2019.04.15

Dwie statuetki Złotego Bankiera dla PKO Banku Polskiego

W 10. edycji rankingu Złoty Bankier PKO Bank Polski zdobył dwie nagrody – w kategorii Spot reklamowy za film „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” oraz w kategorii Innowacja Fin-Tech za wdrożenie blockchain. Doceniony został też w kategorii Karta kredytowa.

Zwycięstwo w kategorii Innowacja Fin-Tech za wdrożenie blockchain

Jubileuszowy spot „100 lat śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego” to podróż po świecie śmiałych decyzji PKO Banku Polskiego. Opowieść zaczyna się 7 lutego 1919 r., gdy do Warszawy przybywa Józef Piłsudski, aby podpisać dekret powołujący Pocztową Kasę Oszczędności, dzisiejszy PKO Bank Polski. Mieszając kostiumową retrospekcję z cyfrową przyszłością, spot podkreśla skalę zmian, jakie w ciągu stu lat zaszły w Banku i wokół niego.

  Ten wyjątkowy dla nas spot, stworzony z okazji obchodów 100-lecia powstania PKO Banku Polskiego, obejrzało blisko 5 mln internautów. Od początku był dla nas niecodziennym wydarzeniem. Łącząc tradycję z nowoczesnością, historię z wizją przyszłości podkreśliliśmy istotę zmian i skutki śmiałych decyzji Banku. Efekt – jak widać – jest imponujący. Czego potwierdzeniem jest również Złoty Bankier – mówi Marek Kozłowski, dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej w PKO Banku Polskim.

Spot wyreżyserował Kuba Michalczuk, wspierał go Wiktor Mentlewicz („Miasto 44”, „Ida”, „Zimna wojna”). Operatorem był Piotr Uznański, a o kostiumy aktorów zadbała Ewa Gronowska („Sztuka kochania”, „Bogowie”, „The Coldest Game”). Scenografią zajął się Marcin Płaszczyk a muzyką – Rafał Żak. Spot wyprodukował dom produkcyjny Watch Out Studio. O postprodukcję zadbał Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiadała Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

PKO Bank Polski odebrał też nagrodę w kategorii Innowacja Fin-Tech. Będąc liderem technologicznym krajowego sektora bankowego, konsekwentnie poszukuje i wdraża innowacyjne rozwiązania. Wspólnie z polsko-brytyjską firmą Coinfirm, w ramach bankowej platformy „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”, z sukcesem wypracował rozwiązanie w technologii blockchain.

Rozwiązanie pozwala na zdalną weryfikację autentyczności dokumentów bankowych, potwierdzając ich pochodzenie oraz informując, kiedy po raz ostatni były modyfikowane. Wdrożona technologia dostępna jest dla ponad 5 milionów klientów banku. Pod względem skali jest to największe wdrożenie technologii blockchain w europejskiej bankowości.  

– PKO Bank Polski, jako pierwszy bank w kraju dokonał pełnego takiego wdrożenia. Koncentracja na innowacyjności, impakcie rynkowym i potencjale rozwojowym wpłynęły na ten efekt. Nasze Centrum Kompetencyjne Blockchain nie ustaje w pracy nad nowymi rozwiązaniami w tej technologii m.in. w obszarach takich, jak płatności, tokenizacja, czy konsorcja międzybankowe – dodaje Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.

W kategorii Karta kredytowa PKO Bank Polski zajął trzecie miejsce. Zbadane zostały parametry cenowe oraz funkcjonalność zgłoszonych produktów (Przejrzysta karta kredytowa, karta kredytowa PKO Mastercard Platinum) z uwzględnieniem różnych profili klientów. PKO Bank Polski doceniono za obsługę produktową i płatniczą oraz wysokie limity (20 tys. zł na karcie Przejrzystej i 200 tys. zł – na Platinum).  

