2018.10.04

Ubezpieczenia komunikacyjne

Zależy nam, żeby wachlarz produktów był szeroki i elastyczny. Nasi doradcy w oddziałach i agencjach znają potrzeby i oczekiwania klientów banku. Szacujemy, że wśród nich jest ok. 4,5 mln posiadaczy aut, których chcemy zachęcić do skorzystania naszej oferty – mówi w Jan Emeryk Rościszewski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Ubezpieczenia komunikacyjne można od września kupić w placówkach PKO Banku Polskiego. Ta nowość w ofercie PKO to dla wielu niespodzianka. Skąd pomysł na uruchomienie oferty?

Jesteśmy innowacyjnym bankiem, który chce być blisko swoich klientów, dostarczając im wartościowe i kompleksowe rozwiązania. Naszym celem jest, aby klienci wygodnie, w jednym miejscu, mogli załatwić wszystkie swoje sprawy finansowe. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom wprowadziliśmy ubezpieczenia komunikacyjne, produkty „pierwszej potrzeby”, które stanowią ponad połowę rynku ubezpieczeń majątkowych w Polsce. Zależy nam, żeby wachlarz produktów był szeroki i elastyczny. Nasi doradcy w oddziałach i agencjach znają potrzeby i oczekiwania klientów banku. Szacujemy, że wśród nich jest około 4,5 mln posiadaczy aut, których chcemy zachęcić do skorzystania naszej oferty. 

Czy oferowane ubezpieczenia są polisami towarzystw ubezpieczeniowych z Grupy PKO?

Do współpracy zaprosiliśmy pięć towarzystw spoza naszej grupy kapitałowej: AXA Ubezpieczenia, Compensa (z marką Benefia), Generali (z marką Proama), InterRisk i Link4, które przygotowały ujednoliconą ofertę w zakresie OC z Zieloną Kartą, Autocasco oraz NNW. Natomiast PKO Towarzystwo Ubezpieczeń przygotowało ofertę assistance. Polisy Auto Casco, NNW, Zielona Karta różnych firm – co jest unikalne na rynku – są jednakowe pod względem zakresu ubezpieczenia, procesu sprzedaży w placówce banku, jak i dokumentacji. Ubezpieczenie OC jest regulowane ustawowo, zatem identyczne u wszystkich ubezpieczycieli. Czynnikiem różnicującym poszczególne ubezpieczenia jest cena – każde towarzystwo przedstawia składkę wyliczoną na podstawie własnej taryfy. Dzięki temu klienci mają możliwość porównania ceny w bardzo krótkim czasie. Nie muszą bowiem koncentrować się na różnicach produktowych. W przypadku AC proponujemy trzy warianty, w tym jeden obejmujący auta nawet 15-letnie. Dzięki temu każdy klient znajdzie odpowiedź na swoje potrzeby. 

Zaletą naszej oferty jest również to, że klient może dokonać wyboru OC u innego ubezpieczyciela, a AC u innego. W ten sposób może uzyskać najkorzystniejszą cenę. 

Polisy komunikacyjne można kupić w wielu miejscach. Rynek dystrybucji tych ubezpieczeń jest nasycony. Czym PKO Bank Polski chce przyciągnąć potencjalnych nabywców?

Oferta PKO Banku Polskiego przede wszystkim daje klientom możliwość porównania ceny ofert różnych ubezpieczycieli w bardzo krótkim czasie – bez konieczności analizy różnic między poszczególnymi ubezpieczeniami. Dzięki zunifikowanej ofercie każdy produkt jest jednakowy, zatem klient może skoncentrować się na cenie. Ponadto ma możliwość konfiguracji pakietu według własnych preferencji, czyli wybrać OC z innej firmy, a AC z innej płacąc jednym przelewem. Dzięki temu może zyskać niższą łączną składkę za pakiet ubezpieczeń.

Dodatkowo AC, NNW oraz assistance przygotowane zostały w trzech wariantach – każdy klient może wybrać optymalny zakres ochrony. 

Oferta dostępna jest dla klientów Banku, ale już w najbliższym czasie planujemy umożliwić skorzystanie z niej każdemu, bez względu na to, czy z nami „bankuje”, czy nie. Liczymy, że będzie to jednocześnie argument do rozpoczęcia współpracy w ramach usług bankowych. 

Czy Bank przewiduje możliwość rozszerzenia oferty o kolejne firmy ubezpieczeniowe?

Aktualnie koncentrujemy się na udostępnieniu oferty w naszych kanałach zdalnych: IKO i iPKO oraz doskonaleniu procesu obsługi. Nie wykluczamy rozszerzenia oferty o kolejne towarzystwa ubezpieczeniowe. 

Eksperci rynku ubezpieczeniowego twierdzą, że klienci najchętniej kupują polisy słuchając podpowiedzi agentów ubezpieczeniowych. Czy doradcy bankowi mogą ich zastąpić?

