2015.04.01

Wszystko o IKO. Odcinek 5: przelewy na numer telefonu w aplikacji IKO

IKO daje możliwość wykonywania zwykłych przelewów w dowolnym miejscu i czasie. Ale nie tylko. Dzięki aplikacji możesz robić przelewy bez potrzeby wpisywania pełnego numeru rachunku bankowego - wystarczy numer telefonu odbiorcy.

Klienci korzystający z aplikacji IKO mogą dokonywać przelewów na numer telefonu już od dwóch lat.

  • W ciągu najbliższych miesięcy funkcja ta zostanie udostępniona klientom każdego z banków, który obsługuje standard płatności mobilnych BLIK.

Przelew na numer telefonu w ramach aplikacji IKO

Uruchom aplikację, logując się kodem PIN nadanym przy aktywacji IKO. Z karuzeli na dole ekranu aplikacji lub z menu wybierz funkcję "Przelew na telefon". Aplikacja wyświetli formularz, w którym należy wpisać dane do przelewu: numer telefonu (można go wpisać ręcznie lub wybrać z listy kontaktów w twoim telefonie), kwotę oraz tytuł przelewu. Następnie kliknij przycisk "wyślij". Na ekranie aplikacji pojawi się prośba o potwierdzenie przelewu - przyciskiem TAK lub kodem PIN (w zależności od indywidualnych ustawień bezpieczeństwa).

Domyślnie aplikacja nie poprosi o potwierdzenie transakcji na kwotę niższą niż 20 zł, ale limitami kwotowymi i ilościowymi transakcji IKO możesz swobodnie zarządzać w serwisie bankowości internetowej iPKO/Inteligo. W aplikacji pojawi się informacja o zrealizowanej transakcji. Przelew na numer telefonu został wykonany!

  • Jeśli jego odbiorca również korzysta z aplikacji IKO, otrzyma natychmiast powiadomienie na swój telefon i środki będą już dostępne na jego koncie.

Jeśli natomiast osoba, której przekazujesz środki, nie ma zainstalowanej i aktywowanej aplikacji IKO, otrzyma od PKO Banku Polskiego wiadomość SMS z informacją o przelewie i linkiem do strony, z której można bezpłatnie pobrać IKO. Przekazane środki pieniężne będą "czekać" przez 7 dni - jeśli po tym czasie odbiorca nie zainstaluje IKO, wrócą one na konto osoby, która je wysłała przelewem na telefon.

Ponowienie przelewu i przelew zwrotny na numer telefonu

Każdy przelew na numer telefonu, który dokonałeś wcześniej ze swojej aplikacji IKO, możesz powtórzyć, bez potrzeby uzupełniania formularza od nowa. Aby to zrobić, wystarczy wejść w aplikacji IKO w historię transakcji - znajdziesz ją, "pociągając" za lewą krawędź ekranu startowego aplikacji IKO. Po kliknięciu na transakcję, otworzy się ekran pokazujący jej szczegóły - na dole ekranu znajduje się przycisk "Powtórz". Po jego wybraniu na ekranie telefonu wyświetli się wypełniony danymi formularz, w którym możemy w razie potrzeby edytować dane, przy czym możemy też od razu wybrać przycisk "Wyślij" i potwierdzić transakcję.

IKO umożliwia też przelew zwrotny do osoby, od której otrzymaliśmy przelew na numer telefonu. Po odnalezieniu przelewu przychodzącego w historii transakcji, należy wejść w jego szczegóły. Na dole ekranu znajduje się przycisk "Zwróć na telefon". Po jego wybraniu na ekranie telefonu wyświetli się wypełniony formularz. Jeśli jest taka potrzeba, popraw dane, a następnie zatwierdź przelew.

Karolina Tomczak
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Wszystko o IKO. Odcinek 1: aktywacja

Wszystko o IKO. Odcinek 2: wypłata gotówki z bankomatu kodem i czekiem BLIK

Wszystko o IKO. Odcinek 3: płacenie kodem BLIK z aplikacji IKO w sklepach tradycyjnych

Wszystko o IKO. Odcinek 4: płacenie w sklepach internetowych poprzez usługę "płacę z BLIK"