2015.01.12

Największym atutem firmy jest zespół

- PKO Bank Polski przekonał nas do siebie jako stabilny i wiarygodny partner biznesowy - mówi Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl, zdobywca tytułu Przedsiębiorca Roku w konkursie EY.

Adam Krzanowski

  • Przedsiębiorca Roku

    Aktywna działalność Grupy Nowy Styl zapewniła jej prezesowi i współzałożycielowi Adamowi Krzanowskiemu zwycięstwo w finalne 12. edycji konkursu EY Przedsiębiorca Roku, którego partnerem jest PKO Bank Polski. Jury konkursu nagrodziło zwycięzcę >>za stworzenie przedsiębiorstwa "kompletnego", które z sukcesem konkuruje na światowych rynkach, utrzymując się w czołówce kluczowych graczy<<. Adam Krzanowski został także laureatem w połączonej kategorii Produkcja i Usługi. Będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału konkursu EY World Entrepreneur Of The Year 2015 w Monte Carlo.

    Grupą Nowy Styl od 22 lat kierują bracia Adam i Jerzy Krzanowscy, którzy mały, rodzinny biznes rozwinęli do działającego w skali globalnej przedsiębiorstwa, będącego obecnie czwartym największym producentem krzeseł i mebli biurowych w Europie. Ponad 85 proc. sprzedaży Grupy trafia na rynek eksportowy do niemal 100 krajów na całym świecie. Jej rozwiązania do biur były wielokrotnie nagradzane w międzynarodowych konkursach, m.in. Red Dot jedną z najbardziej prestiżowych międzynarodowych nagród w kategorii design czy wyróżniającą za doskonałe wzornictwo i wysoką jakość iF Product Design Award.

Współpraca Grupy Nowy Styl z PKO Bankiem Polskim nabrała rozpędu 4 lata temu, wcześniej korzystali Państwo jedynie z kilku rozwiązań. Co stało się impulsem do jej rozszerzenia?

Ze względu na specyfikę branży meblarskiej oraz fakt, że jesteśmy również firmą produkcyjną zawsze starannie dobieramy partnerów biznesowych. Wiarygodność, jakość usług, a także stabilna pozycja rynkowa partnera mają znaczący wpływ na powodzenie kluczowych projektów naszej firmy, dlatego też możemy sobie pozwolić na współpracę jedynie z zaufanymi firmami i instytucjami finansowymi. W 2009 roku, w czasie kryzysu ekonomicznego, kiedy kilka międzynarodowych banków otarło się o bankructwo lub postawiło swoich klientów w bardzo trudnej sytuacji, PKO Bank Polski przekonał nas do siebie jako stabilny, wiarygodny partner biznesowy. W 2010 roku zawarliśmy z PKO naszą pierwszą większą umowę, a współpracę kontynuujemy do dziś.

Co jest jej największym atutem?

Współpraca układa się pomyślnie, zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Dlatego PKO Bank Polski jest obecnie dla Grupy Nowy Styl jednym z głównych partnerów finansowych. W mojej opinii największym atutem każdej firmy jest tworzący ją zespół. To nie innowacyjne technologie czy genialne produkty, ale właśnie ludzie, dla których praca jest pasją, stanowią o powodzeniu firmy. Dla tak dynamicznie rozwijającej się firmy, jak Grupa Nowy Styl, sprawna i elastyczna obsługa finansowa jest bardzo ważna. Profesjonalny doradca musi być o krok przed potrzebami klienta i w tym przypadku w pełni się to udaje.

Który z produktów Banku szczególnie trafia w zapotrzebowanie Grupy Nowy Styl?

Mimo że większość usług i produktów oferowanych przez banki na poziomie funkcjonalności jest do siebie zbliżona, wymieniłbym tutaj linię kredytową wielocelową. Zapewnia elastyczne finansowanie bieżącej działalności i jest w pełni dostosowana do naszych potrzeb.

Kierowana przez Pana firma jest obecnie jednym z największych producentów krzeseł i mebli biurowych w Europie. Jaki jest Pana przepis na sukces?

W każdej branży przydaje się umiejętność wsłuchania się w potrzeby rynku i docelowych odbiorców danego produktu. Czasami - w połączeniu z obserwacją - to warunek wystarczający, aby osiągnąć sukces. Tak było w naszym przypadku, zauważyliśmy nowe oczekiwania rozwijającej się gospodarki i naszych odbiorców. Początkowo działaliśmy na małą skalę, sprawdzaliśmy, czy to globalny trend. Jak się później okazało, mieliśmy rację.

Osiągnął Pan to, o czym marzy wielu polskich przedsiębiorców. Czy zamierza Pan kontynuować dotychczasowe kierunki rozwoju Grupy, czy w planach są zmiany?

Nasza strategia łączy model długofalowego inwestowania we własne portfolio, z pozyskiwaniem udziałów poprzez zakup marek już efektywnie prosperujących od dłuższego czasu. Pozwala to szybko zwiększać sprzedaż i elastycznie dopasowywać się do lokalnej specyfiki danego rynku. To był i nadal jest nasz główny kierunek działania, jeśli chodzi o rynek polski i rynki zagraniczne.

Rozmawiała Lidia Sosnowska

  • Danuta Selwa, doradca klienta korporacyjnego
    I Regionalne Centrum Korporacyjne w Lublinie
     
    Współpraca naszego Banku z Grupą Nowy Styl rozpoczęła się ponad 10 lat temu, początkowo w niewielkim zakresie - dopiero po przyjęciu przez nią oferty Banku w zakresie finansowania bardzo się rozwinęła.

    Cztery lata temu nawiązałam także współpracę z Baltic Wood, spółką powiązaną z Grupą Nowy Styl, dla której aktualnie PKO Bank Polski jest wiodącym Bankiem.

    Dziś Nowy Styl oraz Baltic Wood są w gronie najważniejszych klientów mojego portfela i korzystają w naszym Banku z większości dostępnych produktów depozytowo-rozliczeniowych i kredytowych oraz usług PKO Leasing.

    Zarząd Grupy to partner wymagający, oczekujący indywidualnych warunków, ale jednocześnie solidny i wiarygodny i otwarty na nowe wyzwania.

     

Czytaj także:

Dobra strategia i twórczy zespół

Rok 2014 w bankowości małych i średnich firm w PKO Banku Polskim

loaderek.gifoverlay.png