2017.05.31

PKO Bank Polski partnerem wchodzącego do Polski akceleratora MassChallenge

W trakcie odbywającego się w Krakowie kongresu Impact’17, którego PKO Bank Polski jest partnerem, ogłoszono start nowego programu akceleracyjnego dla start-upów - Bridge to MassChallenge. To pierwszy etap na drodze wprowadzania do Polski marki MassChallenge, jednego z największych na świecie akceleratorów dla start-upów, którego pierwszym Głównym Partnerem został PKO Bank Polski.

 PKO Bank Polski partnerem wchodzącego do Polski akceleratora MassChallenge - jednego z największych globalnych akceleratorów dla start-upów

Celem projektu jest przyciągnięcie do Polski, a następnie rozwój, jak najlepszych start-upów technologicznych z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Uczestniczące w programie zespoły zyskają nie tylko lepszy dostęp do sieci mentorów z całego świata i możliwość pozyskania finansowania, ale także dostaną unikalną szansę na kontakt z największymi globalnymi firmami, będącymi liderami innowacji.

- PKO Bank Polski realizuje Strategię 2020, która zakłada transformację cyfrową Banku i wzrost innowacyjności jego usług. Współpraca z MassChallenge uzupełnia dotychczasowe aktywności banku na rzecz rozwoju środowiska start-upów technologicznych w Polsce, istotnie poszerzając nasz dostęp do wiedzy o ciekawych pomysłach w obszarze fintech, które z korzyścią dla klientów mogłyby zostać zaimplementowane w banku. Chcemy też przyciągać do Polski start-upy z pozostałych krajów, po to aby zwiększać innowacyjność polskiej gospodarki. Po pełnym wdrożeniu projektu, Polska będzie dysponowała największym w Unii Europejskiej akceleratorem dla start-upów. – mówi Szymon Wałach, Dyrektor Pionu Analiz i Strategii w PKO Banku Polskim.

MassChallenge - globalny akcelerator, jeden z największych na świecie

MassChallenge to program akceleracyjny o globalnym zasięgu, pomagający odnieść sukces przedsiębiorcom o wysokim potencjale rozwoju. Polska, to druga po Wielkiej Brytanii lokalizacja akceleratora w UE. Pierwszy akcelerator uruchomiono w Bostonie w 2010 r. Od tego czasu MassChallenge zwiększa swój zasięg działając m.in.  w Londynie, Meksyku, Jerozolimie i Lozannie. Do tej pory, MassChallenge wsparło ponad 1200 start-upów, które zebrały 2 mld USD finansowania, wygenerowały ponad 900 mln USD przychodu i stworzyły 65 tys. miejsc pracy.

MassChallenge każdego roku dokonuje na świecie akceleracji ok. 350 start-upów ze wszystkich sektorów gospodarki. Przyspieszony rozwój start-upów odbywa się poprzez stacjonarny program akceleracyjny trwający trzy do czterech miesięcy, w trakcie którego start-upy rozwijane są w udostępnionej im przestrzeni biurowej. W trakcie programu, młodzi przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie ponad ośmiuset światowej klasy mentorów, a najlepsze pomysły zostaną dodatkowo wsparte funduszami na ich rozwój.

Bridge to MassChallenge – pierwszy etap budowy stacjonarnego akceleratora

W pierwszym etapie, program akceleracyjny zaistnieje w Polsce w formule Bridge to MassChallenge, w ramach której dla 25 start-upów w Warszawie zorganizowany zostanie boot camp. Dziesięć najlepszych start-upów dostanie możliwość akcelerowania w boot campie w Bostonie. Operatorem programu Bridge to MassChallenge jest Fundacja Przedsiębiorczości Technologicznej, odpowiedzialna m.in. za wprowadzenie do Polski programu MIT Enterprise Forum Poland. Bridge to MassChallenge to pierwszy krok do zbudowania marki MassChallenge Poland. W kolejnych krokach przy udziale partnerów, uruchomiony zostanie kompleksowy stacjonarny program akceleracyjny MassChallenge w Polsce, do którego rocznie rekrutowanych będzie nawet 80 zespołów z regionu CEE, rozwijających stosunkowo już dojrzałe start-upy generujące przychody.

PKO Bank Polski rozwój polskich start-upów

PKO Bank Polski po raz kolejny wspiera pomysły młodych przedsiębiorców, których głównym kapitałem jest innowacyjność oferowanych rozwiązań i nieszablonowy sposób myślenia. Bank jest Głównym Partnerem programu akceleracyjnego dla start-upów prowadzonego wspólnie z MIT EF. W ramach programu dokonano już trzech naborów i dokonano akceleracji niemal 50 start-upów. W trwającej drugiej edycji programu, PKO Bank Polski jest opiekunem ścieżki Let’s Fintech with PKO Bank Polski!, w ramach której poszukiwane są perspektywiczne rozwiązania technologiczne dla branży finansowej.

