2018.11.22

Rusza szał przedświątecznych zakupów – nie odsyłaj swoich klientów z kwitkiem!

Mikołaje na sklepowych witrynach, dekoracje na ulicach i w galeriach handlowych, do tego świąteczne promocje w sklepach i coraz większe tłumy – ruszył bardzo gorący okres w handlu. Świąteczna atmosfera zaczyna się w Polsce z roku na rok coraz wcześniej i to już nikogo nie dziwi. Coraz bardziej dziwi natomiast informacja, że sklep nie przyjmuje płatności kartą lub telefonem.

Polacy pokochali karty płatnicze. Ich liczba przekroczyła w tym roku 40 mln sztuk. Tylko w okresie od marca do czerwca przybyło ich aż milion! Oznacza to, że karta płatnicza znajduje się już praktycznie w każdym portfelu. Wydaje się więc niemożliwe, że wciąż są miejsca, w których płacić można tylko gotówką. W XXI w. posiadanie terminalu płatniczego jest biznesową koniecznością. Jego brak może przełożyć się na wyraźnie niższe dochody. Zrozumiało to już wielu przedsiębiorców. W II kwartale br., gdy ruszył program „Polska Bezgotówkowa”, terminali przybywało w rekordowym tempie. Ich liczba zwiększyła się o 50 tys. w ciągu zaledwie 3 miesięcy. Europejski Bank Centralny szacuje, że w 2020 r. na milion mieszkańców będzie przypadało w Polsce ponad 11,5 tys. terminali. 

Fundacja „Polska Bezgotówkowa” zakłada, że tylko w tym roku do placówek handlowych i usługowych ma trafić około 100 tys. terminali, a w ciągu najbliższych trzech lat będzie to aż 600 tys. urządzeń. Mali i średni przedsiębiorcy mogą otrzymać terminal za darmo – na rok. Nie ponoszą kosztów korzystania z urządzenia aż do momentu, gdy przekroczą kwotę 100 tys. zł obrotu. Po 12 miesiącach przedsiębiorca ustala nowe warunki korzystania z terminalu z jego dostawcą i dostawcą systemu płatności, czyli agentem rozliczeniowym lub bankiem.

W ofercie PKO Banku Polskiego znajduje się terminal Smart D220, który przedsiębiorcy biorący udział w programie mogą otrzymać za darmo na zawsze. Urządzenie ma dotykowy ekran i umożliwia przyjmowanie płatności najbardziej popularnymi kartami, BLIKIEM czy telefonami komórkowymi. Terminal korzysta z sieci WiFi lub GSM i generuje elektroniczne potwierdzenie transakcji – co eliminuje koszty związane z kupowaniem dodatkowego papieru do wydruku paragonów i potwierdzeń. 

Bank oferuje też inne, bezpłatne przez rok terminale: stacjonarny, którego wynajem po upływie 12 miesięcy będzie kosztował 39 zł miesięcznie oraz przenośny za 49 zł/m-c. To oferta dla klientów, którzy do tej pory (przez ostatnich 12 miesięcy) z nich nie korzystali. Wypełnienie dokumentów trwa od 10 do 15 minut. Zazwyczaj terminal instalowany jest w punkcie usługowo-handlowym w ciągu 3 dni. W przypadku programu „Polska Bezgotówkowa” potrzebujemy dodatkowo akceptację, co nie wpływa na termin realizacji.

Aneta Dąbrowska

Program „Polska Bezgotówkowa” to szansa na zwiększenie dochodów bez ryzyka. Takie okazje w biznesie zdarzają się rzadko. Przez okrągły rok firma nie ponosi kosztów związanych z użytkowaniem terminala płatniczego oraz akceptacją płatności. Nie pobieramy ani opłaty miesięcznej za urządzenie, ani prowizji od zrealizowanych transakcji. Przez ten czas przedsiębiorca może zorientować się, jak akceptacja kart płatniczych wpływa na prowadzony biznes. A przecież dziś większość z nas podczas codziennych zakupów sięga po kartę płatniczą, która pozwala uregulować należność szybciej i bezpieczniej.W celu dopełnienia formalności, należy zgłosić się do doradcy w oddziale PKO Banku Polskiego lub kontakt internetowy https://www.pkobp.pl/firmy/konta/rachunki/terminal/

Renata Baranowska
Doradca w Oddziale 8 PKO Banku Polskiego w Warszawie

 

Czytaj także:

Przyjmuj płatności kartą. Z Programem Polska Bezgotówkowa to nic nie kosztuje

„Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” – szansa rozwoju dla kolejnych start-upów

Nowe możliwości Platformy Wsparcia Eksportu PKO Banku Polskiego

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej