100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 we Wrocławiu
Największy oddział regionu dolnośląskiego obsługuje klientów już od blisko 70 lat. Od ponad trzech lat mieści się w nowoczesnym biurowcu w pobliżu wrocławskiego rynku. Dlatego poza kompleksową ofertą dla stałych klientów ze wszystkich linii biznesowych, pracownicy Oddziału 1 we Wrocławiu zapewniają profesjonalną obsługę także turystom odwiedzającym stolicę Dolnego Śląska. Ich zaangażowanie jest doceniane, o czym świadczą nagrody i wyróżnienia zdobywane zarówno w konkursach wewnętrznych, jak i organizowanych przez partnerów biznesowych PKO Banku Polskiego.
Oddział 1 we Wrocławiu zlokalizowany jest w nowoczesnym biurowcu Dominikański, w centrum miasta, przy skrzyżowaniu ulic. ks. Piotra Skargi i Oławskiej. Bliskość rynku, głównego węzła komunikacji miejskiej, gdzie krzyżują się drogi mieszkańców, przedsiębiorców i turystów, a także sąsiedztwo galerii handlowej sprawia, że jest to lokalizacja wyjątkowa. Z jednej strony to szansa na zdobycie nowych klientów, ale jednocześnie duże wyzwanie dla 47-osobowego zespołu.
Istniejącej od 1 stycznia 1950 r. placówce, wraz ze zmianą siedziby w 2015 r., przybyły nowe zadania. – Musimy być przygotowani na obsługę każdego klienta, także zagranicznego, zgodnie z najwyższymi standardami – mówi dyrektor oddziału, Bogusław Hurkacz. Dodaje, że pracownicy prowadzą rozmowy biznesowe w języku angielskim i niemieckim. A ostatnio często mają do czynienia z klientami ze Wschodu i coraz bardziej przydatną umiejętnością byłaby znajomość ukraińskiego. Nie zawsze pytania, z którym zgłaszają się klienci, są związane bezpośrednio z bankowością – czasem dotyczą turystyki lub komunikacji. – Jednak na wszystkie staramy się odpowiedzieć – zapewnia szef oddziału.
Najlepsi w regionie
Od kilku lat Oddział 1 we Wrocławiu notuje systematyczny wzrost wyników sprzedaży. – Sprzyja temu zaufanie, prestiż marki Banku i oczywiście wieloletnie doświadczenie pracowników oraz ich profesjonalizm – podkreśla dyrektor Hurkacz.
Wiedza i doświadczenie
Położenie oddziału w rejonie wrocławskiego rynku to także wyzwanie ze względu na dużą konkurencję. Banki chętnie uruchamiają swoje placówki w centrach miast, ponieważ sprzyja to pozytywnemu wizerunkowi. – Nasza nowoczesna siedziba spełnia oczekiwania klientów. Ich liczba rośnie, co wpływa na coraz lepsze wyniki sprzedażowe w każdym biznesie. Jednak najważniejszym argumentem w rywalizacji z konkurencją jest jakość obsługi. To pochodna wiedzy, doświadczenia, umiejętności w budowaniu długofalowych relacji z klientami i organizacji pracy, a także dobrej atmosfery w zespole, która wpływa na współpracę i sprzyja wzajemnemu wspieraniu się pracowników – wyjaśnia Bogusław Hurkacz.
Również młodszy doradca bankowości osobistej we wrocławskiej „Jedynce” Łukasz Towpik przyznaje, że dla niego bardzo cenna jest dobra współpraca zespołowa, wspólne stawianie czoła nowym wyzwaniom i wzajemne wsparcie. To sprzyja realizacji zadań. Także Patrykowi Szubartowi, młodszemu doradcy MSP, praca sprawia dużo satysfakcji. – Mogę wykazać się wiedzą i doświadczeniem w istotnej dla każdego dziedzinie – finansach. Sposobem na zdobycie zaufania klientów i wypracowanie z nimi długotrwałych relacji są ciągłe doskonalenie umiejętności i poszerzanie wiedzy oraz pozytywne nastawienie – uważa Patryk Szubart.