W sierpniu ubiegłego roku Bank objął także główny patronat nad wydarzeniem Startup Weekend Warsaw o tematyce FinTech, a od 2015 roku współpracuje z D-RAFT w zakresie wyszukiwania unikalnych rozwiązań technologicznych. Projekt ten jest obecnie kontynuowany w zakresie programu FinTech, w nowym centrum współpracy korporacji ze startupami - The Heart Warsaw.

Pierwszy polski bank, który zainwestował w fintech

Banki jest też otwarty na wdrażanie we własnych systemach nieszablonowych rozwiązań proponowanych przez młodych naukowców i przedsiębiorców. Na początku roku, jako pierwsza polska instytucja finansowa, zainwestowaliśmy w start-up fintechowy. Dokując zakupu ZenCard-u pokazaliśmy, że jesteśmy gotowi na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i wysłaliśmy do inwestorów jasny sygnał, że warto inwestować w perspektywiczne polskie start-upy, ponieważ najlepsze opracowywane przez nie rozwiązania mogą być z powodzeniem przejmowane przez działające w Polsce korporacje.

Szymon Pinderak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Masz pomysł? Załóż start-up!

Rozwiń szybciej start-up w programie akceleracji „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”

    • Z Banku

      02018.02.23

      PKO Bank Polski najcenniejszą marką finansową

      PKO Bank Polski jest najdroższą marką krajowego sektora finansowego. Marka polskiego lidera sektora bankowego w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2017 dziennika „Rzeczpospolita” wyceniona została na 2,7 mld złotych. Jest też trzecim najbardziej wartościowym brandem w kraju.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.20

      Wakacje dwa razy w roku. Pozwól sobie to zaplanować

      Uczniowie i studenci dwa razy do roku mają szasnę odetchnąć od nauki i wytężonej pracy, bo w ich kalendarz na stałe wpisane są ferie zimowe i wakacje. A Ty? Też pozwalasz sobie na odpoczynek dwa razy do roku? Psychologowie są zgodni, że by nabrać właściwego dystansu do pracy i zrelaksować się naprawdę, należy zmienić otoczenie. Wyjazd bywa najlepszym rozwiązaniem. Często jednak nie możesz sobie na to pozwolić. Musisz wybierać – narty zimą lub kurort latem. Podpowiemy Ci, co zrobić, abyś mógł pozwolić sobie na jedno i drugie.

      więcej
    • Z Banku

      02018.02.20

      „Możesz wszystko, ale nie musisz” – nowa kampania Konta dla Młodych w PKO Banku Polskim

      Ruszyła kampania internetowa PKO Banku Polskiego „Możesz wszystko, ale nie musisz” z udziałem Macieja Musiała, jednego z najpopularniejszych aktorów młodego pokolenia. Motywem przewodnim kampanii jest akcentowanie poprzez humorystyczne sceny z udziałem Musiała atutów PKO Konta dla Młodych – wygody, mobilności i szybkości. Za otwarcie PKO Konta dla Młodych można otrzymać 100 zł do wydania na Allegro.

      więcej
    • Z Banku

      02018.02.15

      Rewitalizacja Rotundy PKO Banku Polskiego. Budowa części naziemnej

      PKO Bank Polski realizuje trzeci etapu prac związanych z rewitalizacją Rotundy – Oddziału 3 Banku. Obecnie montowane są elementy konstrukcyjne antresoli – kondygnacji 1 piętra. Na szkielet Rotundy złożą się: 21-tonowy słup o wysokości ponad 13,5 m, 13 podziemnych słupów obwodowych o wysokości 3,5-4 m oraz 48 słupów naziemnych, których wysokość wyniesie 11-13 m.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.14

      Panna młoda tuż za progiem, czyli jak sfinansować koszty ślubu i wesela

      Piękna suknia, szykowny garnitur, marsz Mendelsona i luksusowa limuzyna. Kwiaty, łzy wzruszenia, życzenia, a później zabawa do białego ranaByś mogła/mógł po latach stwierdzić, że były jak z bajki, jej scenariusz napisz już dziś i przygotuj się finansowo.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.02.13

      Ekonomia na bank. II edycja projektu edukacji ekonomicznej PKO Banku Polskiego i Uniwersytetu Śląskiego

      Zarządzanie własnym budżetem, prowadzenie biznesu czy ubezpieczenia – wiedza z zakresu edukacji ekonomicznej, bez której trudno dziś sobie poradzić, jest szczególnie potrzebna młodym ludziom wchodzącym w dorosłe życie. Dlatego istotne, by przekazywali ją praktycy, jakimi są doświadczeni pracownicy banku. Rozpoczęła się II edycja projektu edukacyjnego Ekonomia na bank realizowanego przez PKO Bank Polski oraz Uniwersytet Śląski.

      więcej
    Pokaż więcej