Nowe możliwości Platformy Wsparcia Eksportu PKO Banku Polskiego
Przedsiębiorcy korzystający z Platformy Wsparcia Eksportu zyskali możliwość weryfikowania wiarygodności zagranicznego kontrahenta. W specjalnych raportach mogą znaleźć m.in. dane finansowe, ocenę zdolności kredytowej potencjalnego zagranicznego kontrahenta oraz informacje na temat wywiązywania się przez niego ze zobowiązań. Działająca od roku Platforma to rozwiązanie PKO Banku Polskiego, stanowiące pomoc dla firm działających na rynkach zagranicznych lub planujących sprzedaż towarów i usług poza granicami Polski.
Portal zawiera najnowsze informacje o ponad 130 rynkach zagranicznych oraz aktualne analizy najważniejszych z punktu widzenia polskiego eksportu branż. Bank zaprezentował możliwości Platformy podczas PAIH Expo – Pierwszego Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą, które odbyło się 25 października.
– Polskie firmy są coraz bardziej aktywne na rynkach zagranicznych, a wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych dynamicznie rośnie. Sam proces ekspansji jest dla firm poważnym i złożonym wyzwaniem, dlatego istotne jest, aby miały przy sobie stabilnego i zaufanego partnera finansowego, którego znają, ale przede wszystkim, który również doskonale zna te firmy. PKO Bank Polski wspiera eksporterów zarówno swoją ofertą finansową, jak i wiedzą analityczną – podkreśla Maks Kraczkowski, wiceprezes PKO Banku Polskiego.
Platforma Wsparcia Eksportu to narzędzie udostępnione rok temu, które wspiera przedsiębiorców planujących ekspansję zagraniczną, jak również tych obecnych na zagranicznych rynkach. Od teraz przedsiębiorcy korzystający z Platformy zyskują nową możliwość, pozwalającą weryfikować wiarygodność zagranicznego kontrahenta. Narzędzie to zostało opracowane we współpracy z wywiadownią gospodarczą, która dostarcza informacje na temat aktualnej sytuacji zagranicznych firm. W raportach znaleźć można m.in. dane finansowe, ocenę zdolności kredytowej firmy oraz informacje na temat wywiązywania się przez spółkę ze zobowiązań. Kupując raport polskie firmy zyskują wiedzę na temat zagranicznego partnera, tym samym zwiększając bezpieczeństwo współpracy.
Od początku na portalu dostępne są szczegółowe informacje gospodarcze o potencjalnych rynkach zbytu, wskazówki dotyczące budowania strategii firmy i wykorzystania narzędzi marketingowych do promocji firm za granicą oraz dobrania odpowiednich produktów finansowych. Niezwykle cenne w analizie kierunków eksportu są raporty dotyczące poszczególnych branż i perspektyw ich rozwoju na wybranych rynkach. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się raporty poświęcone branży meblarskiej, obuwniczej, odzieżowej, kosmetycznej czy słodyczy, czyli produktów najczęściej eksportowanych przez polskie firmy.
PKO Bank Polskim partnerem PAIH Expo
Przedstawiciele PKO Banku Polskiego mieli możliwość podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniami związanymi z wspieraniem polskich przedsiębiorców wychodzących na rynki zagraniczne podczas PAIH Expo – Pierwszego Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą. Bank został partnerem wydarzenia odbywającego się pod hasłem „Porozmawiajmy o eksporcie”. Organizatorem była Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Podczas Forum zaprezentowano różne mechanizmy wsparcia polskich firm na rynkach zagranicznych, w szczególności – pozaeuropejskich. W specjalnej strefie PKO Banku Polskiego przedsiębiorcy mieli okazję porozmawiać z doradcami eksportowymi na temat finansowania oraz wsparcia aktywności zagranicznej polskich firm, a także zapoznać się z możliwościami Platformy Wsparcia Eksportu.
Małgorzata Witkowska
Czytaj także:
Zakup sprzętu do firmy... Leasing, kredyt czy wynajem?
Karta kredytowa dla firm – twój partner w biznesie
Przedsiębiorcy Korzystają z Oferty – Bank Pomaga
Bankofirma
02019.07.04Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość
więcejKonkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Bankofirma
02019.07.04Przejdź płynnie do faktoringu
więcejPo faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Bankofirma
02019.07.01Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem
więcejMaciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.
Bankofirma
02019.06.28Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła
więcejKiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.
Bankofirma
02019.06.13Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku
więcejGoście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.
Bankofirma
02019.06.11Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm
więcejPKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim