2018.03.06

„Kluczowe decyzje” w reżyserii Tomasza Bagińskiego – spot otwierający nową platformę komunikacji PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski wspiera Polaków w podejmowaniu kluczowych decyzji – pokazuje to najnowszy spot wizerunkowy banku. Do jego stworzenia zaproszony został nominowany do nagrody Oscara reżyser i animator, Tomasz Bagiński, Platige Image. W postać przewodnika po decyzjach wcielił się aktor Adam Cywka. W spocie pojawił się też Maciej Musiał, który będzie twarzą komunikacji skierowanej do klientów młodych. Muzykę napisał autor bardzo popularnych w internecie kompozycji, Marcin Pawłowski – znany jako Pawbeats.

Nowy spot wizerunkowy PKO Banku Polskiego to podróż po świecie decyzji. Głównym bohaterem filmu jest chłopiec, który zwierza się ojcu, że chce zostać kosmonautą. Ojciec pokazuje mu na czym polega podejmowanie decyzji na przykładzie członków rodziny – siostry, mamy, babci, a nawet przodków uwiecznionych na portretach. Każda decyzja, czy to dotycząca doboru sprzętu kuchennego, koloru ścian podczas remontu, czy też hobby, może okazać się kluczowa. Przekonuje, że decyzji innych osób nie należy oceniać, ale starać się je zrozumieć. Jedne warto podjąć, inne mogą jeszcze zaczekać, lecz każda dobrze podjęta decyzja może przyczynić się do budowania lepszego jutra. Właśnie taka jest rola banku, który uczestniczy w codziennych decyzjach Polaków i stara się ich wspierać.

– Od lat wspieramy Polaków w podejmowaniu kluczowych decyzji. Inspirujemy do działania i umożliwiamy to, mądrze doradzając i oferując wartościowe rozwiązania. Stąd też hasło przewodnie kampanii „Kluczowe decyzje”. Będą je podejmować bohaterowie reklam, a przewodnikiem prowadzącym ich od pomysłu do decyzji będzie wrocławski aktor, Adam Cywka – mówi Michał Kuczmierowski, dyrektor Pionu Marketingu i Komunikacji PKO Banku Polskiego. – Do współpracy zaprosiliśmy też Marcina Pawłowskiego znanego jako Pawbeats, muzyka młodego pokolenia oraz reżysera, mistrza w łączeniu animacji ze światem fabularnym oraz polskiej tradycji z nowoczesnością – Tomasza Bagińskiego – dodaje Kuczmierowski.

Spot „Kluczowe decyzje” zawiera wiele nawiązań do polskich tradycji oraz do szlacheckich i romantycznych korzeni. Na ścianie z portretami przodków, znajduje się wizerunek legionisty oraz poety romantycznego. Starsza siostra głównego bohatera ćwiczy fechtunek szablą w Arkadii, w Nieborowie. Wszystko to w nowoczesnej formule, łączącej przeszłość z przyszłością.

– Wychodzę z założenia, że pracując nad każdą formą filmu, także nad reklamą, warto rozważyć, jakie fundamentalne prawdy funkcjonują w danym kraju i kręgu kulturowym – mówi Tomasz Bagiński, reżyser, Platige Image. – Po pierwsze, chcieliśmy odbić się od prostej rzeczy, od tego jak decyzje determinują przyszłość. Po drugie – mówimy o PKO Banku Polskim, największym banku w naszym kraju, więc nie ma powodu, by nie mówić o polskości. Warto umieścić motyw decyzji w trochę czarodziejskiej, ale jednak Polsce. Przedstawiamy tradycyjną, wielopokoleniową rodzinę, stawiamy na szlacheckie akcenty – wyjaśnia reżyser.  

Polskość pokazana, jako tradycja połączona z nowoczesnością i technologią, tworzy kanwę opowieści, której pierwszy plan stanowią rodzinne wartości i dobra relacja ojca z synem.

Pisząc skrypt do spotu wizerunkowego dla PKO Banku Polskiego, chcieliśmy pokazać, że bank ma odpowiedź na niemal każdą życiową potrzebę i może być blisko codziennych decyzji każdego człowieka. Jest jak wspierający ojciec, z którym zawsze możemy porozmawiać, towarzyszy nam w podejmowaniu decyzji, rozumie nas. Tworząc spot, poszukiwaliśmy też terytoriów wizualnych, które nie były jeszcze wykorzystywane przez banki. Dlatego przystaliśmy na wizję reżysera, by za pomocą akcentów onirycznych, światła przepuszczonego przez kolorowy witraż, olbrzymich figur czy nakładających się ujęć, pokazać świat, znany przez chłopca, lecz widziany na nowo, przez pryzmat jego wyobraźni – mówi Łukasz Witkiewicz, Head of Creative, Agencja Warszawa.

W postać ojca – przewodnika po decyzjach – wcielił się aktor Adam Cywka. Nawiązanie do innych materiałów Banku, stanowi udział w spocie Macieja Musiała, jako poety romantycznego na jednym z portretów. Aktor występuje równolegle w najnowszych reklamach banku, promujących Konto dla Młodych.

Muzykę do spotu napisał młody polski kompozytor, producent i multiinstrumentalista, Pawbeats. Scenografię stworzył Jeremi Brodnicki. Spot wyprodukowany został przez dom produkcyjny Dobro, postprodukcją zajął się Platige Image. Za strategię i opracowanie koncepcji kreatywnej odpowiada Agencja Warszawa, zaś za zakup mediów – Havas Media.

Główny spot wizerunkowy trwa  100 sekund i będzie emitowany w internecie i kinach w całej Polsce. 30-sekundowy zobaczymy w telewizji. Kampania wizerunkowa potrwa do końca marca br.

Magdalena Kopcińska
kierownik zespołu w PKO Banku Polskim

Czytaj także: 

„Możesz wszystko, ale nie musisz” – nowa kampania Konta dla Młodych w PKO Banku Polskim 

Maciej Musiał, a Ty możesz, czyli Konto dla Młodych

    • Bankofinanse

      02019.04.24

      Zakupy 7/24, czyli niedziela handlowa przez cały rok

      Zakaz handlu w niedzielę w sklepach stacjonarnych to duża szansa dla branży e-commerce. Zakupy przez internet oszczędzają czas i są wygodne. Pozwalają spokojnie poszukać tego, co nas interesuje, porównać ceny i przeczytać opinie. A potem zapłacić online. Co istotne, sklepy internetowe działają także w niedzielę.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.04.19

      Cenna przesyłka, czyli bankomat w roli wpłatomatu

      Mamy gotówkę i chcemy zasilić nią konto? Nie trzeba w tym celu odwiedzać oddziału – wystarczy skorzystać z wpłatomatu lub bankomatu z funkcją wpłacania pieniędzy. Obecnie PKO Bank Polski posiada 1000 urządzeń zdolnych do realizowania takich zadać, a liczba ta wciąż rośnie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.04.18

      PKO Leasing ogłosił kolejne wezwanie na akcje PCM

      PKO Leasing, lider rynku leasingu w Polsce, ogłosił kolejne wezwanie na 100 proc. akcji Prime Car Management. Cena jaką oferuje PKO Leasing za każdą akcję PCM wynosi 23,75 zł. To o 0,5 zł więcej niż cena oferowana w konkurencyjnym wezwaniu, która została oceniona przez zarząd Prime Car Management jako odzwierciedlająca wartość godziwą spółki. Zapisy na akcje PCM będą odbywały się w dwóch etapach. Pierwszy potrwa od 13 maja do 22 maja 2019 r., a drugi od 23 maja do 11 czerwca 2019 r. Jedynym warunkiem wezwania jest objęcie zapisami co najmniej 66 proc. ogólnej liczby akcji.

      więcej
    • Z Banku

      02019.04.18

      Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego Wizjonerem Finansów

      Podczas Wielkiej Gali „Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń” Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego, otrzymał nagrodę w kategorii Wizjoner Finansów. Kapituła przyznała ją za realizację ambitnej idei przemiany branży bankowej i kreowanie innowacji, które służą sektorowi, krajowej gospodarce, przedsiębiorczości oraz społeczeństwu.

      więcej
    • Z Banku

      02019.04.18

      100-lecie Banku. Nasze placówki – Oddział 1 w Głownie

      Początki Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Głownie nie były typowe – pracownice pozyskiwały klientów odwiedzając ich w domach i rozmawiając z nimi na ulicy. O pracy w oddziale opowiada jego dyrektor – Ewa Rygiel.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.04.17

      Sztuka świętowania, czyli jak zorganizować Wielkanoc

      Przygotowania do Wielkanocy bywają nerwowe. Ale tylko wtedy, gdy nie zaplanujemy ich wcześniej. Ponieważ w roku 2019 Święta Wielkanocne wypadają 21 kwietnia, połączymy je zapewne z wiosennymi porządkami i pracami w ogrodzie. Wszystko w jednym czasie. Musimy sobie postawić priorytety i pomyśleć jak sobie poradzić z wydatkami.

      więcej
    Pokaż więcej