2017.06.22

Scorpion Eyewear - czasem trzeba spojrzeć na świat przez różowe okulary

„Najważniejszy jest pomysł, chęci i motywacja” mówi Tomasz Urban, właściciel firmy Scorpion Eyewear. To właśnie te trzy czynniki oraz współpraca z PKO Bankiem Polskim przyczyniły się do tego, że marka  jest obecnie liderem na rynku producentów oprawek okularowych.

Tomasz Urban

Jak powstaje decyzja o założeniu własnej działalności?

W moim przypadku ta decyzja była dość spontaniczna. Trafiłem do branży poprzez rozpoczęcie pracy jako handlowiec w firmie zajmującej się sprzedażą okularów. Po jakimś czasie stwierdziłem, że chcę się bardziej rozwijać i założyłem własną działalność. Na początku firma była oczywiście bardzo kameralna, pracowaliśmy tylko w jednym pokoju, w którym ledwo mieścili się pracownicy. Ja sam musiałem być człowiekiem orkiestrą, ale bardzo pomagała mi w tym żona, która jest także moim partnerem biznesowym

Jaką rolę w rozwoju Pana firmy odegrał PKO Bank Polski?

Ponieważ na początku miałem bardzo niewiele pieniędzy, które mogłem zainwestować w firmę, rozpoczęcie współpracy z Bankiem było bardzo ważne. Mogłem dzięki temu wreszcie rozwinąć skrzydła i rozpocząć własną produkcję. W ramach kredytu obrotowego na rachunku firmowym otrzymałem od PKO Banku Polskiego możliwość sięgnięcia po duże środki, które ułatwiły mi rozkręcenie biznesu. Po jakimś czasie został mi także przyznany przy rachunku bieżącym taki limit, który pozwalał mi na dokonywanie inwestycji.

Cały czas korzystam z kredytu na rachunku bieżącym, ponieważ jest dla mnie bardzo wygodny. Mam również kredyt inwestycyjny na pół miliona złotych. Od ponad dziesięciu lat bardzo chętnie korzystam z konta firmowego w PKO Banku Polskim.

Lepiej trzymać się sprawdzonych schematów, czy eksperymentować z nowościami?

Eksperymentowanie to duża radość, ponieważ odniesiony dzięki temu sukces daje dużą satysfakcję. Wiąże się z tym jednak także ryzyko, ale przy kreowaniu mody i nowych trendów ryzyko, że klientowi się niezbyt spodoba, jest nieuniknione. Warto jednak mocno trzymać się swojej wizji. Wiele razy słyszałem, że kolekcja się nie przyjmie, a potem okazywała się  sukcesem. Cały czas obserwuję też rynek i czytam najnowsze badania rynku optycznego, dzięki czemu mogę określić, co może przypaść do gustu odbiorcy. Uważam, że przy produkcji i kreowaniu marki trzeba eksperymentować, ale przy prowadzeniu firmy sprawdzone schematy są najlepsze.

Jakie cechy wyróżniają Pana markę na rynku?

Dla mnie najważniejsza jest jakość – zarówno produktów, jak i obsługi klienta. Scorpion Eyewear nie ma własnych salonów i również nie planujemy ich otwierać. Skupiamy się na współpracy z cenionymi dystrybutorami oraz dobrej obsłudze posprzedażowej. Chcemy, aby klienci wiedzieli, że mogą nam zaufać. Tę jakość jesteśmy w stanie zapewnić dzięki temu, że wiem, czego chcę i zatrudniam pracowitych oraz pomysłowych ludzi. To dla mnie ważne, bo nie lubię kopiowania, lecz cenię sobie nowatorstwo. Produkty naszej firmy mają charakter luksusowy, więc muszą cechować się atrakcyjnym wzornictwem.

Jaką dałby Pan radę osobie planującej założyć własny biznes?

Najważniejszy jest własny pomysł, chęci i motywacja. Trzeba jednak być przygotowanym na to, że dla firmy trzeba się poświęcić i na początku mogą pojawić się straty.

Rozmawiała
Kalina Reps

  • Firma Scorpion Eyewear zajmuje się produkcją opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, które sprzedaje na terenie Polski, a od 2012 roku wyruszyła na podbój rynków zagranicznych. Może dziś pochwalić się tym, że posiada dystrybutorów w większości krajów europejskich.

Czytaj także:

Techjet – cięcie wodą to nasza pasja

Wikpol - nowoczesne systemy pakowania

    • Bankofirma

      02018.09.17

      Pieniądze w depozycie pracują nawet po nocach

      Pieniądze same potrafią się pomnażać. Oczywiście nie wystarczy je mieć. Trzeba jeszcze wiedzieć, co z nimi zrobić. Przedsiębiorcy raczej nie mają z tym problemu, bo jeśli ich firma tętni życiem, mogą inwestować w jej dalszy rozwój albo szybko i zyskownie nimi obracać. Gdy jednak chcą zarabiać na swoich choćby chwilowo wolnych środkach w nocy, w święta, czy nawet niedziele bez handlu, powinni zainteresować się depozytem automatycznym.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.09.07

      Poznaj mobilnych doradców PKO Banku Polskiego – zobacz kampanię Bankowości Przedsiębiorstw

      Bobby Burger, Neptis (twórca aplikacji Yanosik) oraz Szkoła Marzeń to główni bohaterowie kampanii marketingowej Bankowości Przedsiębiorstw. Nasi klienci opowiadają o mobilnym doradcy PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.09.04

      Pomysł jak z nut! Innowacyjny projekt nagrodzony w Gdyńskim Biznesplanie

      „LetMeNote”, czyli autorski program komputerowy, który pozwala szybciej i taniej niż dotychczas pozyskać nuty do niemal każdego utworu muzycznego, to kolejny nowatorski projekt nagrodzony w ramach Gdyńskiego Biznesplanu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.09.04

      Asystent firmowy i e-sklep dla firm w PKO Banku Polskim

      PKO Bank Polski wprowadził kolejne usługi w bankowości elektronicznej dla klientów firmowych. Nowe rozwiązania to asystent firmowy, zapewniający pełną kontrolę finansów firmy przez całą dobę dzięki bankowości online oraz e-sklep umożliwiający założenie sklepu internetowego za pomocą serwisu transakcyjnego iPKO.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.08.29

      Dzień dobry Biznes – eksperckie wsparcie dla Twojej firmy

      4 września br. startuje kolejna edycja bezpłatnych szkoleń Dzień dobry Biznes skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw. Zainteresowanie poprzednimi seriami to dowód, że polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości doszkalania i z entuzjazmem podchodzą do spotkań, w czasie których mogą nie tylko posłuchać prelegentów, ale również bezpośrednio zasięgnąć porady każdego z ekspertów.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.08.20

      Leasing to nie tylko samochody!

      Leasingiem można obecnie sfinansować wszystkie potrzeby biznesu – zarówno małego, średniego, jak i dużych korporacji, od samochodów, przez maszyny i urządzenia, projekty inwestycyjne (np. linie technologiczne), wyposażenie warsztatów, gabinetów i salonów kosmetycznych po maszyny rolnicze, rowery czy sprzęt IT.

      więcej
    Pokaż więcej