Rok 2014 w bankowości małych i średnich firm w PKO Banku Polskim
Ponad 400 tysięcy klientów, niekwestionowana pozycja lidera w ramach programu kredytów z gwarancjami de minimis BGK oraz możliwość zdalnego otwierania pakietów biznesowych. W 2014 roku PKO Bank Polski konsekwentnie rozwijał ugruntowany w poprzednich latach wizerunek nowoczesnego partnera małych i średnich firm.
PKO Bank Polski od lat konsekwentnie wspiera polską przedsiębiorczość zapewniając finansowanie bieżących i inwestycyjnych potrzeb kredytowych małych i średnich firm. Najlepszym przykładem jest program kredytów z gwarancją de minimis. Według danych na koniec listopada 2014 roku ponad 29 tys. przedsiębiorców skorzystało z kredytów z gwarancją w PKO Banku Polskim. Wartość gwarancji przekroczyła 3,6 mld zł, co przełożyło się na łączną wartość kredytów przekraczającą 6,5 mld zł. Oznacza to, że prawie 30 proc. przedsiębiorców otrzymujących kredyty w ramach programu zaciąga je w PKO Banku Polskim, co czyni Bank niekwestionowanym liderem programu. Gwarancje "de minimis" to program rządowego wsparcia dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców, w ramach którego podmioty mogą uzyskać gwarancję na zabezpieczenie spłaty kredytu obrotowego i inwestycyjnego. Realizuje go Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) we współpracy z bankami kredytującymi.
Pożyczka dla małych i średnich przedsiębiorstw
Interesującą propozycją w zakresie finansowania firm jest także wprowadzona do oferty Banku w październiku tego roku Pożyczka MSP. Mogą z niej skorzystać klienci prowadzący działalność gospodarczą od przynajmniej 18 miesięcy. Produkt jest dostępny dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, spółek cywilnych, jawnych, partnerskich, komandytowych, komandytowo-akcyjnych, spółek z o.o., akcyjnych, a także dla rolników. Maksymalna kwota pożyczki to 500 tysięcy złotych, a okres spłaty nie może przekroczyć 5 lat. Warto podkreślić, że zakres wymaganych dokumentów jest ograniczony do minimum - przedsiębiorcy nie muszą przedstawiać prognoz finansowych ani biznesplanu. Od momentu wprowadzenia Pożyczki MSP do oferty Banku skorzystało z niej około 1700 klientów, a łączna kwota udzielonych pożyczek przekroczyła 230 mln złotych.
Pakiety usług dla biznesu
W PKO Banku Polskim rośnie także znaczenie zdalnej sprzedaży produktów dla sektora MSP. Od września 2014 klienci przez Internet mogą otworzyć, oprócz Konta firmowego Inteligo, pakiety Biznes Debiut 18, Biznes Rozwój, Biznes Komfort Plus, Biznes Sukces Plus wraz z dopuszczalnym saldem debetowym oraz kartą debetową. Klienci firmowi mogą także samodzielnie – z poziomu bankowości elektronicznej iPKO - otworzyć rachunek pomocniczy w jednej z 19 dostępnych walut. Funkcjonalność jest dostępna dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą i pozwala w łatwy sposób zarządzać finansami w firmie. Klienci mogą otworzyć dowolną liczbę rachunków i dokonywać odrębnych rozliczeń na rachunkach pomocniczych w złotych lub walutach obcych z siedziby firmy lub dowolnie wybranego miejsca.
- PKO Bank Polski stale bada potrzeby klientów i udoskonala ofertę oraz kanały sprzedaży tak, aby nie tylko wzmacniać relacje z firmami, które już nam zaufały, ale także aktywnie poszukiwać nowych klientów. Tworząc ofertę skupiamy się na realnych korzyściach, oferujemy produkty i usługi niosące dodatkową wartość. Małe i średnie firmy potrzebują rozwiązań, które ułatwiają im działalność i rozwój. Począwszy od codziennych rozliczeń, specjalnie przygotowanych zestawów branżowych, różnorodnych form finansowania oraz nowinek technologicznych. Dodajemy to tego wykwalifikowanych doradców, którzy są prawdziwymi partnerami w biznesie. To jest nasz klucz do sukcesu – podkreśla Agnieszka Wardak, Dyrektor Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
PKO Bank Polski wychodząc naprzeciw zróżnicowanym potrzebom przedsiębiorców posiada w ofercie specjalne zestawy branżowe, które gwarantują bezpłatne i preferencyjne warunki korzystania z wybranych produktów czy usług. Zestawy kierowane są do firm handlowych i usługowych, firm transportowych i logistycznych. Bank wprowadził także zestaw walutowy dla importerów i eksporterów oraz specjalistyczny zestaw dla podmiotów zarządzających nieruchomościami.
Przedsiębiorcy w PKO banku Polskim mogą także liczyć na nowoczesne rozwiązania w zakresie bankowości mobilnej. Aplikacja IKO została wprowadzona przez PKO Bank Polski na rynek w marcu zeszłego roku. Z punktu widzenia klientów indywidualnych jest to przede wszystkim narzędzie do płacenia w sklepach, wypłacania środków z bankomatów oraz korzystania z typowych funkcji bankowości mobilnej (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy). Natomiast klienci firmowi (jednoosobowa działalność i przedstawiciele wolnych zawodów), którzy powiążą aplikację IKO ze swoim rachunkiem w PKO Banku Polskim, mogą jej używać jako narzędzia do przyjmowania płatności od kontrahentów przy pomocy błyskawicznych przelewów na numer telefonu. To rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla osób prowadzących sklepy internetowe. Znaczącym ułatwieniem w prowadzeniu działalności może być także realizacja czeku IKO w bankomacie.
Oferta PKO Banku Polskiego została w 2014 roku wyróżniona przez miesięcznik Forbes tytułem "Najlepszy bank dla firm". Bank jako jedyny zdobył sześć gwiazdek w generalnej klasyfikacji konkursu, zwyciężył w kategorii najlepsze konto dla firm, zdobył wyróżnienie w zakresie oferty kredytowej oraz uzyskał jedną z najwyższych ocen jakości obsługi klientów biznesowych.
Michał Zwoliński
Czytaj także:
Spada liczba upadłości firm
Bankowy biznes: agencja PKO Banku Polskiego
Gwarancja bankowa? Czemu nie!
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?
Bankofinanse
02019.07.09Lojalnie polecam – ZenCard bliżej klientów
więcejMobilna aplikacja ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych działające na terminalach płatniczych. Jej potencjał udowodniła ogólnopolska kampania, którą ZenCard przeprowadził z PKO Bankiem Polskim.
Bankofinanse
02019.07.04PKO Konto dla młodych – narodziny gwiazdy
więcejOsiemnaste urodziny są wyjątkową okazją, momentem, kiedy możemy decydować jakie konto wybierzemy na przyszłość. PKO Konto dla Młodych to świetny pakiet startowy. Jeśli dobrze zaczniemy, już na początku zyskamy przewagę.