2017.06.22

Scorpion Eyewear - czasem trzeba spojrzeć na świat przez różowe okulary

„Najważniejszy jest pomysł, chęci i motywacja” mówi Tomasz Urban, właściciel firmy Scorpion Eyewear. To właśnie te trzy czynniki oraz współpraca z PKO Bankiem Polskim przyczyniły się do tego, że marka  jest obecnie liderem na rynku producentów oprawek okularowych.

Tomasz Urban

Jak powstaje decyzja o założeniu własnej działalności?

W moim przypadku ta decyzja była dość spontaniczna. Trafiłem do branży poprzez rozpoczęcie pracy jako handlowiec w firmie zajmującej się sprzedażą okularów. Po jakimś czasie stwierdziłem, że chcę się bardziej rozwijać i założyłem własną działalność. Na początku firma była oczywiście bardzo kameralna, pracowaliśmy tylko w jednym pokoju, w którym ledwo mieścili się pracownicy. Ja sam musiałem być człowiekiem orkiestrą, ale bardzo pomagała mi w tym żona, która jest także moim partnerem biznesowym

Jaką rolę w rozwoju Pana firmy odegrał PKO Bank Polski?

Ponieważ na początku miałem bardzo niewiele pieniędzy, które mogłem zainwestować w firmę, rozpoczęcie współpracy z Bankiem było bardzo ważne. Mogłem dzięki temu wreszcie rozwinąć skrzydła i rozpocząć własną produkcję. W ramach kredytu obrotowego na rachunku firmowym otrzymałem od PKO Banku Polskiego możliwość sięgnięcia po duże środki, które ułatwiły mi rozkręcenie biznesu. Po jakimś czasie został mi także przyznany przy rachunku bieżącym taki limit, który pozwalał mi na dokonywanie inwestycji.

Cały czas korzystam z kredytu na rachunku bieżącym, ponieważ jest dla mnie bardzo wygodny. Mam również kredyt inwestycyjny na pół miliona złotych. Od ponad dziesięciu lat bardzo chętnie korzystam z konta firmowego w PKO Banku Polskim.

Lepiej trzymać się sprawdzonych schematów, czy eksperymentować z nowościami?

Eksperymentowanie to duża radość, ponieważ odniesiony dzięki temu sukces daje dużą satysfakcję. Wiąże się z tym jednak także ryzyko, ale przy kreowaniu mody i nowych trendów ryzyko, że klientowi się niezbyt spodoba, jest nieuniknione. Warto jednak mocno trzymać się swojej wizji. Wiele razy słyszałem, że kolekcja się nie przyjmie, a potem okazywała się  sukcesem. Cały czas obserwuję też rynek i czytam najnowsze badania rynku optycznego, dzięki czemu mogę określić, co może przypaść do gustu odbiorcy. Uważam, że przy produkcji i kreowaniu marki trzeba eksperymentować, ale przy prowadzeniu firmy sprawdzone schematy są najlepsze.

Jakie cechy wyróżniają Pana markę na rynku?

Dla mnie najważniejsza jest jakość – zarówno produktów, jak i obsługi klienta. Scorpion Eyewear nie ma własnych salonów i również nie planujemy ich otwierać. Skupiamy się na współpracy z cenionymi dystrybutorami oraz dobrej obsłudze posprzedażowej. Chcemy, aby klienci wiedzieli, że mogą nam zaufać. Tę jakość jesteśmy w stanie zapewnić dzięki temu, że wiem, czego chcę i zatrudniam pracowitych oraz pomysłowych ludzi. To dla mnie ważne, bo nie lubię kopiowania, lecz cenię sobie nowatorstwo. Produkty naszej firmy mają charakter luksusowy, więc muszą cechować się atrakcyjnym wzornictwem.

Jaką dałby Pan radę osobie planującej założyć własny biznes?

Najważniejszy jest własny pomysł, chęci i motywacja. Trzeba jednak być przygotowanym na to, że dla firmy trzeba się poświęcić i na początku mogą pojawić się straty.

Rozmawiała
Kalina Reps

  • Firma Scorpion Eyewear zajmuje się produkcją opraw okularowych i okularów przeciwsłonecznych, które sprzedaje na terenie Polski, a od 2012 roku wyruszyła na podbój rynków zagranicznych. Może dziś pochwalić się tym, że posiada dystrybutorów w większości krajów europejskich.

Czytaj także:

Techjet – cięcie wodą to nasza pasja

Wikpol - nowoczesne systemy pakowania

    • Bankofirma

      02018.04.17

      Wspieramy firmy od startu! Najnowsza kampania PKO Banku Polskiego dla firm

      Dla początkującego przedsiębiorcy jednym z najważniejszych etapów rozpoczęcia działalności jest wybór odpowiedniej oferty finansowania. W odpowiedzi na te potrzeby PKO Bank Polski wspólnie z PKO Leasing, w nowej kampanii reklamowej zachęca przedsiębiorców do skorzystania z konkretnych produktów: Pożyczki na Start do 100 tys. zł na dowolny cel oraz leasingu do 120 tys. zł na pojazdy do 3,5t!

      więcej
    • Bankofirma

      02018.04.11

      Ufać znaczy kontrolować. Daj pracownikowi kartę debetową

      Paliwo do służbowego auta, biznesowy lunch czy kilkudniowa delegacja – musisz zapewnić swojemu pracownikowi fundusze na ten cel. Trzymanie i rozliczanie gotówki w firmie rodzi mnóstwo problemów z kontrolą finansową – skorzystaj więc z karty do firmowego konta. A ponieważ ufać znaczy kontrolować, zamiast kredytowej wybierz kartę debetową.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.03.20

      Rodzinne firmy wchodzą w świat nowych technologii

      Rodzinne firmy, które powstawały w pierwszym etapie rodzącej się w Polsce przedsiębiorczości, czyli na początku lat 90., trafiają dziś poprzez sukcesję w ręce kolejnego pokolenia. Młodzi ludzie starają się modernizować biznesy zarządzane przez rodziców lub dziadków.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.03.20

      Na fali przedsiębiorczości. Weź udział w konkursie Gdyński Biznesplan

      Podobno w biznesie nie ma miejsca na spontaniczność. Działalność powinna być dobrze zaplanowana. Przed rozpoczęciem inwestowania wypadałoby zrobić rozeznanie rynku, określić szanse i zagrożenia. Wielu młodych przedsiębiorców doskonale zdaje sobie z tego sprawę, jednak brakuje im pieniędzy, know-how lub wsparcia w rozpoczęciu działania.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.03.13

      Pożyczaj i rozwijaj firmę – kredyty dla firm szansą na rozwój

      Polska gospodarka rośnie w tempie najszybszym od blisko dekady. Inwestycje w ostatnim kwartale 2017 r. przyspieszyły aż o 11 proc. Koszty kredytów dla firm pozostają na niskim poziomie, dlatego trudno wyobrazić sobie lepszy moment na zrealizowanie perspektywicznego i dochodowego projektu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.03.08

      W ZenCard można płacić gotówką

      ZenCard, należące do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, wprowadziło nowe rozwiązanie, dzięki któremu z programów lojalnościowych mogą korzystać także klienci dokonujący płatności gotówkowych, a nie tylko kartą.

      więcej
    Pokaż więcej