Według dyrektora wrocławskiej „Jedynki”, jego zespołowi w realizacji zadań bardzo pomaga komunikatywność oraz umiejętność słuchania i rozpoznawania potrzeb klientów. Na sukces zespołu wpływa także jego zróżnicowanie wiekowe. Choć przeważają młodzi, to jest grono doświadczonych osób, które chętnie dzielą się wiedzą i wspierają pracowników z mniejszym stażem.
W gronie laureatów
Pracownicy wszystkich linii biznesowych z 1 Oddziału we Wrocławiu niezmiennie goszczą w gronie laureatów konkursów sprzedażowych oraz sprawdzających specjalistyczną wiedzę, takich jak np. „Kwartał z wiedzą”. W edycji poświęconej ubezpieczeniom 90 proc. zespołu bankowości osobistej zostało jego laureatami. W 2017 r. z Oddziału 1 we Wrocławiu wyłoniono 6 laureatów konkursu „Asy Wielkiej Kasy” (po dwóch doradców bankowości osobistej, firm oraz klienta podstawowego). Z kolei w 2018 r. w gronie laureatów rywalizacji w segmencie MSP: „Postaw na POS” oraz Konkursu Leasingowego – był również doradca firm z wrocławskiej „Jedynki”.
Pracownicy skutecznie przeciwdziałają też próbom wyłudzeń i nadużyciom finansowym dotykającym szczególnie starszych klientów. – Wielokrotnie ujawnialiśmy Departamentowi Bezpieczeństwa banku oraz policji próby oszustw i wyłudzeń. Z tego tytułu nasz oddział otrzymywał podziękowania od Komendanta Policji, a doradcy nagrody – mówi Bogusław Hurkacz.
Ludzie z pasją
W zespole wrocławskiej „Jedynki” są nie tylko wyróżniający się pracownicy, ale także ludzie, którzy w wolnym czasie realizują różnorodne pasje. Jest wśród nich spora grupa miłośników muzyki, żeglarstwa, górskiego trekkingu oraz podróży bliskich – dzięki którym poznają uroki Polski oraz dalekich, nawet na inne kontynenty. Pracownicy oddziału zaznaczyli swoją obecność m.in. w Australii i na Antarktydzie. Jeden z nich dwukrotnie (w 2007 oraz 2010 r.) na jachcie Selma Expeditions opłynął Przylądek Horn. – Nasze różnorodne pasje pozazawodowe sprzyjają rozwojowi osobistemu, większej wrażliwości i zrozumieniu drugiego człowieka. A to jest to klucz do sukcesów w pracy – podsumowuje dyrektor Hurkacz.
Lidia Sosnowska
Ekspert PKO Banku Polskiego
Czy wiecie, że…
Od 1950 r. siedziba Oddziału 1 we Wrocławiu znajdowała się przy ulicy Wita Stwosza, w budynku, który powstał w 1899 r. i od tego czasu był placówką bankową. Po II wojnie światowej stał się własnością PKO. Oddział działał tam nieprzerwanie do 2015 r.
Według historycznych opisów obecna siedziba, znajdująca się w okolicy Placu Dominikańskiego, leży na obszarze dawnej fosy miejskiej, którą zasypano w XVI w. Na jej miejscu powstał okazały renesansowy ogród botaniczny, ogród wodny i teatr komediowy. Bogata dokumentacja historyczna wskazuje, że w XVIII w. wybudowano tu Pałac Oppersdorfów, obecnie wyremontowany i wkomponowany w nowoczesny budynek.
Na miejscu ogrodu Oppersdorfów powstała drukarnia, gdzie obecnie stoi nowoczesny biurowiec z siedzibą 1 Oddziału we Wrocławiu. Twórcy, chcąc nawiązać do tradycji miejsca, w przestrzeni budynku umieścili informacje o historii, a każde piętro odpowiada innemu okresowi z jego dziejów.
Czytaj także:
Kobiece oblicze PKO Banku Polskiego
Weekendowy wyjazd – szybka decyzja, szybka pożyczka
Minidomy z Mini Ratką
Pliki do pobrania
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?