2019.04.15

100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Jeleniej Górze

Jelenia Góra to – jak każde miasto – żywy organizm. Rozbudowuje się, a poszczególne dzielnice zmieniają swoje oblicze. Dlatego Oddział 1 PKO Banku Polskiego, odpowiadając na oczekiwania i potrzeby klientów, kilka lat temu przeniósł się do dzielnicy Zabobrze, gdzie mieszka i pracuje coraz więcej mieszkańców Jeleniej Góry.

Mamy świetny zespół doradców!

Istniejący od 1953 r. Oddział 1 w Jeleniej Górze przez wiele lat miał swoją siedzibę w starym centrum miasta. Tam był największy ruch, tam koncentrowało się życie społeczne i gospodarcze. Jednak pod koniec lat 90. dotychczasowa „sypialnia” Jeleniej Góry – osiedle Zabobrze – zaczęła zmieniać swoje oblicze. Oprócz kolejnych mieszkań i domów powstawały sklepy, galerie handlowe, restauracje, kino, dom kultury, basen, siłownia, przychodnie zdrowia, a także poczta i siedziba ZUS-u. Dlatego w 2013 r. jeleniogórska „Jedynka” przeniosła się na Zabobrze na ul. Różyckiego – obecnie jedno z centrów handlowych dzielnicy i Jeleniej Góry. Dużym atutem zmiany lokalizacji jest obszerny parking, a poza tym większość klientów może dotrzeć do placówki piechotą.

Doradcy – największy atut

Oddział 1 w Jeleniej Górze oferuje usługi we wszystkich liniach biznesowych. Zatrudnia 25 osób, co zapewnia profesjonalną obsługę w każdym z biznesów. – Na rynku jeleniogórskim mamy sporą konkurencję. Zespół doradców to jeden z naszych największych atutów. Niezależnie od tego, kiedy i z jaką sprawą klient do nas trafi, zawsze może liczyć na poradę i kompetentną obsługę – deklaruje Beata Zagórska,dyrektor Oddziału 1 w Jeleniej Górze. Zapewnia, że do konkurencji podchodzą z dużym szacunkiem, bez względu na wielkość. A za najlepszy sposób na zatrzymanie klientów i pozyskanie nowych uważa ciągłe doskonalenie – poszerzanie wiedzy, wymianę doświadczeń i dużą dbałość o najwyższą jakość obsługi. Ważna jest także umiejętność utrzymywania dobrych relacji z klientami. – Jeżeli nasi wieloletni klienci są zadowoleni i ufają nam, to łatwiej jest poprosić o rekomendację lub polecenie. Tak pozyskujemy nowychklientów – wyjaśnia.

W jeleniogórskiej „Jedynce” na potrzeby każdej obsługiwanej osoby lub firmy patrzy się całościowo. Bez względu na to, z jaką sprawą i z jakiego segmentu biznesowego przychodzi klient, rozmowa często dotyczy różnych aspektów np. planów dotyczących zakupu mieszkania, oszczędzania na przyszłą emeryturę, rozwoju firmy itp. Dzięki temu możliwa jest realizacja zadań we wszystkich liniach biznesowych na wysokim poziomie.

Mocny gracz

Jednym z ważnych filarów biznesowych oddziału jest linia małych przedsiębiorstw. – W tej dziedzinie jesteśmy mocnym graczem na rynku – twierdzi dyrektor Zagórska. W zespole są doświadczeni, wieloletni pracownicy w tym biznesie. – W zasadzie przy większych transakcjach nikt nam nie może dorównać. Finansujemy główne inwestycje w mieście – mówi z satysfakcją. Podkreśla, że na wysoką ocenę usług oferowanych przez Bank na jeleniogórskim rynku wpływa zaangażowanie doradców działających we wszystkich segmentach rynku: bankowości osobistej, hipotecznej oraz Zespołu Obsługi Klienta Podstawowego, który pomaga w zarządzaniu finansami rzeszy 40 tys. mieszkańców powiatu jeleniogórskiego.

Dorota Górecka, starszy doradca-kasjer podkreśla, że klienci doceniają, jeśli przez Bank i pracowników są postrzegani, jako partnerzy. Ewa Stec, starszy doradca Aurum, dodaje, że relacje z klientami stara się budować dwupłaszczyznowo. – Klient musi mieć poczucie, że rozmawia z profesjonalistą, a ja, że przygotowuję rozwiązanie, które spełnia jego oczekiwania. A recepta na sukces? Musimy sobie zadać pytanie, czy lubimy to, co robimy. Jeśli tak, to wygraliśmy – uważa.

Pozytywnej odpowiedzi na to pytanie sprzyja dobra atmosfera pracy, która na Dorotę Górecką dział mobilizująco. Pani Dorota ceni sobie stabilność zatrudnienia u jednego z najlepszych pracodawców w Polsce. Ewa Stec dodaje do tej listy możliwość rozwoju. Zauważa jednocześnie, że w pracy wiele zależy od nas samych. – Wykazanie inicjatywy i zaangażowanie pozwalają na znalezienie własnego miejsca – mówi.

