2017.06.22

Scorpion Eyewear - czasem trzeba spojrzeć na świat przez różowe okulary

„Najważniejszy jest pomysł, chęci i motywacja” mówi Tomasz Urban, właściciel firmy Scorpion Eyewear. To właśnie te trzy czynniki oraz współpraca z PKO Bankiem Polskim przyczyniły się do tego, że marka  jest obecnie liderem na rynku producentów oprawek okularowych.

Tomasz Urban

Jak powstaje decyzja o założeniu własnej działalności?

W moim przypadku ta decyzja była dość spontaniczna. Trafiłem do branży poprzez rozpoczęcie pracy jako handlowiec w firmie zajmującej się sprzedażą okularów. Po jakimś czasie stwierdziłem, że chcę się bardziej rozwijać i założyłem własną działalność. Na początku firma była oczywiście bardzo kameralna, pracowaliśmy tylko w jednym pokoju, w którym ledwo mieścili się pracownicy. Ja sam musiałem być człowiekiem orkiestrą, ale bardzo pomagała mi w tym żona, która jest także moim partnerem biznesowym

Jaką rolę w rozwoju Pana firmy odegrał PKO Bank Polski?

Ponieważ na początku miałem bardzo niewiele pieniędzy, które mogłem zainwestować w firmę, rozpoczęcie współpracy z Bankiem było bardzo ważne. Mogłem dzięki temu wreszcie rozwinąć skrzydła i rozpocząć własną produkcję. W ramach kredytu obrotowego na rachunku firmowym otrzymałem od PKO Banku Polskiego możliwość sięgnięcia po duże środki, które ułatwiły mi rozkręcenie biznesu. Po jakimś czasie został mi także przyznany przy rachunku bieżącym taki limit, który pozwalał mi na dokonywanie inwestycji.

Cały czas korzystam z kredytu na rachunku bieżącym, ponieważ jest dla mnie bardzo wygodny. Mam również kredyt inwestycyjny na pół miliona złotych. Od ponad dziesięciu lat bardzo chętnie korzystam z konta firmowego w PKO Banku Polskim.

Lepiej trzymać się sprawdzonych schematów, czy eksperymentować z nowościami?

Eksperymentowanie to duża radość, ponieważ odniesiony dzięki temu sukces daje dużą satysfakcję. Wiąże się z tym jednak także ryzyko, ale przy kreowaniu mody i nowych trendów ryzyko, że klientowi się niezbyt spodoba, jest nieuniknione. Warto jednak mocno trzymać się swojej wizji. Wiele razy słyszałem, że kolekcja się nie przyjmie, a potem okazywała się  sukcesem. Cały czas obserwuję też rynek i czytam najnowsze badania rynku optycznego, dzięki czemu mogę określić, co może przypaść do gustu odbiorcy. Uważam, że przy produkcji i kreowaniu marki trzeba eksperymentować, ale przy prowadzeniu firmy sprawdzone schematy są najlepsze.

Jakie cechy wyróżniają Pana markę na rynku?

Dla mnie najważniejsza jest jakość – zarówno produktów, jak i obsługi klienta. Scorpion Eyewear nie ma własnych salonów i również nie planujemy ich otwierać. Skupiamy się na współpracy z cenionymi dystrybutorami oraz dobrej obsłudze posprzedażowej. Chcemy, aby klienci wiedzieli, że mogą nam zaufać. Tę jakość jesteśmy w stanie zapewnić dzięki temu, że wiem, czego chcę i zatrudniam pracowitych oraz pomysłowych ludzi. To dla mnie ważne, bo nie lubię kopiowania, lecz cenię sobie nowatorstwo. Produkty naszej firmy mają charakter luksusowy, więc muszą cechować się atrakcyjnym wzornictwem.

Jaką dałby Pan radę osobie planującej założyć własny biznes?

Najważniejszy jest własny pomysł, chęci i motywacja. Trzeba jednak być przygotowanym na to, że dla firmy trzeba się poświęcić i na początku mogą pojawić się straty.

Rozmawiała
Kalina Reps

  • Firma Scorpion Eyewear zajmuje się produkcją opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, które sprzedaje na terenie Polski, a od 2012 roku wyruszyła na podbój rynków zagranicznych. Może dziś pochwalić się tym, że posiada dystrybutorów w większości krajów europejskich.

Czytaj także:

Techjet – cięcie wodą to nasza pasja

Wikpol - nowoczesne systemy pakowania

    • Bankofirma

      02019.02.14

      Jak robić biznes w 2019 r.? Nowe stawki składek ZUS i zmiany w prawie podatkowym

      Rok 2019 przyniósł nowe przepisy dla przedsiębiorców. Warto sprawdzić, co się zmieniło – wiedza ta może być naprawdę dużo warta.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.02.05

      Alnea, przyszłość należy do nich

      Jak się okazuje polska technologia jest na wysokim poziomie. Doskonałym na to dowodem jest firma Alnea, która od lat zajmuje się automatyzacją i robotyką procesów produkcji. Prezes zarządu firmy, Krzysztof Kamiński, rusza na podbój zagranicznych rynków. I wierzy, że najważniejsza jest kooperacja ludzi i… robotów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.30

      Azot Biznes Park, budujemy świat od nowa

      Tereny po zakładach chemicznych w Jaworznie nie kojarzyły się zbyt dobrze. To nie była ekologiczna inwestycja. Właściciele firmy Azot postanowili to zmienić. O prawdziwym „odczarowaniu” tego terenu opowiada Paweł Byrczek – prezes Zarządu Azot Biznes Park – firmy, która została nominowana do prestiżowej nagrody Wektory 2018.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.28

      Potrafimy nagłośnić swój sukces – wywiad z założycielem firmy Sarim

      Sukces nie przyszedł od razu. Trzeba było czasu, odważnych decyzji i dobrych pomysłów. Tak powstała marka, o której głośno nie tylko w Polsce ale także poza naszymi granicami. Sarim, Śląska Agencja Reklamy i Marketingu, jest w elitarnym gronie 65 najlepszych firm nagłośnieniowych na świecie. Doceniły ją nie tylko rodzime gwiazdy, ale również międzynarodowe sławy, takie jak: Woody Allen, Vaya Con Dios czy Emir Kusturica. Jak do tego doszło opowiada Adam Guzdek, założyciel firmy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.28

      Nowości dla firm w PKO Banku Polskim

      Teraz firmy mają lepiej. Koniec z wizytą kuriera lub w oddziale banku – do podpisania umowy rachunku firmowego wystarczy teraz hasło SMS. W 2018 r. PKO Banku Polskim umożliwił klientom firmowym również rejestrację firmy przez iPKO, skorzystanie z pomocy asystenta firmowego oraz pomoc w założeniu e-sklepu.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.01.23

      Gdyński biznesplan, czyli pierwszy krok do sukcesu. Weź udział w konkursie

      Masz pomysł na biznes? Rozważasz otwarcie działalności gospodarczej? A może prowadzisz już firmę i chcesz ją rozwinąć wprowadzając nowy produkt lub usługę? Jeszcze przez tydzień możesz zgłosić się do konkursu Gdyński biznesplan. To już 17. edycja tego wydarzenia! Zgłoszenia przyjmowane są do 31 stycznia.

      więcej
    Pokaż więcej