2019.04.15

100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Jeleniej Górze

Jelenia Góra to – jak każde miasto – żywy organizm. Rozbudowuje się, a poszczególne dzielnice zmieniają swoje oblicze. Dlatego Oddział 1 PKO Banku Polskiego, odpowiadając na oczekiwania i potrzeby klientów, kilka lat temu przeniósł się do dzielnicy Zabobrze, gdzie mieszka i pracuje coraz więcej mieszkańców Jeleniej Góry.

Mamy świetny zespół doradców!

Istniejący od 1953 r. Oddział 1 w Jeleniej Górze przez wiele lat miał swoją siedzibę w starym centrum miasta. Tam był największy ruch, tam koncentrowało się życie społeczne i gospodarcze. Jednak pod koniec lat 90. dotychczasowa „sypialnia” Jeleniej Góry – osiedle Zabobrze – zaczęła zmieniać swoje oblicze. Oprócz kolejnych mieszkań i domów powstawały sklepy, galerie handlowe, restauracje, kino, dom kultury, basen, siłownia, przychodnie zdrowia, a także poczta i siedziba ZUS-u. Dlatego w 2013 r. jeleniogórska „Jedynka” przeniosła się na Zabobrze na ul. Różyckiego – obecnie jedno z centrów handlowych dzielnicy i Jeleniej Góry. Dużym atutem zmiany lokalizacji jest obszerny parking, a poza tym większość klientów może dotrzeć do placówki piechotą.

Doradcy – największy atut

Oddział 1 w Jeleniej Górze oferuje usługi we wszystkich liniach biznesowych. Zatrudnia 25 osób, co zapewnia profesjonalną obsługę w każdym z biznesów. – Na rynku jeleniogórskim mamy sporą konkurencję. Zespół doradców to jeden z naszych największych atutów. Niezależnie od tego, kiedy i z jaką sprawą klient do nas trafi, zawsze może liczyć na poradę i kompetentną obsługę – deklaruje Beata Zagórska,dyrektor Oddziału 1 w Jeleniej Górze. Zapewnia, że do konkurencji podchodzą z dużym szacunkiem, bez względu na wielkość. A za najlepszy sposób na zatrzymanie klientów i pozyskanie nowych uważa ciągłe doskonalenie – poszerzanie wiedzy, wymianę doświadczeń i dużą dbałość o najwyższą jakość obsługi. Ważna jest także umiejętność utrzymywania dobrych relacji z klientami. – Jeżeli nasi wieloletni klienci są zadowoleni i ufają nam, to łatwiej jest poprosić o rekomendację lub polecenie. Tak pozyskujemy nowychklientów – wyjaśnia.

W jeleniogórskiej „Jedynce” na potrzeby każdej obsługiwanej osoby lub firmy patrzy się całościowo. Bez względu na to, z jaką sprawą i z jakiego segmentu biznesowego przychodzi klient, rozmowa często dotyczy różnych aspektów np. planów dotyczących zakupu mieszkania, oszczędzania na przyszłą emeryturę, rozwoju firmy itp. Dzięki temu możliwa jest realizacja zadań we wszystkich liniach biznesowych na wysokim poziomie.

Mocny gracz

Jednym z ważnych filarów biznesowych oddziału jest linia małych przedsiębiorstw. – W tej dziedzinie jesteśmy mocnym graczem na rynku – twierdzi dyrektor Zagórska. W zespole są doświadczeni, wieloletni pracownicy w tym biznesie. – W zasadzie przy większych transakcjach nikt nam nie może dorównać. Finansujemy główne inwestycje w mieście – mówi z satysfakcją. Podkreśla, że na wysoką ocenę usług oferowanych przez Bank na jeleniogórskim rynku wpływa zaangażowanie doradców działających we wszystkich segmentach rynku: bankowości osobistej, hipotecznej oraz Zespołu Obsługi Klienta Podstawowego, który pomaga w zarządzaniu finansami rzeszy 40 tys. mieszkańców powiatu jeleniogórskiego.

Dorota Górecka, starszy doradca-kasjer podkreśla, że klienci doceniają, jeśli przez Bank i pracowników są postrzegani, jako partnerzy. Ewa Stec, starszy doradca Aurum, dodaje, że relacje z klientami stara się budować dwupłaszczyznowo. – Klient musi mieć poczucie, że rozmawia z profesjonalistą, a ja, że przygotowuję rozwiązanie, które spełnia jego oczekiwania. A recepta na sukces? Musimy sobie zadać pytanie, czy lubimy to, co robimy. Jeśli tak, to wygraliśmy – uważa.

Pozytywnej odpowiedzi na to pytanie sprzyja dobra atmosfera pracy, która na Dorotę Górecką dział mobilizująco. Pani Dorota ceni sobie stabilność zatrudnienia u jednego z najlepszych pracodawców w Polsce. Ewa Stec dodaje do tej listy możliwość rozwoju. Zauważa jednocześnie, że w pracy wiele zależy od nas samych. – Wykazanie inicjatywy i zaangażowanie pozwalają na znalezienie własnego miejsca – mówi.

Doświadczenie, młodość i pasja

Zespół jeleniogórskiej „Jedynki” to zdaniem dyrektor placówki „mieszanka doświadczenia z młodością i świeżym spojrzeniem”. Zdobywana przez wiele lat wiedza jest wzbogacona nowymi pomysłami sprzedażowymi, które sprawdzają się w praktyce. Udaje się to, dzięki wzajemnemu zaufaniu, szacunkowi dla pracy innych oraz wspieraniu się w zdobywaniu nowych umiejętności.

Dobra atmosfera sprawia, że zespół dobrze się czuje w swoim towarzystwie, a w efekcie spędza wspólnie czas nie tylko w pracy. Jelenia Góra i okolice to kolebka kolarstwa górskiego, stąd wywodzi się Maja Włoszczowska. Pracownicy oddziału też zarazili się tą pasją i wielu z nich uprawia sport rowerowy. Stworzyli drużynę (Paweł Grzybek, Paulina Młodnicka, Kamila Kozłowska, Piotr Wantuch), która reprezentuje „Jedynkę” w wielu zawodach np. podczas corocznego wjazdu na najwyższy szczyt w Karkonoszach (1602 m!) – Śnieżkę – oraz bierze udział w rowerowym Biegu Piastów. Pracownicy, którzy aktywnie nie startują w zawodach, są wiernymi kibicami startujących. – Tworzymy zgrany zespół – mówi z dumą dyrektor Zagórska.

Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego 

Czytaj także:

Pomaganie przez zbliżanie! Podsumowanie akcji

Złoto dla najlepszych. Polscy studenci znów w czołówce!

Dwie statuetki Złotego Bankiera dla PKO Banku Polskiego

Pliki do pobrania