2017.04.06

Nowy świat, nowe konta, nowe wymagania

Dzięki rozwojowi internetu i technologii mobilnej konto osobiste stało się komfortową, wielofunkcyjną maszyną do zarządzania domowym budżetem, automatycznego regulowania stałych płatności i oszczędzania. Umożliwia także dostęp do różnych instrumentów rynku finansowego oraz informuje, gdzie w sąsiedztwie najłatwiej zaopatrzyć się w gotówkę.

Nowy świat, nowe konta, nowe wymagania

Bardzo szybko zapominamy o możliwościach jakie daje nam serwis internetowy lub aplikacja na smartfon, która pozwala na pełną obsługę rachunku bez względu na to, gdzie jesteśmy. Mamy taką naturę, że bardzo szybko przyzwyczajamy się do wygody i komfortu jako naturalnych elementów codziennej egzystencji. Uświadamiamy sobie ten komfort w obliczu … jego braku gdy np. tracimy zasięg Wi-Fi lub sieci komórkowej. Wtedy dzieje się tragedia, prawda?

Konto w wirtualnym świecie

Każdy kto staje przed koniecznością wyboru konta bankowego, zapyta czy wybierając ten konkretny rachunek, będzie go mógł z niego korzystać przez internet. Obsługa nie ma polegać jedynie na sprawdzeniu stanu konta i wykonaniu przelewu. Internetowy serwis ma mieć możliwość ustalania przelewu z wyprzedzeniem, regularnych przelewów stałych, polecenia płatności – czyli automatycznego płacenia rachunków za czynsz, prąd, gaz itp.

Każdy pamięta też, że obsługa konta bankowego przez internet umożliwia korzystanie z dodatkowych funkcji, takich jak np. autooszczędzanie, czyli możliwość określenia automatycznego odkładania małych kwot na wskazany rachunek oszczędnościowy. W przypadku kont PKO Banku Polskiego kwoty te mogą stanowić m.in. zaokrąglenie kwoty płatności przy okazji przelewów, płatności kartą czy telefonem. Telefon to drugi ze światów wirtualnej obsługi naszego rachunku. Nikt już nie założy konta w banku, który nie oferuje aplikacji mobilnej umożliwiającej sprawdzania salda rachunku, historii operacji, zakładania lokat, robienia przelewów na numer telefonu czy płacenia kodem BLIK (który wywodzi się z aplikacji IKO, PKO Banku Polskiego) albo zbliżeniowo wykorzystując technologię HCE.

Technologia jest najważniejsza

Jeszcze do niedawna głównymi pytaniami osób otwierających konta osobiste były te dotyczące kosztów otwarcia, utrzymania rachunku czy używania karty debetowej. Banki stopniowo dostosowały się do oczekiwań rynku i oferują konta, które są praktycznie bezpłatne jeśli ich właściciele dokonują płatności przez internet i płacą w miarę regularnie kartą do konta, zamiast używać gotówki, a jeśli muszą ją wypłacić, to w sieci własnych bankomatów banku – im większa tym lepiej dla klienta i tu PKO pozostaje liderem. W tej sytuacji obok sieci bezpłatnych bankomatów, główną przewagą rynkową staje się przewaga technologiczna, której przejawem jest najbardziej użyteczny serwis internetowy, wyposażony w największą liczbę funkcji. Podobnie w przypadku aplikacji na smartfon umożliwiająca jak najszybszy dostęp do płatności HCE. Klienci, którzy otwierają konta bankowe, wybierają najczęściej bank najlepiej zaspokajający wymagania w tym zakresie.

Grzegorz Culepa
ekspert PKO Banku Polskiego

  • W roku 2016, w PKO Bank Polskim nowe konta otworzyło blisko 230 tys osób – najwięcej spośród polskich banków. Na koniec roku bank prowadził ponad 6,8 mln kont osobistych i oferował usługi bankowości internetowej dla ponad 8,8 mln klientów korzystających przy jej pomocy z kont, kart kredytowych i innych produktów oferowanych przez PKO i podmioty jego grupy kapitałowe.
  • PKO KONTO ZA ZERO

    • 0 zł za prowadzenie konta – wystarczy mieć kartę do konta
    • 0 zł za  kartę do konta,  jeżeli dokonasz płatności kartą na min. 300 zł rozliczonych w okresie, za który jest pobierana miesięczna opłata za kartę, w przeciwnym razie 6,90 zł/mies.
    • 0 zł za wypłaty z ponad 3000 bankomatów PKO Banku Polskiego
    • 0 zł za krajowe przelewy przez internet i aplikację mobilną IKO

    Otwórz konto

Czytaj także:

Moda na dopasowane konto

Młodzi najczęściej wybierają PKO Bank Polski

loaderek.gifoverlay.png