Alert BIK to dobra ochrona
Dzięki Alertom BIK możemy zabezpieczyć się przed wyłudzeniem kredytu lub uzyskać informacje o opóźnieniach w spłacie zobowiązań. Klienci, którzy wykupili usługę są informowani o każdym zapytaniu o ich historię kredytową i zaległości w spłacie kredytu (własnego lub poręczonego), które wpłynie do Biura Informacji Kredytowej.
Jeśli ubiegamy się o kredyt lub zgodziliśmy się go komuś poręczyć, alert nam się przyda. Będzie dodatkowym potwierdzeniem, że nasz wniosek jest rozpatrywany. Nieoceniony okaże się w sytuacji, gdy nie składaliśmy wniosku kredytowego, nie kupowaliśmy niczego na raty ani nie poręczaliśmy nikomu kredytu. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się o istniejącym ryzyku, np. próbie wyłudzenia kredytu na nasz dowód. Jest to szczególnie prawdopodobne, jeżeli ostatnio lub w przeszłości zgubiliśmy dokument lub został nam on skradziony. W takiej sytuacji powinniśmy natychmiast skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta BIK. Jego pracownik, na podstawie przeprowadzonego wywiadu, zweryfikuje ostatecznie, czy mamy do czynienia z próbą wyłudzenia kredytu i poinstruuje nas, jakie działania należy podjąć w celu jej udaremnienia.
Alert chroniący przed wyłudzeniem kredytu jest usługą powiadamiającą klienta o każdym dotyczącym go nowym zapytaniu kredytowym skierowanym do BIK. Alert informujący o pogorszeniu historii kredytowej ma na celu powiadomienie klienta o zarejestrowaniu w BIK, informacji wskazującej na nieterminową spłatę zobowiązania. Alerty są przesyłane w formie wiadomości e-mail i/lub SMS. Logując się na swoje konto na portalu BIK, uzyskamy szczegółowe informacje na temat złożonego wniosku kredytowego (w jakim oddziale banku lub SKOK-u został złożony wniosek, na jaką kwotę oraz na jaki cel ma zostać udzielony kredyt). Alerty BIK są dostępne w dwóch wariantach: Koncie Podstawowym oraz Premium. Można też założyć Konto Próbne – pozwala ono przez 60 dni bezpłatnie korzystać z alertów i pozostałych produktów BIK. Roczna ochrona alertami BIK kosztuje 19 zł* w przypadku Konta Podstawowego oraz 79 zł* w przypadku Konta Premium.
* Ceny standardowe mogą ulec zmianie w wyniku promocji, w toku zmiany oferty.
Iwona Radomska
Historia (kredytowa) z życia wzięta
To historia mieszkanki Łodzi, która spóźniła się ze spłatą raty kredytu i bank naliczył jej odsetki za zwłokę, co znacząco wpłynęło na jej historię kredytową. W jaki sposób? Klientka, zgodnie z zapisami umowy, spłacała kolejne raty kredytu, najpóźniej do 13. dnia każdego miesiąca. Pewnego razu 13. wypadł w sobotę. Kredytobiorczyni wykonała przelew w piątek, ale rata na konto banku trafiła dopiero w poniedziałek – a więc 2 dni później. Bank naliczył jej więc odsetki za nieterminową spłatę – w sumie 25 gr – ale o tym nie poinformował. Dwa miesiące później łodzianka złożyła wniosek o przyznanie pożyczki w innym banku. Instytucja wszczęła standardową procedurę sprawdzania w BIK. I okazało się, że klientka straciła wiarygodność kredytową, więc bank odmówił jej wsparcia finansowego. Dopiero wtedy dowiedziała się o naliczonych jej odsetkach za nieterminową spłatę 2 miesiące wcześniej. Takich sytuacji można uniknąć, korzystając z usługi Alert BIK. Łodzianka mogłaby szybko uregulować odsetki za nieterminową spłatę i bez problemu starać się o kolejną pożyczkę. Warto regularnie sprawdzać w BIK swoją historię kredytową, ponieważ nie wszyscy kredytodawcy informują o długu klienta, mają jednak bezwzględny obowiązek powiadomienia o tym BIK.
Czytaj także:
Alerty BIK
Jakie dane znajdują się w BIK-u?
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?