Ponad 25 tysięcy Profili Zaufanych w PKO Banku Polskim
W ciągu 9 dni od startu usługi klienci PKO Banku Polskiego założyli ponad 25 tys. Profili Zaufanych w bankowości elektronicznej. Nowe profile zakładają zarówno osoby indywidualne, jak i przedsiębiorcy. Posiadanie Profilu Zaufanego jest bezpłatne i pozwala załatwiać wiele spraw urzędowych online.
Do tej pory, według różnych szacunków, około 20 tysięcy osób indywidualnych i przedsiębiorców korzystało z Profili Zaufanych w kontaktach z urzędami (resztę stanowili urzędnicy). W nieco ponad tydzień od startu usługi w PKO Banku Polskim podwoiła się liczba obywateli, którzy ich używają.
Celem uruchomienia opcji tworzenia Profili Zaufanych w serwisach transakcyjnych PKO Banku Polskiego było zwiększenie popularności i dostępności usług e-administracji przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych. Duże zainteresowanie usługą, już w pierwszych dniach jej funkcjonowania, potwierdza potrzebę wykorzystania narzędzi online do kontaktu obywatela z urzędem. Dotyczy to zarówno osób indywidualnych jak i przedsiębiorców.
Przełom w e-administracji
Do momentu uruchomienia możliwości zakładania Profili Zaufanych w serwisach PKO Banku Polskiego – iPKO i Inteligo, z opcji tej korzystało zaledwie kilka procent dorosłych Polaków, z czego większość stanowili urzędnicy, a ponad 90 proc. dokumentów przesyłanych za pośrednictwem ePUAP to korespondencja między urzędami. Teraz te proporcje mogą się zmienić. PKO Bank Polski od początku wspiera projekt „Od papierowej do cyfrowej Polski”. Skala jego zaangażowania i udostępnienie zaawansowanych rozwiązań informatycznych, pozwalają tworzyć mechanizmy gotowe do zastosowania nie tylko w sektorze finansowym, lecz także w administracji państwowej. Podobnie, jak przy uruchomieniu wniosków o świadczenie z programu 500+, procedury wypracowane w PKO umożliwiają dostęp do e-administracji piętnastu milionom Polaków korzystającym z bankowości elektronicznej.
Co daje Profil Zaufany?
Profil Zaufany można założyć bezpłatnie w serwisach bankowości elektronicznej iPKO i Inteligo PKO Bank Polski. Pozwala on na załatwianie wielu spraw urzędowych online. Można dzięki niemu m.in. : podpisywać dokumenty przekazywane do urzędów; składać wnioski o dowód osobisty, kartę EKUZ, Kartę Dużej Rodziny, wtórnik prawa jazdy; uzyskiwać odpisy aktów z USC; zawiadamiać o zbyciu pojazdu; zarejestrować się jako osoba poszukująca pracy; dopisać do listy wyborców; uzyskać indywidualną interpretację podatkową i zaświadczenie o niekaralności, co jest przydatne przy poszukiwaniu pracy; załatwiać sprawy w PUE ZUS i korzystać z regionalnych platform e-administracji. Osobom planującym otwarcie firmy, Profil Zaufany umożliwia zarejestrowanie działalności gospodarczej w serwisie CEIDG, a działającym już przedsiębiorcom – wygodne korzystanie z przydatnych pracodawcom funkcji PUE ZUS.
Michał Tkaczuk
ekspert PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Profil Zaufany, banki i urząd dostępny w internecie. Jakie zmiany się szykują?
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?