100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Górze
W Górze, miejscowości niewielkiej, ale malowniczo położonej wśród lasów na styku województw dolnośląskiego i wielkopolskiego, PKO Bank Polski towarzyszy mieszkańcom już od 1978 r. Mimo dużej konkurencji klienci w każdym wieku chętnie wybierają usługi oferowanie przez Oddział 1. Wielu z nich przygodę z Bankiem zaczęło jeszcze w szkole – oszczędzając w SKO.
Górowski Oddział 1 PKO Banku Polskiego od lat ma ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku. Oferuje usługi klientom rynku detalicznego, firmowym, zamożnym, obsługuje też samorządy. Jest bankiem pierwszego wyboru zarówno dla młodszych, jak i starszych osób. Tych pierwszych zachęca promując nowoczesną bankowość internetową, w tym mobilną – IKO. – Do korzystania z tych wygodnych rozwiązań przekonujemy zresztą klientów w każdym wieku – zaznacza Zbigniew Woźniak, dyrektor Oddziału 1 w Górze. Dodaje, że pracownicy oddziału edukują finansowo zarówno najmłodszych (poprzez SKO bardzo popularne w miejscowych szkołach), jak i najstarszych (w ramach wykładów Uniwersytetu Trzeciego Wieku prezentują produkty adresowane do seniorów czy instruują, w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo w sieci).
– Wygrywamy z konkurencją jakością obsługi, otwartością na potrzeby klienta. Jesteśmy widoczni w szkołach, gdzie prężnie działa SKO, na najważniejszych gminnych czy powiatowych uroczystościach. Wspieramy lokalne przedsięwzięcia m.in. „Ogólnopolski Bieg z Policją”. Jesteśmy mobilni, zatem nie stanowi dla nas problemu wizyta u przedsiębiorcy w firmie – zapewnia dyrektor Woźniak. I dodaje, że swój wkład w budowę pozytywnego wizerunku Banku wśród lokalnej społeczności ma także Oddział 1 w pobliskim Wąsoszu.
SKO to tradycja
Propagowanie oszczędzania przez najmłodszych to wieloletnia tradycja górowskiej „Jedynki”. Obecnie współpracuje z siedmioma szkołami. Korzyści z tej współpracy mają wszystkie strony – Bank, młodzież, rodzice i same szkoły. Młodzi ludzie uczą się oszczędzania – i to nie tylko pieniędzy, ale też zasobów naturalnych oraz troski o środowisko. Poza tym poznają markę PKO Banku Polskiego, a poprzez otwieranie rachunków SKO oddział ze swoją ofertą dociera też do rodziców. Szkoła natomiast, oprócz wsparcia w postaci gadżetów na różnorodne konkursy promujące SKO, ma możliwość organizowania wycieczek edukacyjnych do placówki, gdzie dzieci poznają „od kuchni” pracę w banku. –Prowadzimy też lekcje poświęcone polskiej walucie, walucie zagranicznej, pokazujemy, jak można rozpoznać fałszywe banknoty. Organizujemy również dzień dziecka w Banku połączony z promocją rachunków SKO i Junior – wymienia Zbigniew Woźniak. Dzięki nagrodom pieniężnym za udział w konkursie „Dziś oszczędzam w SKO jutro w PKO” Bank wspomaga szkoły w budowie placów zabaw, zakupie sprzętu sportowego czy elektronicznego itp.
Wzorowa współpraca
Od ubiegłego roku – we współpracy z Regionalnym Centrum Korporacyjnym – Oddział 1 obsługuje też budżet gminy Góra. W portfelu placówki jest także gmina Wąsosz. Obsługa samorządów dodatkowo podnosi prestiż oddziału. A wzorowa współpraca zachęca także pracowników instytucji samorządowych do otwierania rachunków w Banku (często polecają PKO Bank Polski znajomym czy rodzinie). Jak sami twierdzą, jest to dla nich wygodne m.in. dlatego, że przelew z wynagrodzenia jest od razu dostępny na ich koncie.
Wysiłki zespołu Oddziału 1 w Górze są doceniane. Pracownicy otrzymali wiele nagród za wysoką sprzedaż od Dyrektora Regionu Wrocławskiego. Placówka została trzykrotnie nagrodzona statuetką „Bank przyjazny przedsiębiorcom”, dwukrotnie certyfikatem wsparcia w organizacji Ogólnopolskiego Biegu z Policją, otrzymała podziękowania z Komitetu Społecznego wspierającego lokalne akcje charytatywne oraz wiele podziękowań ze szkół za zaangażowanie w działania pozwalające realizować potrzeby uczniów i podnoszenie jakości pracy w placówkach oświatowych.
Przyjazna atmosfera – ważny krok do sukcesu
Zdaniem dyrektora Woźniaka dobre wyniki oddziału zarówno pod względem sprzedażowym, jak jakości obsługi, to w dużej mierze efekt przyjaznej atmosfery panującej w placówce zatrudniającej 15 osób. – Potrafimy ze sobą współpracować i wspólnie cieszyć się sukcesami. A my, przełożeni, staramy się zawsze wspierać pracowników, pomagać w rozwiązywaniu problemów i jednocześnie motywować – mówi. To sprzyja dobrym relacjom doradców z klientami. Chociaż oczywiście podstawą są wiedza i umiejętność wsłuchania się w potrzeby rozmówcy.
Krzysztof Kaptur, doradca z Zespołu Multibiznesowego podkreśla, że dla niego cenna jest praca, w której ludzie się do siebie uśmiechają, są sympatyczni i otwarci, a menedżerowie to koledzy z jednej drużyny. – Wszak gramy do jednej bramki – zauważa. Na pytanie, jak pracuje się w Oddziale 1 w Górze, odpowiada, że spokojnie. – Melisę piję, bo lubię, a nie dlatego, że muszę uspokoić nerwy – żartuje. Może dlatego załoga chętnie integruje się także po pracy. –Nie mogę doczekać się następnego wyjazdu do teatru na Szekspira – dodaje.
Krzysztof Michalski, kierownik zespołu, przypomina, że Polacy spędzają dużo czasu w pracy, dlatego niezwykle istotne jest zadowolenie z niej. Oczywiście dla każdego ważne jest coś innego. On najbardziej ceni sobie możliwość rozwoju zawodowego i właśnie wspaniałą atmosferę. – To dzięki niej przychodzimy i wychodzimy z pracy zadowoleni – zapewnia. A to w naturalny sposób przekłada się na budowanie dobrych i długofalowych relacji z klientami z każdego biznesu. Jego recepta na sukces? Znalezienie pasji w pracy. Jemu to się udało. Ale oczywiście ważne jest też zachowanie równowagi między pracą a życiem osobistym. Dla niego najcenniejsze jest wsparcie rodziny, a wielką przyjemność i poczucie wolności daje mu pokonywanie kolejnych tras rowerem oraz weekendowe wyjazdy na mecze piłkarskiej Ekstraklasy.
Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 w Bolesławcu
100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Głownie
100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Bełchatowie
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?