2019.05.10

Filmowy cykl: logotyp Karola Śliwki

Właśnie pojawił się pierwszy z filmów zrealizowany dla PKO Banku Polskiego. Cykl przygotowano na 100-lecie Banku i prezentuje przełomowe wydarzenia z jego historii. Powstał on w konwencji internetowego serialu, a prowadzącym jest Patrick Ney, Brytyjczyk i wielki miłośnik polskiej kultury. Premierowy odcinek opowiada o logo Banku zaprojektowanym przez Karola Śliwkę.

Logotyp Karola Śliwki

Siedmioodcinkowy cykl przedstawia ważne momenty w historii PKO Banku Polskiego m.in. jego zaangażowanie w budowę portu w Gdyni i Rotundy, wsparcie młodych programistów z Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Wrocławskiego oraz współpracę z piłkarską Ekstraklasą. Pojawią się również odcinki poświęcone nowej odsłonie SKO oraz IKO – najlepszej aplikacji bankowej na świecie.

Miniserial zaplanowano tak, aby był uniwersalny w odbiorze dla wszystkich grup wiekowych w tym także dla młodzieży. Powstał w konwencji edurozrywki, czyli „nauki przez zabawę”. W ciekawy sposób pokazuje działania, jakie przez lata podejmował Bank.

– Cykl „Bank śmiałych decyzji” to nowe podejście do opowiadania o PKO Banku Polskim. Konwencja internetowego serialu daje nam szansę na pokazanie dziedzictwa marki szczególnie ludziom młodym – mówi Marcin Zieliński z agencji „Warszawa”, która odpowiada za kreację i realizację. – Zaczynamy od serca marki, czyli historii powstania znaku PKO. W realizacji pierwszego odcinka brało udział 10 osób. Przepytaliśmy kilkudziesięciu przechodniów. Nagraliśmy kilka godzin materiały, z których powstał niepełna 7-minutowy materiał.

Kultowy logotyp Banku to skarbonka narysowana 50 lat temu przez Karola Śliwkę, jednego z najlepszych polskich projektantów. W filmie o swojej pracy opowiada sam autor oraz Michał Łojewski, grafik, który po latach przygotował rebranding znaku. Jest współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym studia graficznego White Cat Studio oraz ekspertem w dziedzinie projektowania graficznego, tworzącym projekty dla największych marek w kraju.

Odwiedzamy jego pracownię, poznajemy fakty, ciekawostki i sam proces tworzenia. Projektant odkrywa tajemnice swojej pracy – podkreśla jakie zmiany wprowadził w logo i co było jego intencją. To wyjątkowy moment, który daje rzadką możliwość poznać artystę przy pracy.

Cały cykl łączy wspólny prowadzący – Patrick Ney, vloger, brytyjski przedsiębiorca, który jest zakochany w naszym kraju i od 9 lat stara się poznać polską kulturę i obyczaje. To on jest komentatorem wydarzeń, przygotowuje uliczne sondy, rozmawia z gośćmi i wprowadza widza w temat. W ten sposób oglądamy Polskę oczami obcokrajowca, czasem z zupełnie innej perspektywy. To ciekawy filmowy zabieg, dzięki któremu to, co nam być może spowszedniało. znów staje się interesujące i powodem do dumy.  

Opracował Piotr Dunaj

Czytaj także:

„Siła Wajdy pochodzi nie tylko z jego talentu, ale też z umiejętności zarządzania talentami innych”. Rozmowa z dr hab. Rafałem Syską, kuratorem wystawy „Wajda”

PKO Bank Polski społecznie odpowiedzialny!

„Zielony” PKO Bank Polski