2018.10.30

Nowe możliwości Platformy Wsparcia Eksportu PKO Banku Polskiego

Przedsiębiorcy korzystający z Platformy Wsparcia Eksportu zyskali możliwość weryfikowania wiarygodności zagranicznego kontrahenta. W specjalnych raportach mogą znaleźć m.in. dane finansowe, ocenę zdolności kredytowej potencjalnego zagranicznego kontrahenta oraz informacje na temat wywiązywania się przez niego ze zobowiązań. Działająca od roku Platforma to rozwiązanie PKO Banku Polskiego, stanowiące pomoc dla firm działających na rynkach zagranicznych lub planujących sprzedaż towarów i usług poza granicami Polski.

Portal zawiera najnowsze informacje o ponad 130 rynkach zagranicznych oraz aktualne analizy najważniejszych z punktu widzenia polskiego eksportu branż. Bank zaprezentował możliwości Platformy podczas PAIH Expo – Pierwszego Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą, które odbyło się 25 października.

Polskie firmy są coraz bardziej aktywne na rynkach zagranicznych, a wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych dynamicznie rośnie. Sam proces ekspansji jest dla firm poważnym i złożonym wyzwaniem, dlatego istotne jest, aby miały przy sobie stabilnego i zaufanego partnera finansowego, którego znają, ale przede wszystkim, który również doskonale zna te firmy. PKO Bank Polski wspiera eksporterów zarówno swoją ofertą finansową, jak i wiedzą analityczną – podkreśla Maks Kraczkowski, wiceprezes PKO Banku Polskiego.

Platforma Wsparcia Eksportu to narzędzie udostępnione rok temu, które wspiera przedsiębiorców planujących ekspansję zagraniczną, jak również tych obecnych na zagranicznych rynkach. Od teraz przedsiębiorcy korzystający z Platformy zyskują nową możliwość, pozwalającą weryfikować wiarygodność zagranicznego kontrahenta. Narzędzie to zostało opracowane we współpracy z wywiadownią gospodarczą, która dostarcza informacje na temat aktualnej sytuacji zagranicznych firm. W raportach znaleźć można m.in. dane finansowe, ocenę zdolności kredytowej firmy oraz informacje na temat wywiązywania się przez spółkę ze zobowiązań. Kupując raport polskie firmy zyskują wiedzę na temat zagranicznego partnera, tym samym zwiększając bezpieczeństwo współpracy.

Od początku na portalu dostępne są szczegółowe informacje gospodarcze o potencjalnych rynkach zbytu, wskazówki dotyczące budowania strategii firmy i wykorzystania narzędzi marketingowych do promocji firm za granicą oraz dobrania odpowiednich produktów finansowych. Niezwykle cenne w analizie kierunków eksportu są raporty dotyczące poszczególnych branż i perspektyw ich rozwoju na wybranych rynkach. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się raporty poświęcone branży meblarskiej, obuwniczej, odzieżowej, kosmetycznej czy słodyczy, czyli produktów najczęściej eksportowanych przez polskie firmy.

PKO Bank Polskim partnerem PAIH Expo

Przedstawiciele PKO Banku Polskiego mieli możliwość podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami związanymi z wspieraniem polskich przedsiębiorców wychodzących na rynki zagraniczne podczas PAIH Expo – Pierwszego Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą. Bank został partnerem wydarzenia odbywającego się pod hasłem „Porozmawiajmy o eksporcie”. Organizatorem była Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Podczas Forum zaprezentowano różne mechanizmy wsparcia polskich firm na rynkach zagranicznych, w szczególności – pozaeuropejskich. W specjalnej strefie PKO Banku Polskiego przedsiębiorcy mieli okazję porozmawiać z doradcami eksportowymi na temat finansowania oraz wsparcia aktywności zagranicznej polskich firm, a także zapoznać się z możliwościami Platformy Wsparcia Eksportu.

Małgorzata Witkowska

Czytaj także:

Zakup sprzętu do firmy... Leasing, kredyt czy wynajem?

Karta kredytowa dla firm – twój partner w biznesie

Przedsiębiorcy Korzystają z Oferty – Bank Pomaga

    • Bankofirma

      02019.02.14

      Jak robić biznes w 2019 r.? Nowe stawki składek ZUS i zmiany w prawie podatkowym

      Rok 2019 przyniósł nowe przepisy dla przedsiębiorców. Warto sprawdzić, co się zmieniło – wiedza ta może być naprawdę dużo warta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.02.05

      Alnea, przyszłość należy do nich

      Jak się okazuje polska technologia jest na wysokim poziomie. Doskonałym na to dowodem jest firma Alnea, która od lat zajmuje się automatyzacją i robotyką procesów produkcji. Prezes zarządu firmy, Krzysztof Kamiński, rusza na podbój zagranicznych rynków. I wierzy, że najważniejsza jest kooperacja ludzi i… robotów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.30

      Azot Biznes Park, budujemy świat od nowa

      Tereny po zakładach chemicznych w Jaworznie nie kojarzyły się zbyt dobrze. To nie była ekologiczna inwestycja. Właściciele firmy Azot postanowili to zmienić. O prawdziwym „odczarowaniu” tego terenu opowiada Paweł Byrczek – prezes Zarządu Azot Biznes Park – firmy, która została nominowana do prestiżowej nagrody Wektory 2018.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.28

      Potrafimy nagłośnić swój sukces – wywiad z założycielem firmy Sarim

      Sukces nie przyszedł od razu. Trzeba było czasu, odważnych decyzji i dobrych pomysłów. Tak powstała marka, o której głośno nie tylko w Polsce ale także poza naszymi granicami. Sarim, Śląska Agencja Reklamy i Marketingu, jest w elitarnym gronie 65 najlepszych firm nagłośnieniowych na świecie. Doceniły ją nie tylko rodzime gwiazdy, ale również międzynarodowe sławy, takie jak: Woody Allen, Vaya Con Dios czy Emir Kusturica. Jak do tego doszło opowiada Adam Guzdek, założyciel firmy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.28

      Nowości dla firm w PKO Banku Polskim

      Teraz firmy mają lepiej. Koniec z wizytą kuriera lub w oddziale banku – do podpisania umowy rachunku firmowego wystarczy teraz hasło SMS. W 2018 r. PKO Banku Polskim umożliwił klientom firmowym również rejestrację firmy przez iPKO, skorzystanie z pomocy asystenta firmowego oraz pomoc w założeniu e-sklepu.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.23

      Gdyński biznesplan, czyli pierwszy krok do sukcesu. Weź udział w konkursie

      Masz pomysł na biznes? Rozważasz otwarcie działalności gospodarczej? A może prowadzisz już firmę i chcesz ją rozwinąć wprowadzając nowy produkt lub usługę? Jeszcze przez tydzień możesz zgłosić się do konkursu Gdyński biznesplan. To już 17. edycja tego wydarzenia! Zgłoszenia przyjmowane są do 31 stycznia.

      więcej
    Pokaż więcej