2017.06.22

Scorpion Eyewear - czasem trzeba spojrzeć na świat przez różowe okulary

„Najważniejszy jest pomysł, chęci i motywacja” mówi Tomasz Urban, właściciel firmy Scorpion Eyewear. To właśnie te trzy czynniki oraz współpraca z PKO Bankiem Polskim przyczyniły się do tego, że marka  jest obecnie liderem na rynku producentów oprawek okularowych.

Tomasz Urban

Jak powstaje decyzja o założeniu własnej działalności?

W moim przypadku ta decyzja była dość spontaniczna. Trafiłem do branży poprzez rozpoczęcie pracy jako handlowiec w firmie zajmującej się sprzedażą okularów. Po jakimś czasie stwierdziłem, że chcę się bardziej rozwijać i założyłem własną działalność. Na początku firma była oczywiście bardzo kameralna, pracowaliśmy tylko w jednym pokoju, w którym ledwo mieścili się pracownicy. Ja sam musiałem być człowiekiem orkiestrą, ale bardzo pomagała mi w tym żona, która jest także moim partnerem biznesowym

Jaką rolę w rozwoju Pana firmy odegrał PKO Bank Polski?

Ponieważ na początku miałem bardzo niewiele pieniędzy, które mogłem zainwestować w firmę, rozpoczęcie współpracy z Bankiem było bardzo ważne. Mogłem dzięki temu wreszcie rozwinąć skrzydła i rozpocząć własną produkcję. W ramach kredytu obrotowego na rachunku firmowym otrzymałem od PKO Banku Polskiego możliwość sięgnięcia po duże środki, które ułatwiły mi rozkręcenie biznesu. Po jakimś czasie został mi także przyznany przy rachunku bieżącym taki limit, który pozwalał mi na dokonywanie inwestycji.

Cały czas korzystam z kredytu na rachunku bieżącym, ponieważ jest dla mnie bardzo wygodny. Mam również kredyt inwestycyjny na pół miliona złotych. Od ponad dziesięciu lat bardzo chętnie korzystam z konta firmowego w PKO Banku Polskim.

Lepiej trzymać się sprawdzonych schematów, czy eksperymentować z nowościami?

Eksperymentowanie to duża radość, ponieważ odniesiony dzięki temu sukces daje dużą satysfakcję. Wiąże się z tym jednak także ryzyko, ale przy kreowaniu mody i nowych trendów ryzyko, że klientowi się niezbyt spodoba, jest nieuniknione. Warto jednak mocno trzymać się swojej wizji. Wiele razy słyszałem, że kolekcja się nie przyjmie, a potem okazywała się  sukcesem. Cały czas obserwuję też rynek i czytam najnowsze badania rynku optycznego, dzięki czemu mogę określić, co może przypaść do gustu odbiorcy. Uważam, że przy produkcji i kreowaniu marki trzeba eksperymentować, ale przy prowadzeniu firmy sprawdzone schematy są najlepsze.

Jakie cechy wyróżniają Pana markę na rynku?

Dla mnie najważniejsza jest jakość – zarówno produktów, jak i obsługi klienta. Scorpion Eyewear nie ma własnych salonów i również nie planujemy ich otwierać. Skupiamy się na współpracy z cenionymi dystrybutorami oraz dobrej obsłudze posprzedażowej. Chcemy, aby klienci wiedzieli, że mogą nam zaufać. Tę jakość jesteśmy w stanie zapewnić dzięki temu, że wiem, czego chcę i zatrudniam pracowitych oraz pomysłowych ludzi. To dla mnie ważne, bo nie lubię kopiowania, lecz cenię sobie nowatorstwo. Produkty naszej firmy mają charakter luksusowy, więc muszą cechować się atrakcyjnym wzornictwem.

Jaką dałby Pan radę osobie planującej założyć własny biznes?

Najważniejszy jest własny pomysł, chęci i motywacja. Trzeba jednak być przygotowanym na to, że dla firmy trzeba się poświęcić i na początku mogą pojawić się straty.

