IKO po ukraińsku i rosyjsku dostępne dla klientów
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego na systemy iOS i Android jest już dostępna w kolejnych językach: ukraińskim i rosyjskim. W najnowszej wersji IKO pojawiły się też nowe funkcje dla wszystkich klientów, w tym m.in. kolejne udogodnienia w płatnościach zbliżeniowych czy podpowiedź odbiorcy przelewu.
PKO Bank Polski obsługuje coraz więcej zagranicznych klientów mieszkających w Polsce. Dużą ich część stanowią Ukraińcy i Rosjanie, którzy mogą teraz obsługiwać swoje finanse za pomocą aplikacji mobilnej w ojczystych językach. Zarówno aplikacja mobilna, jak i strona informacyjna o aplikacji IKO iko.pkobp.pl są więc prowadzone już w czterech językach: po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku.
– Po raz kolejny wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów, tym razem dodając kolejne dwa języki obsługi aplikacji IKO – ukraiński i rosyjski. Aplikacja mobilna stała się dla wielu klientów nie tylko pierwszym i najważniejszym, ale nierzadko także jedynym kanałem dostępu do banku. Jednocześnie obserwujemy, że wśród klientów PKO Banku Polskiego coraz większy odsetek stanowią obcokrajowcy, dlatego IKO jest dostępne już w czterech językach i nie wykluczamy kolejnych – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim.
PKO Bank Polski realizuje ponadto szybkie przelewy do ukraińskiego Kredobanku, które w dni robocze trafiają do odbiorcy nawet w 40 minut. Z konta w PKO Banku Polskim można je realizować przez serwis iPKO, aplikację mobilną IKO lub w dowolnym oddziale banku w całej Polsce i wówczas kosztuje to 10 zł. Jest też możliwość dokonania w placówce PKO przekazu gotówkowego na konto w Kredobanku w promocyjnej cenie 20 zł. Dodatkowym atutem oferty przelewów jest to, że przekazywane środki do Kredobanku nie są przewalutowywane – w ramach promocji klient może wysłać środki do kwoty: 5 tys. zł, 1,25 tys. euro lub 1,25 tys. dolarów.
Klienci ukraińskojęzyczni mogą także zapoznać się z podstawową ofertą banku w języku ukraińskim na dedykowanej im stronie internetowej, a w oddziałach w całej Polsce ponadto dostępne są materiały informacyjne w tym języku.
Najnowsza aktualizacja IKO wprowadza także kolejne funkcje dla klientów wszystkich wersji językowych. Podpowiedź odbiorcy przelewu (Android i iOS) to funkcja, dzięki której po wprowadzeniu minimum trzech liter do pola Odbiorca na formularzu przelewu na konto, aplikacja IKO dodaje jego dane (w tym numer konta) spośród listy odbiorców zdefiniowanych. Udogodnienia przy płatnościach zbliżeniowych (Android) umożliwiają dokonywanie jeszcze szybszych płatności telefonem za zakupy powyżej 50 zł bez logowania do aplikacji. Wystarczy kliknąć ikonę falki w prawym górnym rogu ekranu logowania, następnie wybrać opcję Szybka płatność i podać PIN. Dodatkowo na ekranie płatności zbliżeniowych pojawiło się menu kontekstowe, z którego można przejść bezpośrednio do ustawień lub limitów płatności zbliżeniowych. Zmiana w sekcji Lokaty (Android i iOS) wprowadza podsumowanie wszystkich oszczędności. W ramach oferty PKO Banku Polskiego każdy depozyt będzie też wyświetlany w ramach swojej kategorii: lokaty, programy budowania kapitału, pozostałe.
Obecnie klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo korzystają z IKO już na 2,5 miliona telefonów. W marcu br. aż 950 tys. klientów korzystało z dostępu do banku wyłącznie za pomocą smartfona.
Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
„Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” – szansa rozwoju dla innowacyjnych przedsiębiorców
Platynowa karta kredytowa PKO Banku Polskiego najtańsza na rynku
Data scientist – matematyk, programista i biznesmen w jednym
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?