2015.04.08

Wszystko o IKO. Odcinek 6: przelewy zwykłe na numer rachunku bankowego, zdefiniowane i własne w aplikacji IKO

Aplikacja IKO umożliwia swobodne zarządzanie własnymi finansami. Zarówno przelewy na numer telefonu, jak i zwykłe przelewy na numer rachunku bankowego możesz wykonywać w dowolnym miejscu i czasie.

Przelewy na numer rachunku bankowego w aplikacji IKO cieszą się ogromną popularnością wśród klientów - nawet te na drobne kwoty, gdy trzeba rozliczyć się z kolegą z pracy lub ze znajomym za lunch lub niewielkie zakupy wykonane "przy okazji".

Przelew zwykły w IKO na numer rachunku bankowego

Uruchom aplikację IKO, logując się do niej nadanym przy aktywacji kodem PIN. Z "karuzeli" ikonek na dole głównego ekranu aplikacji wybierz funkcję "przelew bankowy" - otworzy się wówczas ekran z formularzem do wpisania danych. W polu "odbiorca" wpisz 26-cyfrowy numer rachunku bankowego oraz dane osoby, do której chcesz przesłać pieniądze. Jeśli zapisałeś wcześniej swojego odbiorcę, możesz go wybrać bezpośrednio z listy zdefiniowanych odbiorców. Podaj kwotę, tytuł przelewu oraz jego datę, a następnie wybierz przycisk "wyślij". Na ekranie telefonu pojawi się prośba o akceptację transakcji - sprawdź raz jeszcze dokładnie wszystkie dane i jeśli się zgadzają, wybierz "tak". Domyślnie nie zostaniesz poproszony o autoryzację transakcji dla kwoty poniżej 20 złotych, dla kwoty pomiędzy 20 a 50 zł przelew należy potwierdzić, wybierając przycisk "tak", natomiast w przypadku przelewów na kwoty wyższe niż 50 zł transakcję należy potwierdzić kodem PIN nadanym przy aktywacji aplikacji. Te ustawienia bezpieczeństwa możesz dowolnie zmieniać w serwisie bankowości elektronicznej iPKO/Inteligo w zakładce IKO.

Przelewy do zdefiniowanych odbiorców

Podczas uzupełniania danych do przelewu na numer rachunku bankowego, możesz skorzystać z ikony zdefiniowanych płatności. W tym celu, zamiast wpisywania 26-cyfrowego numeru rachunku bankowego, należy wybrać ikonkę zdefiniowanego odbiorcy, a następnie wybrać z listy właściwą płatność wcześniej zdefiniowaną w systemie bankowości elektronicznej iPKO/Inteligo. Pozostałe kroki związane z potwierdzaniem i autoryzacją przelewu są dokładnie takie same, jak w przypadku zwykłego przelewu na numer rachunku bankowego.

Przelewy do zdefiniowanych odbiorców
 

Przelewy własne

Aplikacja IKO umożliwia także dokonywanie zwykłych, natychmiastowych przelewów wewnętrznych pomiędzy własnymi rachunkami. Aby taki przelew wykonać, należy wejść w menu główne aplikacji IKO ("pociągając" za prawą krawędź głównego ekranu aplikacji) i wybrać funkcję "przelewy własne". Na ekranie wyświetli się formularz do uzupełnienia, w którym wybieramy rachunek źródłowy oraz rachunek docelowy, wpisujemy kwotę i tytuł przelewu i wybieramy przycisk "wyślij". Przelew pomiędzy własnymi rachunkami wystarczy następnie potwierdzić przyciskiem "tak" i gotowe!

Przelewy własne   Przelewy własne

Karolina Tomczak
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Wszystko o IKO. Odcinek 3: płacenie kodem BLIK z aplikacji IKO w sklepach tradycyjnych

Wszystko o IKO. Odcinek 4: płacenie w sklepach internetowych poprzez usługę "płacę z BLIK"