Rozmawiała
Kalina Reps

  • Firma Scorpion Eyewear zajmuje się produkcją opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, które sprzedaje na terenie Polski, a od 2012 roku wyruszyła na podbój rynków zagranicznych. Może dziś pochwalić się tym, że posiada dystrybutorów w większości krajów europejskich.

Czytaj także:

Techjet – cięcie wodą to nasza pasja

Wikpol - nowoczesne systemy pakowania

    • Bankofirma

      02018.12.06

      Rzucili wszystko i wyjechali w Bieszczady. Stworzyli Bjorkowo – niepowtarzalne miejsce rodzinnego wypoczynku

      Mirosław Szulc i Joanna Zwolińska-Szulc porzucili korporacyjną karierę w konsultingu. Dwa lata temu postanowili, że się usamodzielnią. „Po okresie fascynacji miastami i pracą w wielkim biznesie przyszedł czas na zmiany. Na zbliżenie się do natury. Poszukiwanie wewnętrznego spokoju, czystego powietrza i powrotu do sportu” – wspominają w rozmowie z Bankomanią. Przy wsparciu PKO Banku Polskiego zbudowali Bjorkowo – swoje miejsce na ziemi w sercu Bieszczad, do którego zapraszają dziś gości z całego kraju (i nie tylko).

      więcej
    • Bankofirma

      02018.12.06

      Księgowość w firmie – tradycyjnie czy online?

      Utrzymywanie porządku w dokumentach finansowych i należyte wywiązywanie się obowiązków wobec fiskusa to poważne wyzwania stojące przed każdym przedsiębiorcą. Początkujący właściciele firm zazwyczaj nie mogą sobie pozwolić na zatrudnienie księgowego na etat, więc są szczególnie narażeni na błędy rachunkowe, które mogą słono kosztować. Sposobem na uniknięcie problemów jest skorzystanie ze wsparcia księgowego online lub powierzenie firmowych rozliczeń specjalistom z biura rachunkowego na zasadach outsourcingu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.22

      Rusza szał przedświątecznych zakupów – nie odsyłaj swoich klientów z kwitkiem!

      Mikołaje na sklepowych witrynach, dekoracje na ulicach i w galeriach handlowych, do tego świąteczne promocje w sklepach i coraz większe tłumy – ruszył bardzo gorący okres w handlu. Świąteczna atmosfera zaczyna się w Polsce z roku na rok coraz wcześniej i to już nikogo nie dziwi. Coraz bardziej dziwi natomiast informacja, że sklep nie przyjmuje płatności kartą lub telefonem.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.21

      Zaczyna się już na plantacjach ziemniaków. Poznaj Super Anioła z Łomży

      Produkują skrobię ziemniaczaną, syrop glukozowy czy grysik – grupa PEPEES jest łomżyńskim Super Aniołem. Firma została nagrodzona podczas lokalnego plebiscytu, którego sponsorem jest PKO Bank Polski.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.19

      Przyjmuj płatności kartą. Z Programem Polska Bezgotówkowa to nic nie kosztuje

      Klienci coraz częściej pytają o możliwość uregulowania należności kartą, a ty wciąż odmawiasz? Wyjdź naprzeciw ich oczekiwaniom i zamów terminal płatniczy PKO Banku Polskiego w ramach programu Polska Bezgotówkowa. W pierwszym roku nie zapłacisz prowizji od wykonanych transakcji. Posiadanie i użytkowanie terminala płatniczego również będzie bezpłatne.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.11.07

      Dodaje smaku od 28 lat! Anioł Biznesu w kategorii „Firma z sercem” dla Zakładów Spożywczych BONA

      Historia tego biznesu rozpoczyna się od... majonezu. To był pierwszy produkt, który zjechał z taśm produkcyjnych firmy BONA w 1990 r. Później ofertę uzupełniono o musztardy i sosy. Dziś spółka produkuje ponad 100 rodzajów produktów spożywczych i dostarcza je nie tylko do klientów w Polsce, ale również w krajach Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych, a nawet w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

      więcej
    Pokaż więcej