak aktualnego adresu w systemie bankowym uniemożliwi dostarczenie ważnej korespondencji, w tym zmian dotyczących oferty lub nowej karty do konta
brak aktualnego numeru telefonu uniemożliwi potwierdzenie tożsamości przy zleceniu nietypowych dla nas transakcji, co może skutkować blokadą karty lub utrudnieniami w korzystaniu z konta
Kiedy to my powinniśmy zadzwonić do banku?Jeśli właśnie wybierasz się w egzotyczną podróż, nie zapomnij powiadomić o tym banku, w którym posiadasz konto. Pozwoli to na zachowanie płynności finansowej podczas wyjazdu i zaoszczędzi zbędnego stresu.
Jakie dane powinniśmy sprawdzić? P
Przede wszystkim numer telefonu. Bez tego mogą pojawić się problemy z potwierdzeniem transakcji zleconej w nietypowy dla nas sposób. Jeśli bank nie będzie mógł sprawdzić naszej tożsamości, karta zostanie ze względów bezpieczeństwa zablokowana, co może nam popsuć „wakacje życia”.
Olga Rasińska
Starszy specjalista PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Contact Center radzi – chrońcie swoją prywatność w sieci
Contact Center radzi. Cz. 7: Co to jest skimming?
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?