Studio93 Lublin - mariaż informatyki ze stolarką
Marcin Szulc uważa, że w ładnej i funkcjonalnej kuchni przyjemniej się gotuje, a wszystkie potrawy lepiej smakują. Dziewięć lat temu utworzył firmę, w której udało mu się połączyć nowoczesną technologię z tak tradycyjną dziedziną, jaką jest stolarstwo.
Z wykształcenia inżynier informatyk, uzdolniony manualnie, kilkanaście lat temu postanowił zabudować w swoim domu kuchnię według własnego pomysłu. Miała być funkcjonalna, dopasowana do indywidualnych potrzeb jego rodziny, solidnie wykonana i oczywiście powinna podobać się domownikom. Projekt i wykonanie wzbudziły zachwyt znajomych i posypały się prośby o wykonanie podobnej zabudowy. – Zaczęło mi brakować czasu na pracę jako informatyk – wspomina Marcin Szulc, właściciel lubelskiej firmy Studio 93.
Postanowił zmienić branżę. W marcu 2008 roku założył Studio 93. – Szybko udało się osiągnąć cel, jakim była działalność nie tylko w Lublinie, ale na całym rynku krajowym – wspomina. Uważa, że kluczowa dla zdobywania kolejnych klientów była i jest wysoka jakość produkowanych mebli. Ważnym etapem w wypłynięciu firmy na szersze wody było – już w pierwszym okresie funkcjonowania - pozyskanie unijnych dotacji na zakup nowych urządzeń i oprogramowania, co pozwoliło zatrudnić kolejnych pracowników, podnieść jakość produktów i poszerzyć ofertę.
W 2012 roku firma otrzymała Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001:2008 w zakresie usług stolarskich i produkcji mebli i pozyskała kolejne fundusze unijne. Rozbudowa parku maszynowego umożliwiła poszerzenie oferty o meble do samodzielnego montażu, fornirowane oraz wykonane z płyty komórkowej z obrzeżem ALU. Aby sprostać zamówieniom, firma zwiększyła zatrudnienie, a produkcja została przeniesiona do hali produkcyjnej o powierzchni blisko 1000 m2.
Obecnie Studio 93 oferuje meble kuchenne, zabudowy wnękowe, meble łazienkowe, biurowe, apteczne oraz szafy. - Wszystkie wykonywane są na indywidualne zamówienie nawet najbardziej wymagających klientów – zapewnia Marcin Szulc. Uważa, że to rezultat zatrudnienia przez firmę najlepszych pracowników – rzetelnych, wykwalifikowanych i doświadczonych - oraz inwestowania w najnowocześniejszy sprzęt. - Kiedy zaczynałem, Studio 93 było firmą jednoosobową, obecnie zatrudniam 25 osób i planuję przyjęcia kolejnych pracowników - podkreśla.
Marcin Szulc zaimplementował do tradycyjnego stolarstwa nowoczesne technologie. – Oferujemy kompleksowe usługi dla stolarzy, ale realizujemy też zamówienia klientów indywidualnych, muszą jednak sami złożyć wykonane przez nas elementy - wyjaśnia. Dodaje, że nowoczesne rozwiązania pozwalają na swobodę wzorniczą w projektowaniu mebli kuchennych: fronty otwierane do góry czy też szuflady bez uchwytów. Projekty odpowiadają na zróżnicowane potrzeby i oczekiwania klientów, zarówno preferujących nowoczesne, jak i tradycyjne rozwiązania. – Staramy się zapewnić komfort użytkownikom - niezawodność mechanizmów i ergonomiczne rozmieszczenia elementów, a że w kuchni często cała rodzina spędza sporo czasu, dlatego atrakcyjny design jest nie mniej ważny od jej funkcjonalności – podkreśla. Cieszy się, że jego pasję zawodową dzieli syn, obecnie uczeń technikum stolarskiego.
Co wyróżnia Studio 93 wśród wielu na rynku firm z tej branży? – Najnowocześniejszy sprzęt – odpowiada bez wahania Marcin Szulc. Jest częstym gościem krajowych i zagranicznym targów, na których wystawiane są urządzenia wykorzystywane w tej branży. Uważa, że jakość i innowacyjne rozwiązania są niezbędne na tak konkurencyjnym rynku. Klienci cenią także drobne udogodnienia, np. SMS informujący klienta, że zmówienie stało zrealizowane i można je odebrać.
