2016.08.08

Nieodzowne dla przedsiębiorców

Co piąta karta płatnicza w naszym kraju ma logo PKO. Ciesząc się zaufaniem klientów, PKO Bank Polski oferuje kolejne innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorców.

Nieodzowne dla przedsiębiorców

Bezgotówkowa rewolucja w naszym kraju trafiła na podatny grunt. Polubiliśmy plastikowe pieniądze. W polskich portfelach jest ponad 35,2 mln kart płatniczych. W.2015 roku podczas zakupów płaciliśmy kartą 893 mln razy – wynika z danych NBP, czyli o ponad 21 proc. częściej niż rok wcześniej. Łącznie w ten sposób w ostatnim kwartale ubiegłego roku wydaliśmy niemal 130 mld zł.

Dlaczego warto mieć terminal

Klienci coraz rzadziej noszą ze sobą gotówkę, a częściej dokonują płatności kartą. Zdaniem ekspertów bezgotówkowe rachunki są nawet o 30 proc. wyższe, co potwierdza tezę psychologów, że płacąc kartą, kupujemy więcej. Przekłada się to także na przedsiębiorców – dlatego punkty usługowo-handlowe coraz częściej honorują „plastiki”. Rewolucją i innowacyjnym rozwiązaniem okazało się wdrożenie aplikacji mobilnej IKO, która za sprawą porozumienia części banków stała się podstawą do stworzenia standardu BLIK. Dzięki temu użytkownicy aplikacji bankowości mobilnych mogą w prosty sposób dokonywać płatności telefonem bez użycia karty, wystarczy na terminalu płatniczym wprowadzić odpowiedni kod.

Korzyści dla przedsiębiorców

Aby ułatwiać korzystanie z płatności bezgotówkowych, PKO Bank Polski przy współpracy z eService oferuje małym i średnim firmom terminale płatnicze. Umożliwiają one płatności kartami oraz w aplikacji mobilnej IKO i systemie BLIK. Terminal płatniczy pozwala także na doładowanie telefonu komórkowego i wypłatę gotówki, czyli cashback – usługę, z której klienci korzystają coraz chętniej przy okazji codziennych zakupów. Korzyści z posiadania terminala płatniczego w firmie są nie do przecenienia. Użytkowanie terminali wpływa na wzrost obrotów średniej wartości koszyka zakupowego, wzmacnia nowoczesny wizerunek firmy, a przede wszystkim pozwala na obsługę klientów niemających przy sobie gotówki.

Dobra oferta

Klienci PKO Banku Polskiego sektora MŚP mogą skorzystać z terminala płatniczego na konkurencyjnych warunkach. Od niedawna obowiązuje nowa oferta i niższe opłaty związane z przyjmowaniem transakcji bezgotówkowych. PKO Bank Polski wspólnie z eService wspiera nowo powstałe firmy. Klienci rozpoczynający działalność mogą skorzystać z bezpłatnego terminala płatniczego (terminal płatniczy bez opłaty miesięcznej za najem) oraz z bezpłatnego rachunku firmowego. Dodatkowo firmy już w momencie rozpoczęcia działalności gospodarczej mogą w PKO Banku Polskim skorzystać z limitu w rachunku od dnia jego otwarcia.

Łukasz Czech

  • Przedsiębiorcy szkolą się z bezpieczeństwa w sieci

    Przydatna wiedza, praktyczne podejście, dużo cennych informacji – to najczęstsze komentarze uczestników po szkoleniu z bezpieczeństwa w sieci i bankowości internetowej. Bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorców PKO Bank Polski zorganizował już w ośmiu miastach. Wyciek informacji, poufnych dokumentów czy danych logowania do serwisów to tylko niektóre problemy, z którymi muszą sobie radzić przedsiębiorcy. Jak przyznają, nie zawsze są w stanie śledzić pojawiające się zagrożenia. Seminaria prowadzone pod hasłem „Zagrożenia w sieci, czyli jak bezpiecznie korzystać z bankowości internetowej” odbyły się we Wrocławiu, w Poznaniu, Warszawie, Bydgoszczy, Białymstoku, Krakowie, Chorzowie i Lublinie.

    Michał Tkaczuk

 

Czytaj także:

Karta czy gotówka?

Nowa oferta rachunków dla firm w PKO Banku Polskim

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png