100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Brzezinach
Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Brzezinach rano osobiście otwiera jego dyrektor, zapraszając klientów, by weszli do środka. Do miejsca, które już od 55 lat widnieje na mapie Brzezin jako punkt, w którym bez problemu rozwiązuje się wszystkie finansowe problemy. To nowoczesny oddział Banku, który nie zapomina o swoich tradycjach, odpowiedzialności i zaufaniu, jakim obdarzają go brzezinianie.
Dziś placówka w Brzezinach obchodzi 55. urodziny. To historyczna, świetnie znana okolicznym mieszkańcom placówka, która może pochwalić się jednymi z najlepszych wyników w regionie. Zaufanie, jakim obdarzają ją mieszkańcy tego niewielkiego podłódzkiego miasteczka, wypracowywano tu systematycznie przez lata.
Oddział silny dyrektorami
Decyzja o otwarciu placówki została podjęta przez wojewódzki Oddział PKO Banku Polskiego w Łodzi 1 lutego 1964 r. Już dwa miesiące później rozpoczęto pracę w nowej placówce. Na początku zatrudnionych było tu 8 osób i większość personelu stanowiły kobiety.
Bank systematycznie pracował na zaufanie okolicznych mieszkańców. Prawdziwym magnesem przyciągającym ludzi do placówki był jej dyrektor. To Henryk Milczarski – historyczna postać, dobrze znana w Brzezinach. Przed wojną pracował w Pocztowej Kasie Oszczędności w Łodzi. Zebrane doświadczenia pozwoliły mu doskonale zarządzać oddziałem i pracownikami oraz oferować najlepsze produkty finansowe. – Henryk Milczarski po burzliwych wydarzeniach wojny, objął Oddział 1 W Brzezinach w 1964 r. Był lokalnym historykiem, działaczem i poetą. Jeszcze długo po przejściu na emeryturę odwiedzał placówkę – opowiada Filip Kawczyński, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Brzezinach.
W 1975 r. oddział, tak jak cały Bank, włączono w struktury Narodowego Banku Polskiego. W 1989 r. placówka zmieniła swoją lokalizację – z ul. Sienkiewicza 8 przeniosła się… pod numer 9. Bardziej współczesna historia placówki ma twarz dyrektora Edwarda Pieruckiego, który piastował stanowisko od 1980 do 2002 r. Dziś emerytowany już dyrektor, tak jak jego poprzednik, z chęcią odwiedza swoje dawne miejsce pracy.
Dziś placówką kieruje Filip Kawczyński, który zdaje sobie sprawę z tego, jak wielkie brzemię odpowiedzialności na jego barkach położyli wielcy poprzednicy.
55 lat tradycji
W pierwszych dniach kwietnia Oddział w Brzezinach będzie obchodził urodziny. – Planujemy specjalne wydarzenie dla klientów. Jednak świętowanie rozpoczniemy od spotkania pracowników z emerytowanym dyrektorem Edwardem Pieruckim oraz dyrektorem oddziału regionalnego – mówi Filip Kawczyński.
Rytm dnia
W ciągu 55 lat istnienia placówki wiele się zmieniło. Oddział przeszedł dwie znaczące modernizacje – jedną w 1995 r., kolejną w 2012 r. Ostatnia przebudowa nadała placówce nowoczesny charakter. Stałe jest jedno – określony rytm dnia pracy, który w Banku jest niezwykle istotny. – Oddział musi być otwarty o godzinie 8.30, wszyscy zaczynamy dzień 45 minut przed planowanym otwarciem drzwi dla klientów. Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa sprawdzamy wszystkie stanowiska oraz zabezpieczenia. Skarbnicy i kasjerzy przygotowują się do rozpoczęcia dnia pracy, a wszystkie nasze rytuały są zgodne z rytmami nowych zasad sprzedaży. Przygotowujemy raporty, wpisujemy dane na specjalne tablice. O 8.20 rozpoczynam odprawę. Każdego dnia osobiście otwieram drzwi placówki, zapraszając do niej oczekujących klientów – opowiada dyrektor oddziału. – Klienci przywiązują dużą wagę do tego, że to ja osobiście przekręcam klucz w zamku. To rytuał, który mi wydał się naturalny. Nie zamierzam tego zmieniać i zawsze będę zapraszał klientów osobiście, by odwiedzili nasz bank – podkreśla Filip Kawczyński.
Dobre relacje
Pracownicy Oddziału 1 są przekonani o wyjątkowości tego miejsca. – Pracowałem, w różnych oddziałach, jednak tylko tutaj, w Brzezinach, doświadczyłem takiej atmosfery. Każdy z moich pracowników uważa, że nasz oddział jest wyjątkowy, choćby ze względu na niezwykle osobiste relacje z klientami – wyjaśnia Filip Kawczyński.
Brzeziny to 11-tysięczne miasto. Praktycznie wszyscy się tu znają lub mają wspólnych znajomych. – Wielu pracowników, którzy mieszkają w Brzezinach, zna prywatnie naszych klientów. To powód, dla którego można zauważyć tu większy wzajemny szacunek. Taka znajomość zobowiązuje do tego, żeby dobrze się nawzajem informować i sprzedawać sprawdzone produkty. Opinia, którą dzielą się nasi klienci ze swoimi znajomymi czy rodzinami, jest dla nas niezwykle istotna. Wielu z nich poleca nasz bank. Wynika to z faktu, że czują się w naszym oddziale traktowani jak przyjaciele, którym zawsze dobrze doradzimy – stwierdza dyrektor Filip Kawczyński.
Obecnie w placówce pracuje 16 osób, tworząc zgrany zespół. Na co dzień panuje tu atmosfera radości, serdeczności i uśmiechu. – To grupa, której chce się przychodzić do pracy. Staram się robić wszystko, by ludzie zjawiali się w oddziale z pozytywnym nastawieniem i żeby chciało im się chcieć – z uśmiechem dodaje dyrektor.
Dobrym duchem oddziału jest Barbara Piechota – jeden z doradców firm. – Jest zawsze uśmiechnięta, pełno jej wszędzie. Pani Basia dodatkowo ma niezwykłe hobby – zajmuje się pszczelarstwem i osładza nam życie pysznymi miodami. Potrafi opowiadać o pszczołach godzinami – mówi Filip Kawczyński.
Dobre wyniki
Oddział w Brzezinach to jeden z najlepszych w regionie. W maju 2018 r. jednostka mogła pochwalić się ponad 36 proc. udziałem w rynku klientów indywidualnych. Drugą silną stroną Brzezin jest bankowość firm. Tu udział rynku znacznie przekracza 25 proc. W podstawowym zakresie obsługuje się tu również klientów hipotecznych. W związku ze zmieniającą się strukturą mieszkańców Brzezin – miejscowość powoli staje się „sypialnią” Łodzi.
Bartłomiej Pobocha
Czytaj także:
Nasi w Porto! Niebawem Finał Akademickich Mistrzostw Świata w Programowaniu Zespołowym
100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Łodzi
Inwestycje w rękach specjalistów
Pliki do pobrania
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?