2017.06.22

Scorpion Eyewear - czasem trzeba spojrzeć na świat przez różowe okulary

„Najważniejszy jest pomysł, chęci i motywacja” mówi Tomasz Urban, właściciel firmy Scorpion Eyewear. To właśnie te trzy czynniki oraz współpraca z PKO Bankiem Polskim przyczyniły się do tego, że marka  jest obecnie liderem na rynku producentów oprawek okularowych.

Tomasz Urban

Jak powstaje decyzja o założeniu własnej działalności?

W moim przypadku ta decyzja była dość spontaniczna. Trafiłem do branży poprzez rozpoczęcie pracy jako handlowiec w firmie zajmującej się sprzedażą okularów. Po jakimś czasie stwierdziłem, że chcę się bardziej rozwijać i założyłem własną działalność. Na początku firma była oczywiście bardzo kameralna, pracowaliśmy tylko w jednym pokoju, w którym ledwo mieścili się pracownicy. Ja sam musiałem być człowiekiem orkiestrą, ale bardzo pomagała mi w tym żona, która jest także moim partnerem biznesowym

Jaką rolę w rozwoju Pana firmy odegrał PKO Bank Polski?

Ponieważ na początku miałem bardzo niewiele pieniędzy, które mogłem zainwestować w firmę, rozpoczęcie współpracy z Bankiem było bardzo ważne. Mogłem dzięki temu wreszcie rozwinąć skrzydła i rozpocząć własną produkcję. W ramach kredytu obrotowego na rachunku firmowym otrzymałem od PKO Banku Polskiego możliwość sięgnięcia po duże środki, które ułatwiły mi rozkręcenie biznesu. Po jakimś czasie został mi także przyznany przy rachunku bieżącym taki limit, który pozwalał mi na dokonywanie inwestycji.

Cały czas korzystam z kredytu na rachunku bieżącym, ponieważ jest dla mnie bardzo wygodny. Mam również kredyt inwestycyjny na pół miliona złotych. Od ponad dziesięciu lat bardzo chętnie korzystam z konta firmowego w PKO Banku Polskim.

Lepiej trzymać się sprawdzonych schematów, czy eksperymentować z nowościami?

Eksperymentowanie to duża radość, ponieważ odniesiony dzięki temu sukces daje dużą satysfakcję. Wiąże się z tym jednak także ryzyko, ale przy kreowaniu mody i nowych trendów ryzyko, że klientowi się niezbyt spodoba, jest nieuniknione. Warto jednak mocno trzymać się swojej wizji. Wiele razy słyszałem, że kolekcja się nie przyjmie, a potem okazywała się  sukcesem. Cały czas obserwuję też rynek i czytam najnowsze badania rynku optycznego, dzięki czemu mogę określić, co może przypaść do gustu odbiorcy. Uważam, że przy produkcji i kreowaniu marki trzeba eksperymentować, ale przy prowadzeniu firmy sprawdzone schematy są najlepsze.

Jakie cechy wyróżniają Pana markę na rynku?

Dla mnie najważniejsza jest jakość – zarówno produktów, jak i obsługi klienta. Scorpion Eyewear nie ma własnych salonów i również nie planujemy ich otwierać. Skupiamy się na współpracy z cenionymi dystrybutorami oraz dobrej obsłudze posprzedażowej. Chcemy, aby klienci wiedzieli, że mogą nam zaufać. Tę jakość jesteśmy w stanie zapewnić dzięki temu, że wiem, czego chcę i zatrudniam pracowitych oraz pomysłowych ludzi. To dla mnie ważne, bo nie lubię kopiowania, lecz cenię sobie nowatorstwo. Produkty naszej firmy mają charakter luksusowy, więc muszą cechować się atrakcyjnym wzornictwem.

Jaką dałby Pan radę osobie planującej założyć własny biznes?

Najważniejszy jest własny pomysł, chęci i motywacja. Trzeba jednak być przygotowanym na to, że dla firmy trzeba się poświęcić i na początku mogą pojawić się straty.

Rozmawiała
Kalina Reps

  • Firma Scorpion Eyewear zajmuje się produkcją opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, które sprzedaje na terenie Polski, a od 2012 roku wyruszyła na podbój rynków zagranicznych. Może dziś pochwalić się tym, że posiada dystrybutorów w większości krajów europejskich.

Czytaj także:

Techjet – cięcie wodą to nasza pasja

Wikpol - nowoczesne systemy pakowania

    • Bankofirma

      02019.07.04

      Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość

      Konkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.04

      Przejdź płynnie do faktoringu

      Po faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.07.01

      Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem

      Maciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.28

      Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła

      Kiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    Pokaż więcej
loaderek.gifoverlay.png