2019.04.18

100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Głownie

Początki Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Głownie nie były typowe – pracownice pozyskiwały klientów odwiedzając ich w domach i rozmawiając z nimi na ulicy. O pracy w oddziale opowiada jego dyrektor – Ewa Rygiel.

 Spełniamy oczekiwania naszych klientów

Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Głownie powstał w 1998 r. Zajął lokal po jednym z miejscowych, banków. – Weszliśmy w niszę, która powstała na osiedlu Sikorskiego. Zaczynaliśmy jeszcze jako kasa zewnętrzna. Pozyskanie pierwszych klientów odbywało się na zasadzie wyjścia w teren i rozmawiania o naszej ofercie, poza murami banku. Pracowałyśmy wówczas w zespole czteroosobowym – dwie z nas wychodziły do klientów, dwie obsługiwały interesantów w oddziale. I tak podróżowałyśmy od firmy do firmy, od osoby do osoby – wspomina Ewa Rygiel, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Głownie.

Wieloletnia współpraca

Niestandardowe podejście przyniosło efekty – klienci zaczęli pojawiać się w placówce i korzystać z usług PKO Banku Polskiego. Na przestrzeni lat relacje między pracownicami a klientami zacieśniały się. Wielu zdecydowało się na stałą współpracę z PKO Bankiem Polskim. Tym bardziej, że w oddziale od wielu lat pracują ci sami ludzie.

Jedna z pracownic, tak samo jak ja, pracuje u nas już 21 lat. Druga zajmuje swoje stanowisko prawie 18 lat, trzecia 10 – tylko jedna ma zaledwie roczny staż. Tak długa współpraca powoduje, że nasze relacje są niezwykle bliskie. Znamy się doskonale i wiemy, jak pracować, by być efektywnym zarówno w relacji z klientami, jak i wewnątrz oddziału. Wiemy o sobie niemalże wszystko. Pracuje nam się łatwiej, bo widzimy, kiedy któraś ma zły dzień, wiemy, kiedy lepiej się nie odzywać, a kiedy rozmowa jest niezbędna. Nasza przyjaźń zacieśniała się m.in. w trakcie spotkań po pracy, których zwłaszcza na początku powstawania zespołu było wiele. Wystarczyło puścić na koniec dnia jakieś hasło i już organizowałyśmy grille, spotkania czy piecznie ciast. Nawet udało nam się wspólnie wybrać na pielgrzymkę – wspomina dyrektor placówki.

Specyfika pracy

Lokalne oddziały, takie jak ten w Głownie, są zwykle placówkami typowo detalicznymi, w których nie pracuje się z wielkimi firmami i nie zakłada milionowych lokat. Bardzo istotne są za to bezpośrednie relacje z klientami oraz zrozumienie, jakim obdarza się ich, gdy przychodzą do Banku i opowiadają o swoich problemach. W Głownie można mówić nawet o wielopokoleniowej współpracy i przyjaźni, którą przez lata stworzyły pracownice oraz osoby odwiedzjące Oddział 1 PKO Banku Polskiego. Swoich wnuków przyprowadzają tu dziadkowie, rodzice zakładają swoim dzieciom konta.

– Samo to, że jesteśmy tu 21 lat, powoduje, że obsługujemy już praktycznie trzecie pokolenie. Niezwykle istotne są dla nas dobre relacje z klientami, które wypracowałyśmy już w pierwszym pokoleniu, a przenosi się to w tej chwili na ludzi młodych – stwierdza Ewa Rygiel.

Kluczem do sukcesu niewielkiej placówki jest pamięć – pamięć dotycząca potrzeb oraz informacji o klientach. W filozofię PKO Baku Polskiego wpisana jest uczciwość i szczerość wobec klienta.

W tak małej miejscowości popełnienie błędu lub pomyłki podczas współpracy z klientem nie popłaca. Pracownik musi zapomnieć tu o punktach i planach rocznych i skupiać się na tym, co naprawdę klient chce i czego potrzebuje. Dziewczyny w oddziale są bardzo miłe, wykazują dużą dbałość o klienta. To dbałość często wykraczająca poza zakres ci obowiązków. W trakcie dnia wykonują dużo telefonów relacyjnych, pamiętają również o telefonicznych życzeniach świątecznych i wysłaniu kartek. To niezwykle ważna rzecz, by indywidualizować podejście do klienta – dodaje dyrektor Oddziału.

Klucz do sukcesu?

– Odnoszę wrażenie, że naszą największą siłą jest stałość załogi – gdy klient przychodzi i rozpoznaje twarze, czuje się dobrze. Jeśli wie, że za każdym razem, gdy wejdzie do nas, spotka osoby, które doskonale pamiętają jego poprzednią sprawę czy problem – chętnie założy u nas kolejne konto, zaciągnie pożyczkę czy kredyt na mieszkanie. Wynika to z wzajemnego zaufania, które wydaje się najważniejsze w takich miejscach jak kto, w którym się znajdujemy. Zespół to podstawa ­– podsumowuje Ewa Rygiel.

Bartłomiej Pobocha

Czytaj także:

100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Jeleniej Górze

100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Brzezinach

100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Łodzi

Pliki do pobrania

    • Bankofinanse

      02019.05.22

      Co to jest spread walutowy?

      Spread walutowy to określenie znane każdemu, kto przynajmniej raz wymieniał walutę w banku lub kantorze. Zazwyczaj nie zastanawiamy się jednak, czemu służy, co oznacza i – przede wszystkim – czy można go uniknąć. Jak więc korzystać z obcej waluty, nie tracąc na tym?

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.20

      Meet-up Agile Warsaw w PKO Banku Polskim

      Agile, Scrum, zwinne metodyki pracy – to pojęcia, o których coraz częściej słyszymy, ale nie zawsze wiemy, czego dotyczą. Przez najbliższy rok w centrali PKO Banku Polskiego odbędzie się kilkadziesiąt spotkań poświęconych tym zagadnieniom.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      PKO Bank Polski: szukamy pracowników na londyńskich Targach Pracy

      Polacy poszukujący nowych wyzwań zawodowych licznie odwiedzili 9 maja 2019 r. Polskie Targi Pracy w Londynie. Pod jednym dachem zebrały się największe polskie przedsiębiorstwa i międzynarodowe firmy działające w Polsce. Ich celem było przedstawienie rodakom na Wyspach, aktualnych ofert zatrudnienia w kraju. Nie zabrakło również przedstawicieli PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Perły Europy rozdane. W Chorzowie odbyła się uroczysta gala dla przedsiębiorców

      62 lata temu zostały podpisane Traktaty Rzymskie, dające początek współczesnej Unii Europejskiej. Z tej okazji w chorzowskim Teatrze Rozrywki spotkali się przedstawiciele biznesu. Galę z okazji Święta Europy zorganizowała Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Jedną ze statuetek odebrała Katarzyna Durma, Dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Chorzowie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Dwucyfrowy wzrost zysku pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych

      Pierwszy kwartał 2019 r., pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych, zakończył się bardzo dobrymi wynikami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Zysk netto wyniósł 862 mln zł i był o prawie 14 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przyczynił się do tego wzrost skali biznesu oraz poprawa wyniku na działalności biznesowej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.05.15

      200 milionów transakcji w IKO

      Od początku funkcjonowania na rynku aplikacji mobilnej IKO klienci Banku wykonali z poziomu telefonu łącznie już 200 mln transakcji. Najczęściej zlecają za pomocą IKO przelewy, płacą za zakupy w sklepach internetowych, a także stacjonarnie zbliżeniowo.

      więcej
    Pokaż więcej