E-urzędy pełne klientów – cyfrowa rewolucja PKO Banku Polskiego
Rewolucja z zakresu e-administracji nabiera tempa. PKO Bank Polski od początku wspiera proces i proponuje kolejne innowacyjne i ułatwiające kontakt z urzędami rozwiązania. Nasi klienci mogą między innymi bez ograniczeń korzystać z dostępu do swoich kont w PUE ZUS, składania wniosków o świadczenia z programu 500+ dzięki uwierzytelnianiu ich tożsamości przez serwisy transakcyjne. Tworzenie cyfrowych rozwiązań oraz ich integracja z administracją państwową jest elementem nowej strategii, która wyznacza kierunek rozwoju organizacji na najbliższe lata.
Klienci PKO Banku Polskiego, do tej pory złożyli przez serwisy transakcyjne ponad 173 tys. wniosków o świadczenie z programu 500+ - to najlepszy wynik w rodzimym sektorze bankowym. Użytkownicy iPKO i Inteligo założyli również ponad 38 tys. Profili Zaufanych, a 8,5 mln z nich ma dostęp do PUE ZUS. Takie zainteresowanie Polaków usługami e-urzędów oznacza rozwój e-administracji i wzrost liczby dostępnych przez internet usług co zostało uwzględnione w najnowszej strategii Banku.
Dla przedsiębiorcy
Biurokracja przestaje być problemem dla właścicieli firm. Już teraz najpopularniejsze sprawy urzędowe jak np.: zarejestrowanie działalności gospodarczej można załatwić wygodnie online. Profil Zaufany pozwala przedsiębiorcom w pełni korzystać z funkcji PUE ZUS – rozliczać się przez bezpłatną aplikację ePłatnik, uzyskiwać online zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek i zaświadczenia płatnika składek ZUS Z-3. Dodatkowo, Profil Zaufany tworzony z poziomu serwisów transakcyjnych banku pozwala przez internet zarejestrować działalność gospodarczą w serwisie CEIDG i wypełnić wniosek CEIDG-1, który jest jednocześnie zgłoszeniem do naczelnika urzędu skarbowego (m.in. nadanie NIP), GUS (nadanie/weryfikacja REGON) oraz do ZUS (zgłoszenie płatnika składek) lub KRUS (zgłoszenia oświadczenia o kontynuowaniu ubezpieczenia społecznego rolników). E-administracja oszczędza czas i pieniądze podatników.
Dla Kowalskiego
Jednak usługi dostępne e-administracji dostępne dzięki serwisom bankowym wykraczają daleko poza kwestie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. „Odwiedzenie” e-urzędu to korzyści także dla osób indywidualnych. Profil Zaufany pozwala:
- podpisywać dokumenty przekazywane przez Internet,
- składać wnioski o dowód osobisty dla siebie lub dziecka (serwis ePUAP),
- zgłosić utratę lub zniszczenie dowodu osobistego (serwis ePUAP),
- złożyć wniosek o przydatną podczas podróży kartę EKUZ (serwis ePUAP; dokument uprawnia do korzystania ze świadczeń zdrowotnych na terenie dowolnego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub EFTA; można go odebrać osobiście lub otrzymać pocztą),
- uzyskiwać odpisy aktów z Urzędu Stanu Cywilnego (serwis ePUAP),
- złożyć wniosek o wydanie wtórnika prawa jazdy (serwis ePUAP) w przypadku zmiany danych lub zagubienia dokumentu,
- składać zawiadomienie o zbyciu zarejestrowanego pojazdu (serwis ePUAP; to obowiązek każdej osoby sprzedającej, lub przekazującej w formie darowizny zarejestrowany samochód),
- rejestrować się jako osoba poszukująca pracy (praca.gov.pl),
- uzyskać indywidualną interpretację podatkową (serwis ePUAP) i zaświadczenie o niekaralności (Krajowy Rejestr Karny; przydatne przy poszukiwaniu pracy),
- złożyć wniosek o Kartę Dużej Rodziny Emp@tia, załatwiać sprawy w PUE ZUS i korzystać z regionalnych platform e-administracji np. SEKAP, Wrota Mazowsza, Cyfrowa Małopolska.
Wsparcie cyfryzacji częścią nowej strategii Banku
Cyfrowa rewolucja będzie postępować. Działania na rzecz rozwoju e-administracji wpisują się w nową strategię Banku na lata 2016-2020.. Bank jako pionier w tworzeniu bezpiecznego i prostego dostępu do administracji publicznej przez serwisy transakcyjne współpracuje z jednostkami rządowymi nad wdrożeniami z zakresu e-usług. Przewaga rynkowa w tym zakresie może okazać się strategiczna dla przyszłej pozycji Banku w sektorze. Potwierdza to rosnące zainteresowanie klientów proponowanymi udogodnianiami.
Magdalena Lejman
Kierownik zespołu w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
Już niemal 9 tysięcy Profili Zaufanych w PKO Banku Polskim – cyfrowa rewolucja nabiera tempa
Wniosek o kartę EKUZ z Profilem Zaufanym - jak to zrobić?
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?