100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
Największy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
– Obsługujemy klientów nawet z odległych zakątków miasta oraz okolicznych miejscowości. Niektórzy odwiedzają nasz oddział po prostu przy okazji spaceru Rynkiem Kościuszki. Bardzo się z tego cieszymy! – mówi Jerzy Potoczek,dyrektor Oddziału1 w Białymstoku, placówki, która już od 73 lat troszczy się o finanse mieszkańców miasta.
Pięknie odrestaurowana kamienica, w której ulokowana jest „Jedynka”, przyciąga wzrok turystów i jest ozdobą białostockiego rynku. Jednak rozwiązania zastosowane wewnątrz są na wskroś nowoczesne, odpowiadają potrzebom współczesnego klienta i zapewniają komfort pracy liczącemu 40 osób zespołowi.
Klienci chętnie korzystają z bankomatu, wpłatomatu i wrzutni. Ci, którzy potrzebują pomocy doradcy, czekają na swoją kolei na wygodnych kanapach, gdzie mogą korzystać z bankowego bezpłatnego WiFi. Klienci bankowości osobistej są przyjmowani w osobnych pokojach, co daje im komfort i poczucie bezpieczeństwa.
Rynkowy lider
Mimo dużej konkurencji, Oddział 1 w Białymstoku niezmiennie odnosi sukcesy we wszystkich liniach biznesowych. – Produkty oferowane przez poszczególne banki nie różnią się od siebie aż tak znacznie. Dlatego z konkurencją wygrywamy dzięki profesjonalizmowi naszych pracowników, umiejętności budowania dobrych relacji z klientem i tworzenia atmosfery, która zachęca do współpracy właśnie z naszym oddziałem – uważa dyrektor Potoczek.
Szczególnie mocną pozycję na rynku oddział ma w segmencie finansowania nieruchomości, czyli tu, gdzie klient musi podjąć poważną decyzję wpływającą na kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt lat jego życia. W opinii dyrektora, to efekt komfortu, jaki daje powierzenie finansowania inwestycji największemu bankowi, instytucji z długoletnią tradycją, a jednocześnie nowoczesnej i bezpiecznej, jaką jest PKO Bank Polski. Z drugiej strony to także wynik rekomendacji i polecania usług doświadczonych doradców Banku. Ogromne znaczenie ma również wieloletnia, dobra współpraca z pośrednikami.
Najlepsze praktyki
Pracownicy „Jedynki” podkreślają, że ich dobrym relacjom z klientami i współpracownikami sprzyja to, że po prostu lubią swoją pracę i innych członków zespołu. – Najbardziej cenię sobie wspaniałą atmosferę i to, że mogę zawsze liczyć na wsparcie moich koleżanek i przełożonych. To przekłada się na mój sukces zawodowy –twierdzi Helena Prokopiuk, kierownik zespołu obsługi klienta.
Agnieszka Mańkowska, doradca, p.o. kierownik zespołu multibiznesowego, także ceni przyjacielskie relacje z członkami zespołu, dodaje, że dobra atmosfera zachęca do otwartości na zmiany i do podejmowania ryzyka, jakie niosą ze sobą nowe wyzwania. Profesjonalna obsługa owocuje zaufaniem, którym klienci obdarzają doradcę. – A to jest podstawa osiągania dobrych wyników w pracy – podkreśla Izabela Młodzianowska, doradca Platinium w zespole bankowości osobistej.
Dyrektor Potoczek jest przekonany, że klienci bardzo dobrze wyczuwają, w jakiej atmosferze pracują doradcy i to zdecydowanie przekłada się na wyniki sprzedażowe. Podkreśla, że jednym z atutów placówki jest grono doświadczonych i wieloletnich doradców, którzy lubią pracę z klientem, a dobre praktyki i wzorce zachowania – w tym zaangażowanie w pracę, dążenie do ciągłego poszerzania wiedzy i podnoszenia kompetencji – przekazują młodszym kolegom i koleżankom.
Według Heleny Prokopiuk w pracy doradcy kluczowe jest indywidualne podejście do każdego klienta, dyspozycyjność oraz aktywny kontakt – telefon, mail czy wysłanie kartki świątecznej. Anna Kmieć, kierownik zespołu bankowości osobistej, dodaje prostą – jej zdaniem – ale bardzo skuteczną receptę: – Obsługuj klienta tak, jak sam chciałbyś być obsłużony. I nie zapominaj o uśmiechu. Ludzie lubią współpracować z osobami pozytywnie nastawionymi. Efekt? Zadowolony klient nie tylko wraca, ale i poleca nas swoim znajomym.
Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Łęczycy
Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
Pliki do pobrania
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?