Największym atutem firmy jest zespół
- PKO Bank Polski przekonał nas do siebie jako stabilny i wiarygodny partner biznesowy - mówi Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl, zdobywca tytułu Przedsiębiorca Roku w konkursie EY.
Przedsiębiorca Roku
Aktywna działalność Grupy Nowy Styl zapewniła jej prezesowi i współzałożycielowi Adamowi Krzanowskiemu zwycięstwo w finalne 12. edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku, którego partnerem jest PKO Bank Polski. Jury konkursu nagrodziło zwycięzcę >>za stworzenie przedsiębiorstwa "kompletnego", które z sukcesem konkuruje na światowych rynkach, utrzymując się w czołówce kluczowych graczy<<. Adam Krzanowski został także laureatem w połączonej kategorii Produkcja i Usługi. Będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału konkursu EY World Entrepreneur Of The Year 2015 w Monte Carlo.
Grupą Nowy Styl od 22 lat kierują bracia Adam i Jerzy Krzanowscy, którzy mały, rodzinny biznes rozwinęli do działającego w skali globalnej przedsiębiorstwa, będącego obecnie czwartym największym producentem krzeseł i mebli biurowych w Europie. Ponad 85 proc. sprzedaży Grupy trafia na rynek eksportowy do niemal 100 krajów na całym świecie. Jej rozwiązania do biur były wielokrotnie nagradzane w międzynarodowych konkursach, m.in. Red Dot jedną z najbardziej prestiżowych międzynarodowych nagród w kategorii design czy wyróżniającą za doskonałe wzornictwo i wysoką jakość iF Product Design Award.
Współpraca Grupy Nowy Styl z PKO Bankiem Polskim nabrała rozpędu 4 lata temu, wcześniej korzystali Państwo jedynie z kilku rozwiązań. Co stało się impulsem do jej rozszerzenia?
Ze względu na specyfikę branży meblarskiej oraz fakt, że jesteśmy również firmą produkcyjną zawsze starannie dobieramy partnerów biznesowych. Wiarygodność, jakość usług, a także stabilna pozycja rynkowa partnera mają znaczący wpływ na powodzenie kluczowych projektów naszej firmy, dlatego też możemy sobie pozwolić na współpracę jedynie z zaufanymi firmami i instytucjami finansowymi. W 2009 roku, w czasie kryzysu ekonomicznego, kiedy kilka międzynarodowych banków otarło się o bankructwo lub postawiło swoich klientów w bardzo trudnej sytuacji, PKO Bank Polski przekonał nas do siebie jako stabilny, wiarygodny partner biznesowy. W 2010 roku zawarliśmy z PKO naszą pierwszą większą umowę, a współpracę kontynuujemy do dziś.
Co jest jej największym atutem?
Współpraca układa się pomyślnie, zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Dlatego PKO Bank Polski jest obecnie dla Grupy Nowy Styl jednym z głównych partnerów finansowych. W mojej opinii największym atutem każdej firmy jest tworzący ją zespół. To nie innowacyjne technologie czy genialne produkty, ale właśnie ludzie, dla których praca jest pasją, stanowią o powodzeniu firmy. Dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy, jak Grupa Nowy Styl, sprawna i elastyczna obsługa finansowa jest bardzo ważna. Profesjonalny doradca musi być o krok przed potrzebami klienta i w tym przypadku w pełni się to udaje.
Który z produktów Banku szczególnie trafia w zapotrzebowanie Grupy Nowy Styl?
Mimo że większość usług i produktów oferowanych przez banki na poziomie funkcjonalności jest do siebie zbliżona, wymieniłbym tutaj linię kredytową wielocelową. Zapewnia elastyczne finansowanie bieżącej działalności i jest w pełni dostosowana do naszych potrzeb.
Kierowana przez Pana firma jest obecnie jednym z największych producentów krzeseł i mebli biurowych w Europie. Jaki jest Pana przepis na sukces?
W każdej branży przydaje się umiejętność wsłuchania się w potrzeby rynku i docelowych odbiorców danego produktu. Czasami - w połączeniu z obserwacją - to warunek wystarczający, aby osiągnąć sukces. Tak było w naszym przypadku, zauważyliśmy nowe oczekiwania rozwijającej się gospodarki i naszych odbiorców. Początkowo działaliśmy na małą skalę, sprawdzaliśmy, czy to globalny trend. Jak się później okazało, mieliśmy rację.
Osiągnął Pan to, o czym marzy wielu polskich przedsiębiorców. Czy zamierza Pan kontynuować dotychczasowe kierunki rozwoju Grupy, czy w planach są zmiany?
Nasza strategia łączy model długofalowego inwestowania we własne portfolio, z pozyskiwaniem udziałów poprzez zakup marek już efektywnie prosperujących od dłuższego czasu. Pozwala to szybko zwiększać sprzedaż i elastycznie dopasowywać się do lokalnej specyfiki danego rynku. To był i nadal jest nasz główny kierunek działania, jeśli chodzi o rynek polski i rynki zagraniczne.
Rozmawiała Lidia Sosnowska
Danuta Selwa, doradca klienta korporacyjnego
I Regionalne Centrum Korporacyjne w Lublinie
Współpraca naszego Banku z Grupą Nowy Styl rozpoczęła się ponad 10 lat temu, początkowo w niewielkim zakresie - dopiero po przyjęciu przez nią oferty Banku w zakresie finansowania bardzo się rozwinęła.Cztery lata temu nawiązałam także współpracę z Baltic Wood, spółką powiązaną z Grupą Nowy Styl, dla której aktualnie PKO Bank Polski jest wiodącym Bankiem.
Dziś Nowy Styl oraz Baltic Wood są w gronie najważniejszych klientów mojego portfela i korzystają w naszym Banku z większości dostępnych produktów depozytowo-rozliczeniowych i kredytowych oraz usług PKO Leasing.
Zarząd Grupy to partner wymagający, oczekujący indywidualnych warunków, ale jednocześnie solidny i wiarygodny i otwarty na nowe wyzwania.
Czytaj także:
Dobra strategia i twórczy zespół
Rok 2014 w bankowości małych i średnich firm w PKO Banku Polskim
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?
Bankofinanse
02019.07.09Lojalnie polecam – ZenCard bliżej klientów
więcejMobilna aplikacja ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. Jej potencjał udowodniła ogólnopolska kampania, którą ZenCard przeprowadził z PKO Bankiem Polskim.
Bankofinanse
02019.07.04PKO Konto dla młodych – narodziny gwiazdy
więcejOsiemnaste urodziny są wyjątkową okazją, momentem, kiedy możemy decydować jakie konto wybierzemy na przyszłość. PKO Konto dla Młodych to świetny pakiet startowy. Jeśli dobrze zaczniemy, już na początku zyskamy przewagę.