Filmowy cykl: logotyp Karola Śliwki
Właśnie pojawił się pierwszy z filmów zrealizowany dla PKO Banku Polskiego. Cykl przygotowano na 100-lecie Banku i prezentuje przełomowe wydarzenia z jego historii. Powstał on w konwencji internetowego serialu, a prowadzącym jest Patrick Ney, Brytyjczyk i wielki miłośnik polskiej kultury. Premierowy odcinek opowiada o logo Banku zaprojektowanym przez Karola Śliwkę.
Siedmioodcinkowy cykl przedstawia ważne momenty w historii PKO Banku Polskiego m.in. jego zaangażowanie w budowę portu w Gdyni i Rotundy, wsparcie młodych programistów z Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Wrocławskiego oraz współpracę z piłkarską Ekstraklasą. Pojawią się również odcinki poświęcone nowej odsłonie SKO oraz IKO – najlepszej aplikacji bankowej na świecie.
Miniserial zaplanowano tak, aby był uniwersalny w odbiorze dla wszystkich grup wiekowych w tym także dla młodzieży. Powstał w konwencji edurozrywki, czyli „nauki przez zabawę”. W ciekawy sposób pokazuje działania, jakie przez lata podejmował Bank.
– Cykl „Bank śmiałych decyzji” to nowe podejście do opowiadania o PKO Banku Polskim. Konwencja internetowego serialu daje nam szansę na pokazanie dziedzictwa marki szczególnie ludziom młodym – mówi Marcin Zieliński z agencji „Warszawa”, która odpowiada za kreację i realizację. – Zaczynamy od serca marki, czyli historii powstania znaku PKO. W realizacji pierwszego odcinka brało udział 10 osób. Przepytaliśmy kilkudziesięciu przechodniów. Nagraliśmy kilka godzin materiały, z których powstał niepełna 7-minutowy materiał.
Kultowy logotyp Banku to skarbonka narysowana 50 lat temu przez Karola Śliwkę, jednego z najlepszych polskich projektantów. W filmie o swojej pracy opowiada sam autor oraz Michał Łojewski, grafik, który po latach przygotował rebranding znaku. Jest współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym studia graficznego White Cat Studio oraz ekspertem w dziedzinie projektowania graficznego, tworzącym projekty dla największych marek w kraju.
Odwiedzamy jego pracownię, poznajemy fakty, ciekawostki i sam proces tworzenia. Projektant odkrywa tajemnice swojej pracy – podkreśla jakie zmiany wprowadził w logo i co było jego intencją. To wyjątkowy moment, który daje rzadką możliwość poznać artystę przy pracy.
Cały cykl łączy wspólny prowadzący – Patrick Ney, vloger, brytyjski przedsiębiorca, który jest zakochany w naszym kraju i od 9 lat stara się poznać polską kulturę i obyczaje. To on jest komentatorem wydarzeń, przygotowuje uliczne sondy, rozmawia z gośćmi i wprowadza widza w temat. W ten sposób oglądamy Polskę oczami obcokrajowca, czasem z zupełnie innej perspektywy. To ciekawy filmowy zabieg, dzięki któremu to, co nam być może spowszedniało. znów staje się interesujące i powodem do dumy.
Opracował Piotr Dunaj
Czytaj także:
„Siła Wajdy pochodzi nie tylko z jego talentu, ale też z umiejętności zarządzania talentami innych”. Rozmowa z dr hab. Rafałem Syską, kuratorem wystawy „Wajda”
PKO Bank Polski społecznie odpowiedzialny!
„Zielony” PKO Bank Polski
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?