Doradcy w naszych oddziałach i agencjach to profesjonaliści w zakresie całego rynku finansowego. Posiadają wiedzę i umiejętności odnoszące się do produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Mając doskonałe relacje z klientem, znając jego potrzeby i oczekiwania, potrafią przygotować rozwiązanie, które jest optymalne z punktu widzenia potrzeb i korzystne finansowo. 

Czy zatem możemy oczekiwać wzrostu znaczenia banków jako dystrybutorów polis ubezpieczeniowych?

Sposób sprzedaży, który proponujemy w placówkach Banku, jest pionierski i zakładamy, że w przyszłości może być kierunkiem dla innych instytucji finansowych. Znaczenie banków jako dystrybutorów ubezpieczeń zapewne będzie rosło i jednocześnie ewoluowało. Wielkości i zasięg naszych kanałów sprzedaży: sieci tradycyjnych placówek oraz kanałów zdalnych – serwisu internetowego i aplikacji mobilnej – daje ogromne możliwości dotarcia do klienta z kompleksowym rozwiązaniem i we właściwym czasie. To nasza wielka przewaga konkurencyjna na rynku, który jest bardzo obiecujący. 

Trzeba mieć na uwadze, że rosnąca z roku na roku zamożność społeczeństwa będzie się stopniowo przekładać na rosnący popyt na ubezpieczenia. PKO Bank Polski będzie – tak jak dotychczas – trzymał rękę na pulsie i dostosowywał ofertę do rosnących potrzeb rynku nie tylko w zakresie produktów i usług bankowych, ale także ubezpieczeniowych. 

Rozmawiał
Grzegorz Culepa

Czytaj także:

Ubezpieczenia komunikacyjne w PKO Banku Polskim

Ubezpieczenie to też profilaktyka!

Mądry przed szkodą, czyli ubezpieczony w PKO Ubezpieczenia

    • Bankofinanse

      02019.04.19

      Zakupy 7/24, czyli niedziela handlowa przez cały rok

      Zakaz handlu w niedzielę w sklepach stacjonarnych to duża szansa dla branży e-commerce. Zakupy przez internet oszczędzają czas i są wygodne. Pozwalają spokojnie poszukać tego, co nas interesuje, porównać ceny i przeczytać opinie. A potem zapłacić online. Co istotne, sklepy internetowe działają także w niedzielę.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.04.19

      Cenna przesyłka, czyli bankomat w roli wpłatomatu

      Mamy gotówkę i chcemy zasilić nią konto? Nie trzeba w tym celu odwiedzać oddziału – wystarczy skorzystać z wpłatomatu lub bankomatu z funkcją wpłacania pieniędzy. Obecnie PKO Bank Polski posiada 1000 urządzeń zdolnych do realizowania takich zadać, a liczba ta wciąż rośnie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.04.18

      PKO Leasing ogłosił kolejne wezwanie na akcje PCM

      PKO Leasing, lider rynku leasingu w Polsce, ogłosił kolejne wezwanie na 100 proc. akcji Prime Car Management. Cena jaką oferuje PKO Leasing za każdą akcję PCM wynosi 23,75 zł. To o 0,5 zł więcej niż cena oferowana w konkurencyjnym wezwaniu, która została oceniona przez zarząd Prime Car Management jako odzwierciedlająca wartość godziwą spółki. Zapisy na akcje PCM będą odbywały się w dwóch etapach. Pierwszy potrwa od 13 maja do 22 maja 2019 r., a drugi od 23 maja do 11 czerwca 2019 r. Jedynym warunkiem wezwania jest objęcie zapisami co najmniej 66 proc. ogólnej liczby akcji.

      więcej
    • Z Banku

      02019.04.18

      Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego Wizjonerem Finansów

      Podczas Wielkiej Gali „Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń” Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, otrzymał nagrodę w kategorii Wizjoner Finansów. Kapituła przyznała ją za realizację ambitnej idei przemiany branży bankowej i kreowanie innowacji, które służą sektorowi, krajowej gospodarce, przedsiębiorczości oraz społeczeństwu.

      więcej
    • Z Banku

      02019.04.18

      100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Głownie

      Początki Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Głownie nie były typowe – pracownice pozyskiwały klientów odwiedzając ich w domach i rozmawiając z nimi na ulicy. O pracy w oddziale opowiada jego dyrektor – Ewa Rygiel.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.04.17

      Sztuka świętowania, czyli jak zorganizować Wielkanoc

      Przygotowania do Wielkanocy bywają nerwowe. Ale tylko wtedy, gdy nie zaplanujemy ich wcześniej. Ponieważ w roku 2019 Święta Wielkanocne wypadają 21 kwietnia, połączymy je zapewne z wiosennymi porządkami i pracami w ogrodzie. Wszystko w jednym czasie. Musimy sobie postawić priorytety i pomyśleć jak sobie poradzić z wydatkami.

      więcej
    Pokaż więcej