100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Głownie
Początki Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Głownie nie były typowe – pracownice pozyskiwały klientów odwiedzając ich w domach i rozmawiając z nimi na ulicy. O pracy w oddziale opowiada jego dyrektor – Ewa Rygiel.
Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Głownie powstał w 1998 r. Zajął lokal po jednym z miejscowych, banków. – Weszliśmy w niszę, która powstała na osiedlu Sikorskiego. Zaczynaliśmy jeszcze jako kasa zewnętrzna. Pozyskanie pierwszych klientów odbywało się na zasadzie wyjścia w teren i rozmawiania o naszej ofercie, poza murami banku. Pracowałyśmy wówczas w zespole czteroosobowym – dwie z nas wychodziły do klientów, dwie obsługiwały interesantów w oddziale. I tak podróżowałyśmy od firmy do firmy, od osoby do osoby – wspomina Ewa Rygiel, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Głownie.
Wieloletnia współpraca
Niestandardowe podejście przyniosło efekty – klienci zaczęli pojawiać się w placówce i korzystać z usług PKO Banku Polskiego. Na przestrzeni lat relacje między pracownicami a klientami zacieśniały się. Wielu zdecydowało się na stałą współpracę z PKO Bankiem Polskim. Tym bardziej, że w oddziale od wielu lat pracują ci sami ludzie.
– Jedna z pracownic, tak samo jak ja, pracuje u nas już 21 lat. Druga zajmuje swoje stanowisko prawie 18 lat, trzecia 10 – tylko jedna ma zaledwie roczny staż. Tak długa współpraca powoduje, że nasze relacje są niezwykle bliskie. Znamy się doskonale i wiemy, jak pracować, by być efektywnym zarówno w relacji z klientami, jak i wewnątrz oddziału. Wiemy o sobie niemalże wszystko. Pracuje nam się łatwiej, bo widzimy, kiedy któraś ma zły dzień, wiemy, kiedy lepiej się nie odzywać, a kiedy rozmowa jest niezbędna. Nasza przyjaźń zacieśniała się m.in. w trakcie spotkań po pracy, których zwłaszcza na początku powstawania zespołu było wiele. Wystarczyło puścić na koniec dnia jakieś hasło i już organizowałyśmy grille, spotkania czy piecznie ciast. Nawet udało nam się wspólnie wybrać na pielgrzymkę – wspomina dyrektor placówki.
Specyfika pracy
Lokalne oddziały, takie jak ten w Głownie, są zwykle placówkami typowo detalicznymi, w których nie pracuje się z wielkimi firmami i nie zakłada milionowych lokat. Bardzo istotne są za to bezpośrednie relacje z klientami oraz zrozumienie, jakim obdarza się ich, gdy przychodzą do Banku i opowiadają o swoich problemach. W Głownie można mówić nawet o wielopokoleniowej współpracy i przyjaźni, którą przez lata stworzyły pracownice oraz osoby odwiedzjące Oddział 1 PKO Banku Polskiego. Swoich wnuków przyprowadzają tu dziadkowie, rodzice zakładają swoim dzieciom konta.
– Samo to, że jesteśmy tu 21 lat, powoduje, że obsługujemy już praktycznie trzecie pokolenie. Niezwykle istotne są dla nas dobre relacje z klientami, które wypracowałyśmy już w pierwszym pokoleniu, a przenosi się to w tej chwili na ludzi młodych – stwierdza Ewa Rygiel.
Kluczem do sukcesu niewielkiej placówki jest pamięć – pamięć dotycząca potrzeb oraz informacji o klientach. W filozofię PKO Baku Polskiego wpisana jest uczciwość i szczerość wobec klienta.
– W tak małej miejscowości popełnienie błędu lub pomyłki podczas współpracy z klientem nie popłaca. Pracownik musi zapomnieć tu o punktach i planach rocznych i skupiać się na tym, co naprawdę klient chce i czego potrzebuje. Dziewczyny w oddziale są bardzo miłe, wykazują dużą dbałość o klienta. To dbałość często wykraczająca poza zakres ci obowiązków. W trakcie dnia wykonują dużo telefonów relacyjnych, pamiętają również o telefonicznych życzeniach świątecznych i wysłaniu kartek. To niezwykle ważna rzecz, by indywidualizować podejście do klienta – dodaje dyrektor Oddziału.
Klucz do sukcesu?
– Odnoszę wrażenie, że naszą największą siłą jest stałość załogi – gdy klient przychodzi i rozpoznaje twarze, czuje się dobrze. Jeśli wie, że za każdym razem, gdy wejdzie do nas, spotka osoby, które doskonale pamiętają jego poprzednią sprawę czy problem – chętnie założy u nas kolejne konto, zaciągnie pożyczkę czy kredyt na mieszkanie. Wynika to z wzajemnego zaufania, które wydaje się najważniejsze w takich miejscach jak kto, w którym się znajdujemy. Zespół to podstawa – podsumowuje Ewa Rygiel.
Bartłomiej Pobocha
Czytaj także:
100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Jeleniej Górze
100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Brzezinach
100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Łodzi
Pliki do pobrania
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?