Mimo że firma wykorzystuje obecnie nowoczesne technologie, to Marcin Szulc planuje kolejne rozwiązania wyprzedzające rynkową ofertę. Trwają prace nad dopasowanym specjalnie do potrzeb firmy oprogramowaniem, które umożliwi złożenie zamówienia bezpośrednio przez stronę internetową i monitorowanie statusu jego realizacji. – Jeszcze w I półroczu rozpoczniemy testy, a w tym roku wdrożymy rozwiązanie. Klienci z całej Polski będą mogli zamówić przez internet np. zabudowę kuchni – zapowiada. Zapewnia, że istotnym efektem nowoczesnych rozwiązań, obok precyzji i powtarzalności oraz wygody dla klientów, będą konkurencyjne ceny.
Inwestycje w nowoczesne technologie są kosztowne i mimo korzystania z funduszy unijnych, trudno byłoby je zrealizować bez wsparcia banku. To właśnie poszukiwanie kredytu, którego Studio93 potrzebowało na rozwój działalności sprawiło, że przedsiębiorstwo stało się klientem PKO Banku Polskiego. Po uzyskaniu finansowania inwestycji przeniosła do niego również konta firmowe. Bank ma swój aktywny udział w rozwoju firmy. - Fachowi doradcy na bieżąco nas wspierają. Bez ich dobrej znajomości oferty dostępnej na rynku finansowym, trudno byłoby mi samodzielnie dopasować produkty do moich potrzeb - mówi Marcin Szulc o pracownikach . Na co dzień zarządza finansami z poziomu iPKO dla firm, ale szczególnie docenia możliwość korzystania z wpłatomatu. – To duża oszczędność czasu – podkreśla. A w napiętym harmonogramie właściciela firmy, to bardzo duży atut.
Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego
KREDYT OBROTOWY MSP
- Na dowolny cel związany z bieżącą działalnością firmy
- Okres kredytowania nawet do 36 miesięcy
- Możliwość wyboru waluty kredytu: PLN, USD, EUR, CHF
Czytaj także:
Rozwój bez stresu
Wyjątkowe miejsce na mapie Bolesławca
Bankofirma
02019.07.04Okna, drzwi i bramy z Białegostoku. W Pafo-Bud stawiają na jakość
więcejKonkretny w rozmowie, skuteczny w biznesie. Taki jest Dariusz Matyszewski, udziałowiec firmy Pafo-Bud z Białegostoku, która od ponad 20 lat produkuje okna, drzwi i bramy. W swoich działaniach spółka stawia na jakość towaru i usługi przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Bankofirma
02019.07.04Przejdź płynnie do faktoringu
więcejPo faktoring sięga coraz większa grupa przedsiębiorców. Nie wszyscy jednak jeszcze wiedzą, jakie mogą mieć korzyści z umowy faktoringu. Nie chodzi tylko o płynność finansową firmy – faktoring to również możliwość zabezpieczenia się przed nieuczciwymi partnerami i ich weryfikacja jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Bankofirma
02019.07.01Maciejowy Sad – kiedy rodzinna pasja, staje się biznesem
więcejMaciejowy Sad to idealny przykład, jak rodzinną pasję przekuwać w rodzinny biznes. Przed laty Jerzy Karczewski na lutyńskiej ziemi w okolicach Wrocławia założył sad. Później opiekę nad gospodarstwem przekazał synowi Maciejowi. W 2010 r. postanowili zwiększyć dostępność tłoczonych soków, żeby szersze grono konsumentów mogło skosztować ich produktów.
Bankofirma
02019.06.28Pizza była mało znana. „Pruszynka” to zmieniła
więcejKiedy Piotr Pruszyński w 1998 r. otworzył swoją pierwszą pizzerię „Pruszynka” w Białymstoku, wielu ludzi w regionie nie wiedziało, czym jest pizza i co po złożeniu zamówienia otrzymają na talerzu. Dziś przedsiębiorca posiada pięć lokali, które z powodzeniem zaspokajają apetyty mieszkańców miasta.
Bankofirma
02019.06.13Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku
więcejGoście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.
Bankofirma
02019.06.11Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm
więcejPKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim