2016.06.06

PKO Bank Polski trzykrotnie nagrodzony w konkursie Szpalty Roku 2016

PKO Bank Polski trzykrotnie na podium tegorocznej edycji Power of Content Marketing Awards „Szpalty Roku”! Bank otrzymał złoto za unikatowy na rynku projekt Bankowiki oraz brąz: za kampanię PR „Odkładaj na najdłuższe wakacje życia” oraz za Bankomanię.

Szpalty Roku 2016, content marketing, pko bp

„Złotą Szpaltę” otrzymała Bankowiki PKO Banku Polskiego – interaktywny leksykon haseł ekonomicznych. Była bezkonkurencyjna w kategorii Content marketing – finanse i ubezpieczenia tegorocznego konkursu Power of Content Marketing Awards „Szpalty Roku”. Jury zwróciło szczególną uwagę na wyjątkowość projektu, jego unikalną formułę, profesjonalizm przygotowania, a także nienarzucającą się formę prezentacji. Bankowiki udowadnia, że tematyka finansowa może być równie atrakcyjna w warstwie merytorycznej, jak i wizualnej. Projekt pokazuje, jak kreatywnie używać różnych form contentu – wskazywało jury.

W tej samej kategorii Bank otrzymał także „Brązową Szpaltę” za kampanię PR i propagowanie idei i filozofii oszczędzania prowadzone pod hasłem „Odkładaj na najdłuższe wakacje życia”: poprzez zwracanie szczególnej uwagi na edukację w zakresie możliwości i skuteczności długoterminowego oszczędzania oraz odkładanie na emeryturę, a także wskazywanie różnorodność produktów i usług finansowych, które mogą być pomocne.

Jury konkursu doceniło pozytywne, intrygująco zdefiniowanie tematy, wielokanałowe dotarcie oraz wysokiej jakości content.

Po raz kolejny doceniono także portal Bankomania, który w kategorii: Portal tematyczny dla klientów tym roku wyróżniono „Brązową Szpaltą”. Uznanie jury zyskała wysoka jakość edukacyjna i merytoryczna, spójnie łącząca potrzeby klientów oraz cele strategii marki.

– W najważniejszej dla nas kategorii czyli „finanse i ubezpieczenia” byliśmy bezkonkurencyjni! To pokazuje, że nasze projekty są nie tylko innowacyjne, ale także, jak w przypadku Bankowiki, nawet krok przed innymi. Cieszymy się z uznania profesjonalistów, którzy docenili nasze przedsięwzięcia kompleksowo – zarówno wymiar merytoryczny, jak i różnorodny koncept wizualny. To dla nas ważne, tym bardziej, że wszystkie działania inicjujemy sami! – podkreśla Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.

Bankowiki to przygotowane na wzór Wikipedii kompendium (ponad 1 tys.) pojęć ekonomicznych. Unikalne na rynku rozwiązanie jest integralną częścią edukacyjno-informacyjnego portalu Bankomania.pkobp.pl, przewodnika po świecie finansów. Dzięki elektronicznemu formularzowi każdy może zaproponować rozwinięcie haseł lub nowe terminy, które mogą być komentowane przez internautów. Część z nich ilustrują materiały wideo.

Informacyjno-edukacyjny portal Bankomania, kierowany do wszystkich osób chcących poznać bliżej świat finansów, ma coraz więcej czytelników (w ciągu roku wzrost odsłon o 500 proc.). Odbiorcy aktywnie reagują na prowadzone na portalu działania komunikacyjne. Profesjonaliści zaś doceniają go za wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i wiedzy eksperckiej, a także zastosowanie rozwiązań edytorskich i multimedialnych wpływających na spójny przekaz i wizerunek PKO Banku Polskiego.

  • Działania PR i projekty edukacyjne PKO Banku Polskiego są doceniane i nagradzane. We wcześniejszych edycjach konkursu Szpalty Roku Bank doceniony został nie tylko za realizowane projekty, ale również za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji. W konkursie Biuletynów Firmowych 2015 agencji wydawniczej Agape uznanie zyskał portal Bankomania, a Bankowiki znalazło się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2015” przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Czytaj także:

PKO Bank Polski laureatem Lamparta 2016

Bankowiki PKO Banku Polskiego dobrą praktyką 2015 roku

Pliki do pobrania

loaderek.gifoverlay.png