2017.03.17

Maristo - biznes trzeba prowadzić z pasją

Chociaż sklep internetowy dla żeglarzy Maristo.pl powstał niecałe dwa lata temu, to jego właściciele mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej. A co najważniejsze - sami są żeglarzami.

Maristo

Każdy żeglarz wie, jak bardzo ważny - szczególnie w ekstremalnych warunkach - jest sprawdzony i niezawodny sprzęt. Cenna i to nie tylko dla początkujących jest też rada kogoś doświadczonego. - Jako żeglarze i jednocześnie organizatorzy regat odczuwaliśmy na rynku brak zaufanego dostawcy sprzętu żeglarskiego, między innymi wyposażenia jachtów, elektroniki, środków bezpieczeństwa i odzieży. Dlatego postanowiliśmy wypełnić tę lukę - mówi biznesmen i żeglarz Jacek Zieliński. W połowie 2015 roku wspólnie Ryszardem Drzymalskim (także miłośnikiem tego sportu) powołali spółkę Maristo.pl - prowadzącą m.in. sklep internetowy stworzony, jak sami mówią, przez żeglarzy dla żeglarzy. W ofercie znaleźć można także artykuły przydatne w szeroko pojętej turystyce.

- Na życzenie klienta jesteśmy w stanie sprowadzić produkty z całego świata - zapewnia Jacek Zieliński. Każdy ze wspólników od lat prowadzi własną firmę. Wiedzą, że bez zadowolonego klienta nie można liczyć na sukces w biznesie i dlatego starają się jak najlepiej zaspokoić jego oczekiwania. 

Trafić w potrzeby żeglarzy

Każdy ze wspólników tworzących Maristo ma na swoim koncie tytuły mistrza Polski oraz sukcesy w krajowych i międzynarodowych regatach. Ryszard Drzymalski jest Mistrzem Polski 2015 roku - tytuł zdobył podczas regat SailBookCup. Jacek Zieliński mistrzem Polski został w regatach w 2013 i 2015 roku, a ma na swoim koncie tytuł Mistrzostrza Polski Samotników zdobyty w 2015 roku podczas Wielkiej Żeglarskiej Bitwy o Gotland. Mają za sobą udział w wielu regatach w Polsce i zagranicą. - A także niejedną przygodę, zarówno z tych przyjemnych, jak i mrożących krew w żyłach. To sprawia, że dobrze znamy i rozumiemy potrzeby żeglarzy - zapewnia Jacek Zieliński. Dodaje, że sami testują oferowane przez spółkę produkty, co pozwala na udzielanie naszym klientom porad i opinii opartych na własnych doświadczeniach oraz na stałe udoskonalanie i poszerzanie oferowanego przez nas asortymentu.

Spółka Maristo to nie tylko sklep żeglarski, ale także kilka innych inicjatyw wynikających z pasji  Jacka Zielińskiego i Ryszarda Drzymalskiego. Wśród nich znajduje się istniejący już od 2010 roku informacyjno-społecznościowy portal żeglarski SailBook.pl,organizacja regat SailBookCup oraz najtrudniejszych regat samotników na Bałtyku - Wielkiej Żeglarskiej Bitwy o Gotland. - Dzięki tym aktywnościom środowisko żeglarskie, nie tylko w Polsce, ale także zagranicą, obdarza nas zaufaniem  - uważa Jacek Zieliński.

Płynę dla

Właściciele Maristo.pl nie ograniczają się do prowadzenia biznesu i realizowania swoich pasji.  - Nie jesteśmy obojętni na los otaczających nas ludzi i chętnie wspieramy wszelkie wartościowe inicjatywy - zapewnia Jacek Zieliński.  W 2015 roku hasło regat SailBookCup brzmiało "Płynę dla Leo" i zbierane były fundusze dla osób chorych na zespół wrodzonej ośrodkowej hipowentylacji. Do akcji włączyła się ambasadorka imprezy - aktorka Monika Kwiatkowska i fundacja "Zdejmij Klątwę".  Rok później, w 2016 roku, w trakcie rozpoczynających się regat zorganizowano dzień dawcy szpiku, co wiązało się z możliwością zarejestrowania się w bazie DKMS Polska (nie tylko przez uczestników regat).

- Promujemy też żeglarstwo wśród najmłodszych - dodaje Jacek Zieliński. Portal SailBook.pl zorganizował w ramach regat SailBook Cup 2013 konkurs "Pisz i płyń" dla młodzieży w wieku 14-18 lat, zamieszkałej w gminach Cedry Wielkie i Pruszcz Gdański. Patronatem objęli go Marszałek Województwa Pomorskiego i Honorowy Konsul Szwecji w Gdańsku. Konkurs polegał na napisaniu morskiej opowieści, a jego zwycięzcy, poza otrzymaniem nagród rzeczowych, mieli możliwość wzięcia udziału w najdłuższych regatach na Bałtyku - SailBook Cup na pokładzie jachtu organizatora, Jacka Zielińskiego.

Partner w biznesie

Twórcy Maristo.pl uważają, że najlepszą receptą na sukces w biznesie jest ciężka praca. Bez zaangażowania i oddania serca firmie trudno jest osiągnąć założone cele. Idealnie, jeśli uda się połączyć pracę z pasją.  Dużą pomocą w prowadzeniu biznesu jest też sprawdzony partner, na którym można polegać w kwestiach finansowych. Dla Maristo jest nim PKO Bank Polski.  - Cenimy sobie sprawną obsługę, elastyczność w rozwiązywaniu problemów oraz idealnie dopasowany garnitur innowacyjnych produktów. - wymienia Jacek Zieliński

Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego

  • Jacek Zieliński jest długoletnim klientem naszego Banku. Od blisko 17 lat śledzimy jego pasję, jaką jest żeglarstwo i kibicujemy kolejnym przedsięwzięciom. Jest on m.in. pomysłodawcą serwisu żeglarskiego SailBook.pl, a spółka Maristo to kolejny trafiony pomysł, który zrodził się z wielkiego zamiłowania do morza.  Od ponad 10 lat współpracujemy w ramach zespołu Małych i Średnich Przedsiębiorstw. W tym segmencie PKO Bank Polski ma szeroką ofertę - skierowaną zarówno dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym przedstawicieli wolnych zawodów, jak i dla spółek. Bardzo cieszymy się, że nasz Bank został przez Jacka Zielińskiego obdarzony zaufaniem i wybrany także jako partner w biznesie.

    Iwona Kaim-Kwas, starszy
    doradca w Oddziale 1 w Pruszczu Gdańskim

 

Czytaj także:

SZKŁOMAL - Lubawa. Okna na cały świat

Wyjątkowe miejsce na mapie Bolesławca

Pliki do pobrania

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej