2018.08.17

Przedsiębiorcy chcą się szkolić

Od marca do maja przedsiębiorcy w całej Polsce mieli okazję wziąć udział w bezpłatnym szkoleniu Dzień dobry Biznes organizowanym przez PKO Bank Polski przy współpracy Polskiego Towarzystwa Gospodarczego. Spotkania odbyły się w 12 miastach i wzięło w nich udział ponad 500 osób. Tak ogromne zainteresowanie to dowód, że przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości dokształcania i zdobywania nowych kontaktów.

Cykl szkoleń Dzień dobry Biznes był już drugim z tej serii – pierwszy odbył się w IV kwartale ub.r. – Zaproszenie na szkolenie dostałam z lokalnego oddziału PKO Banku Polskiego. Tematyka wydawała mi się ciekawa i dobrze dopasowana do rodzaju działalności, jaki prowadzimy, więc postanowiłam wziąć udział w wydarzeniu. Bardzo interesującym zagadnieniem poruszonym podczas spotkania były kwestie związane z prawnymi aspektami wprowadzenia rozporządzenia RODO. Wykwalifikowani i dobrze przygotowani prowadzący w jasny i prosty sposób tłumaczyli zawiłości nowego prawa. Potrafili streścić i wyłuskać najistotniejsze dla nas elementy RODO. Samo szkolenie odbyło się w bardzo miłej atmosferze i miejscu, którego klimat sprzyjał chłonięciu wiedzy. Najciekawsze w całym szkoleniu, poza oczywistą wiedzą merytoryczną, którą udało nam się zdobyć, była szansa zadawania konkretnych pytań prowadzącym. Mogliśmy dogłębnie przeanalizować wszystkie interesujące nas zagadnienia. Jeśli tylko następne spotkania Dzień dobry Biznes swoją tematyką będą pokrywały się z zagadnieniami dotyczącymi naszej działalności, chętnie wezmę w nich udział, tym bardziej że współpraca z PKO Bankiem Polskim przebiega bez zarzutu – mówi Anna Szczepanik z firmy SANIT-POL.

Spotkania z ekspertami

Eksperci podczas szkoleń Dzień dobry Biznes zapewniają wsparcie merytoryczne przedsiębiorcom z całej Polski: przedstawiają sprawdzone rozwiązania i pomagają zrozumieć potrzeby klientów. W każdym spotkaniu uczestniczą także przedstawiciele innych spółek z grupy kapitałowej Banku, aby każdy bezpośrednio mógł poznać temat, np. leasingu czy faktoringu.

W Zielonej Górze takie spotkanie odbyło się już po raz drugi, a zainteresowanych uczestnictwem firm było trzy razy więcej niż w pierwszej edycji. To chyba najlepszy dowód, że ta forma komunikacji i współpracy trafia w oczekiwania naszych klientów. Spotkania z cyklu Dzień dobry Biznes są nową formułą komunikacji z naszymi klientami firmowymi. Praktycznie całe spotkanie jest poświęcone zagadnieniom istotnym z punktu widzenia osób prowadzących przedsiębiorstwa. Ich tematyka jest ustalana na podstawie ankiet zbieranych wśród naszych klientów. Dla przykładu w ostatniej edycji spotkań Dzień dobry Biznes rozmawialiśmy m.in. o marketingu w świecie nowych technologii, sposobach na poprawę jakości obsługi klienta czy też kluczowym dla wszystkich firm zagadnieniu, jakim jest obecnie RODO. Poszczególne moduły są prowadzone przez ekspertów, częstokroć przedsiębiorców, w związku z tym prezentowane zagadnienia ukazywane są od strony praktycznej. Zakres tematyczny jest tak dobrany, aby był interesujący dla każdej firmy – od start-upów po duże przedsiębiorstwa – niezależnie od branży.

Tomasz Pilarczyk, dyrektor Departamentu Sprzedaży, Regionalny Oddział Detaliczny w Poznaniu PKO Bank Polski

Praktyczne warsztaty

Tym razem szkolenia odbyły się pod hasłem „Firma w ekspansji”. Warsztaty podzielono na trzy części tematyczne, a każdą z nich prowadzili specjaliści m.in. w dziedzinie komunikacji, marketingu internetowego czy prawa. Zaprezentowano nowe regulacje prawne związane z przetwarzaniem danych osobowych i ciekawe rozwiązania marketingowe dla firm. Uczestnicy spotkania, zainteresowani prowadzeniem skutecznych kampanii reklamowych w internecie, mogli liczyć na otrzymanie praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak osiągnąć ten cel.

Bardzo ucieszyliśmy się w oddziale, że właśnie w Krośnie odbędzie się spotkanie Dzień dobry Biznes. Załoga oddziału zmotywowana do działania dołożyła wszelkich starań, aby jak najwięcej naszych klientów wzięło udział w tak nowatorskich i profesjonalnie przygotowanych szkoleniach dla klientów. Wszystkie szkolenia spodobały się klientom i cieszyły się wielkim zainteresowaniem

Katarzyna Sikora, dyrektor, PKO Bank Polski Oddział 1 w Krośnie

Formuła szkolenia zakładała również bezpośredni kontakt z uczestnikami w trakcie przerw – eksperci m.in. z obszarów leasingu, faktoringu, ekspansji zagranicznej czy bankowych produktów finansowych byli stale dostępni dla zainteresowanych.

Inicjatywa Dzień dobry Biznes jest wydarzeniem pożądanym i bardzo dobrze odbieranym w środowisku naszych klientów, szczególnie w miejscowościach poza ośrodkami wojewódzkimi naszego regionu. Atrakcyjna lokalizacja i profesjonalna organizacja powodują, że frekwencja na spotkaniach jest wysoka, a poruszane na spotkaniu tematy w pełni odpowiadają potrzebom klientów. Bardzo dobrze przyjętym elementem jednego ze spotkań był panel na temat wsparcia eksportu prowadzony przez Departament Strategii i Analiz Międzynarodowych. Jeżeli organizacja kolejnych spotkań będzie na podobnym poziomie, a tematy przedstawianych paneli będą nadal szły w parze z oczekiwaniami klientów, to DDB stanie się inicjatywą jak najbardziej pożądaną.

Konrad Zarębski, dyrektor ds. sprzedaży, PKO Bank Polski Oddział 1 w Chełmie

Interesująca tematyka

Podczas każdego spotkania w ostatniej edycji uczestnicy byli proszeni o uzupełnienie anonimowych ankiet dotyczących satysfakcji ze spotkania, rekomendacji oraz ewentualnego uczestnictwa w kolejnych edycjach. Z przeprowadzonego badania wynika, że największym zainteresowaniem cieszyła się prelekcja o tzw. momentach prawdy oraz – tak aktualny teraz temat – RODO.

Klientem PKO Banku Polskiego jestem już od dawna. O szkoleniu Dzień dobry Biznes dowiedzieliśmy się od pracowników oddziału PKO Banku Polskiego, z którym współpracujemy na co dzień. Tematyka, o której wspominał mój doradca, wydała mi się bardzo ciekawa, a informacje, które miały pojawić się na szkoleniu, były strzałem w dziesiątkę w związku ze zmieniającymi się przepisami dotyczącymi danych osobowych. Wchodzące RODO było odrobinę niejasne, a dodatkowe informacje mogły tylko pozytywnie wpłynąć na rozwój mojego przedsiębiorstwa. W moim fachu niezwykle przydatne są wszelkie podpowiedzi dotyczące tego, jak rozmawiać z klientami i jak dobrze ich obsługiwać. Wskazówki w tej kwestii również były przedmiotem spotkania z PKO Bankiem Polskim. Dzięki wsparciu Banku udało nam się z żoną wybudować dom ze środków pochodzących z kredytu, a mieszkanie, w którym wcześniej mieszkaliśmy, stało się miejscem wynajmu noclegów. Możliwość kredytowania budowy pozwoliła nam uruchomić intratny biznes. W ramach szkolenia Dzień dobry Biznes udało nam się również w trakcie przerw kawowych i lunchowych porozmawiać w swobodnej atmosferze z ekspertami i doradcami. Bezpośredni kontakt i życzliwe podejście jest tu niezwykle ważne. Bezpośrednio po szkoleniu zgłosiliśmy chęć wzięcia udziału w jego kolejnych edycjach – podkreśla przedsiębiorca Jacek Maik, klient PKO Banku Polskiego.

Kolejna seria spotkań z cyklu Dzień dobry Biznes rozpocznie się już we wrześniu.

Małgorzata Witkowska
Specjalista w PKO Banku Polskim

Więcej ciekawych informacji znajdziesz w najnowszym wydaniu magazynu Bankomania.

Czytaj także:

5 pytań o split payment

Masz Profil Zaufany? Złóż online wniosek o zaświadczenie o podatkach

Centrum Bankowości Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png