2016.08.08

Nieodzowne dla przedsiębiorców

Co piąta karta płatnicza w naszym kraju ma logo PKO. Ciesząc się zaufaniem klientów, PKO Bank Polski oferuje kolejne innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorców.

Nieodzowne dla przedsiębiorców

Bezgotówkowa rewolucja w naszym kraju trafiła na podatny grunt. Polubiliśmy plastikowe pieniądze. W polskich portfelach jest ponad 35,2 mln kart płatniczych. W.2015 roku podczas zakupów płaciliśmy kartą 893 mln razy – wynika z danych NBP, czyli o ponad 21 proc. częściej niż rok wcześniej. Łącznie w ten sposób w ostatnim kwartale ubiegłego roku wydaliśmy niemal 130 mld zł.

Dlaczego warto mieć terminal

Klienci coraz rzadziej noszą ze sobą gotówkę, a częściej dokonują płatności kartą. Zdaniem ekspertów bezgotówkowe rachunki są nawet o 30 proc. wyższe, co potwierdza tezę psychologów, że płacąc kartą, kupujemy więcej. Przekłada się to także na przedsiębiorców – dlatego punkty usługowo-handlowe coraz częściej honorują „plastiki”. Rewolucją i innowacyjnym rozwiązaniem okazało się wdrożenie aplikacji mobilnej IKO, która za sprawą porozumienia części banków stała się podstawą do stworzenia standardu BLIK. Dzięki temu użytkownicy aplikacji bankowości mobilnych mogą w prosty sposób dokonywać płatności telefonem bez użycia karty, wystarczy na terminalu płatniczym wprowadzić odpowiedni kod.

Korzyści dla przedsiębiorców

Aby ułatwiać korzystanie z płatności bezgotówkowych, PKO Bank Polski przy współpracy z eService oferuje małym i średnim firmom terminale płatnicze. Umożliwiają one płatności kartami oraz w aplikacji mobilnej IKO i systemie BLIK. Terminal płatniczy pozwala także na doładowanie telefonu komórkowego i wypłatę gotówki, czyli cashback – usługę, z której klienci korzystają coraz chętniej przy okazji codziennych zakupów. Korzyści z posiadania terminala płatniczego w firmie są nie do przecenienia. Użytkowanie terminali wpływa na wzrost obrotów średniej wartości koszyka zakupowego, wzmacnia nowoczesny wizerunek firmy, a przede wszystkim pozwala na obsługę klientów niemających przy sobie gotówki.

Dobra oferta

Klienci PKO Banku Polskiego sektora MŚP mogą skorzystać z terminala płatniczego na konkurencyjnych warunkach. Od niedawna obowiązuje nowa oferta i niższe opłaty związane z przyjmowaniem transakcji bezgotówkowych. PKO Bank Polski wspólnie z eService wspiera nowo powstałe firmy. Klienci rozpoczynający działalność mogą skorzystać z bezpłatnego terminala płatniczego (terminal płatniczy bez opłaty miesięcznej za najem) oraz z bezpłatnego rachunku firmowego. Dodatkowo firmy już w momencie rozpoczęcia działalności gospodarczej mogą w PKO Banku Polskim skorzystać z limitu w rachunku od dnia jego otwarcia.

Łukasz Czech

  • Przedsiębiorcy szkolą się z bezpieczeństwa w sieci

    Przydatna wiedza, praktyczne podejście, dużo cennych informacji – to najczęstsze komentarze uczestników po szkoleniu z bezpieczeństwa w sieci i bankowości internetowej. Bezpłatne szkolenia dla przedsiębiorców PKO Bank Polski zorganizował już w ośmiu miastach. Wyciek informacji, poufnych dokumentów czy danych logowania do serwisów to tylko niektóre problemy, z którymi muszą sobie radzić przedsiębiorcy. Jak przyznają, nie zawsze są w stanie śledzić pojawiające się zagrożenia. Seminaria prowadzone pod hasłem „Zagrożenia w sieci, czyli jak bezpiecznie korzystać z bankowości internetowej” odbyły się we Wrocławiu, w Poznaniu, Warszawie, Bydgoszczy, Białymstoku, Krakowie, Chorzowie i Lublinie.

    Michał Tkaczuk

 

Czytaj także:

Karta czy gotówka?

Nowa oferta rachunków dla firm w PKO Banku Polskim