Doświadczenie, młodość i pasja

Zespół jeleniogórskiej „Jedynki” to zdaniem dyrektor placówki „mieszanka doświadczenia z młodością i świeżym spojrzeniem”. Zdobywana przez wiele lat wiedza jest wzbogacona nowymi pomysłami sprzedażowymi, które sprawdzają się w praktyce. Udaje się to, dzięki wzajemnemu zaufaniu, szacunkowi dla pracy innych oraz wspieraniu się w zdobywaniu nowych umiejętności.

Dobra atmosfera sprawia, że zespół dobrze się czuje w swoim towarzystwie, a w efekcie spędza wspólnie czas nie tylko w pracy. Jelenia Góra i okolice to kolebka kolarstwa górskiego, stąd wywodzi się Maja Włoszczowska. Pracownicy oddziału też zarazili się tą pasją i wielu z nich uprawia sport rowerowy. Stworzyli drużynę (Paweł Grzybek, Paulina Młodnicka, Kamila Kozłowska, Piotr Wantuch), która reprezentuje „Jedynkę” w wielu zawodach np. podczas corocznego wjazdu na najwyższy szczyt w Karkonoszach (1602 m!) – Śnieżkę – oraz bierze udział w rowerowym Biegu Piastów. Pracownicy, którzy aktywnie nie startują w zawodach, są wiernymi kibicami startujących. – Tworzymy zgrany zespół – mówi z dumą dyrektor Zagórska.

Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego 

Czytaj także:

Pomaganie przez zbliżanie! Podsumowanie akcji

Złoto dla najlepszych. Polscy studenci znów w czołówce!

Dwie statuetki Złotego Bankiera dla PKO Banku Polskiego

Pliki do pobrania

    • Bankofinanse

      02019.06.18

      Nie daj się cyberprzestępcom na wakacjach. Sprawdź, jak być bezpiecznym

      Wakacje to wymarzony czas dla cyberprzestępców. Jesteśmy zrelaksowani, skupieni na wypoczynku i to, niestety, usypia naszą czujność. Zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a liczba pułapek zastawionych w sieci jest na tyle duża, że łatwo w którąś wpaść i zepsuć sobie długo wyczekiwany wypoczynek. Są jednak zasady, których przestrzeganie znacznie utrudni zadanie cyberprzestępcom. Do najważniejszych należą: unikanie publicznych sieci wi-fi, dbanie o swój sprzęt, niekorzystanie z kafejek internetowych oraz ogólnodostępnych komputerów, a także dokładne weryfikowanie, komu przesyłamy albo pożyczamy pieniądze.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.17

      Stawiamy klienta w centrum zainteresowania

      Nastała era klienta, w której musimy działać zwinnie. Dla klientów kluczowe jest doświadczenie. Jeżeli chcemy, aby korzystali z naszych produktów, muszą one być łatwo dostępne i wywoływać pozytywne skojarzenia. W PKO Banku Polskim robimy to m.in. w ramach Transformacji Cyfrowej.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.14

      PKO Bank Polski laureatem dwóch Nagród Gospodarczych Polskiego Radia

      PKO Bank Polski zdobył pierwsze miejsce w kategorii Przełomowe Rozwiązanie 2019, w której wyróżniane są najbardziej innowacyjne firmy w Polsce. Kapituła Nagród Gospodarczych Polskiego Radia doceniła Bank za dynamiczny rozwój bankowości internetowej, m.in. za szybkie przelewy oraz usługę e-Prawnik dla firm. W kategorii Ambasador Biznesu RP 2019, Bank zajął drugie miejsce za nowoczesność i ekspansję zagraniczną.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.06.14

      Blik, obywatel świata

      Użytkownicy BLIKA będą mogli wkrótce płacić zbliżeniowo nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. Mastercard i Polski Standard Płatności ogłosiły strategiczną współpracę. Za rok będą nim również płacić w Emiratach Arabskich.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.14

      PKO Bank Polski rozwija kompetencje w zakresie tokenizacji i smart kontraktów

      PKO Bank Polski rozpoczął prace badawcze nad usługami tokenizacji oraz usługami wykorzystującymi smart kontrakty. Projekt ma charakter badawczo-rozwojowy. Jego celem jest przede wszystkim zdobycie specjalistycznej wiedzy i wypracowanie rozwiązań, które mogłyby zostać wykorzystane w przyszłości. Projekt potrwa 30 miesięcy i będzie realizowany wspólnie z Politechniką Warszawską. Jego wartość wynosi 13,4 mln zł, z czego 6,6 mln zł to środki z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.06.13

      Mobilne bankomaty – wakacyjny gadżet

      Pusty portfel może nas zaskoczyć wszędzie. Co wtedy? Do akcji wkracza bankomat! W czasie wakacji jest ich więcej, szczególnie w miejscach, gdzie odpoczywamy, a turystów przybywa. Specjalne mobilne urządzenia już czekają na urlopowiczów.

      więcej
    Pokaż więcej