Złoty Bankier jest największym w kraju konkursem wyróżniającym poziom obsługi bankowej, jakość oraz innowacyjność produktów. Docenia także komunikację reklamową i social media oraz społeczne zaangażowanie banków. Ranking realizują Bankier.pl, „Puls Biznesu”, Kantar TNS i Obserwatorium.biz.

Agnieszka Skalska
specjalista w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

Cztery asy biznesu. Prowadź firmę, korzystając z najlepszych produktów Banku

Jeden procentuje dla wielu

Weekendowy wyjazd – szybka decyzja, szybka pożyczka

    • Bankofinanse

      02019.06.18

      Nie daj się cyberprzestępcom na wakacjach. Sprawdź, jak być bezpiecznym

      Wakacje to wymarzony czas dla cyberprzestępców. Jesteśmy zrelaksowani, skupieni na wypoczynku i to, niestety, usypia naszą czujność. Zapominamy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a liczba pułapek zastawionych w sieci jest na tyle duża, że łatwo w którąś wpaść i zepsuć sobie długo wyczekiwany wypoczynek. Są jednak zasady, których przestrzeganie znacznie utrudni zadanie cyberprzestępcom. Do najważniejszych należą: unikanie publicznych sieci wi-fi, dbanie o swój sprzęt, niekorzystanie z kafejek internetowych oraz ogólnodostępnych komputerów, a także dokładne weryfikowanie, komu przesyłamy albo pożyczamy pieniądze.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.17

      Stawiamy klienta w centrum zainteresowania

      Nastała era klienta, w której musimy działać zwinnie. Dla klientów kluczowe jest doświadczenie. Jeżeli chcemy, aby korzystali z naszych produktów, muszą one być łatwo dostępne i wywoływać pozytywne skojarzenia. W PKO Banku Polskim robimy to m.in. w ramach Transformacji Cyfrowej.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.14

      PKO Bank Polski laureatem dwóch Nagród Gospodarczych Polskiego Radia

      PKO Bank Polski zdobył pierwsze miejsce w kategorii Przełomowe Rozwiązanie 2019, w której wyróżniane są najbardziej innowacyjne firmy w Polsce. Kapituła Nagród Gospodarczych Polskiego Radia doceniła Bank za dynamiczny rozwój bankowości internetowej, m.in. za szybkie przelewy oraz usługę e-Prawnik dla firm. W kategorii Ambasador Biznesu RP 2019, Bank zajął drugie miejsce za nowoczesność i ekspansję zagraniczną.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.06.14

      Blik, obywatel świata

      Użytkownicy BLIKA będą mogli wkrótce płacić zbliżeniowo nie tylko w Polsce, ale także na całym świecie. Mastercard i Polski Standard Płatności ogłosiły strategiczną współpracę. Za rok będą nim również płacić w Emiratach Arabskich.

      więcej
    • Z Banku

      02019.06.14

      PKO Bank Polski rozwija kompetencje w zakresie tokenizacji i smart kontraktów

      PKO Bank Polski rozpoczął prace badawcze nad usługami tokenizacji oraz usługami wykorzystującymi smart kontrakty. Projekt ma charakter badawczo-rozwojowy. Jego celem jest przede wszystkim zdobycie specjalistycznej wiedzy i wypracowanie rozwiązań, które mogłyby zostać wykorzystane w przyszłości. Projekt potrwa 30 miesięcy i będzie realizowany wspólnie z Politechniką Warszawską. Jego wartość wynosi 13,4 mln zł, z czego 6,6 mln zł to środki z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.06.13

      Mobilne bankomaty – wakacyjny gadżet

      Pusty portfel może nas zaskoczyć wszędzie. Co wtedy? Do akcji wkracza bankomat! W czasie wakacji jest ich więcej, szczególnie w miejscach, gdzie odpoczywamy, a turystów przybywa. Specjalne mobilne urządzenia już czekają na urlopowiczów.

      więcej
    Pokaż więcej