Warto opuścić strefę komfortu i podejmować nowe wyzwania
W XI edycji konkursu Telemarketer Roku reprezentanci PKO Banku Polskiego byli bezapelacyjnie najlepsi w kategorii Windykacja. Statuetkę odebrał Paweł Teska, wyróżnienie – Cezary Topczyłko, a w gronie finalistów znalazł się także Roland Pajda. Wszyscy są pracownikami Centrum Restrukturyzacji i Windykacji w Gdyni.
Na zdjęciu: Paweł Teska - laureat nagrody Telemarketer Roku 2019, Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Roland Pajda - finalista konkursu Telemarketer Roku 2019, Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Cezary Topczyłko - wyróżniony w konkursie Telemarketer Roku, Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni.
Jury konkursu, który jest jednym z ważniejszych wydarzeń w branży Contact Center, w kategorii Windykacja spośród 40 uczestników wybrało czwórkę finalistów, wśród których znalazło się aż trzech przedstawicieli PKO Banku Polskiego. Paweł Teska, Roland Pajda i Cezary Topczyłko w finałowym etapie mieli za zadanie przeprowadzić rozmowę na podstawie specjalnie przygotowanego scenariusza oraz autoprezentację podczas indywidualnego spotkania z jurorami. Statuetkę Telemarketera Roku 2019 wywalczył Paweł Teska, a Cezarego Topczyłko jury nagrodziło wyróżnieniem.
Ciągły rozwój zawodowy
– Cieszę się, że moja codzienna praca została doceniona. A drugim ważnym powodem do zadowolenia z udziału w konkursie jest to, że promując stosowanie najlepszych praktyk i standardów buduje on pozytywny wizerunek branży windykacyjnej – mówi Paweł Teska.
W PKO Banku Polskim pracuje od 3 lat, od początku w monitoringu telefonicznym. Ten rok jest dla niego zawodowo bardzo udany. Niedawno otrzymał awans z młodszego specjalisty na specjalistę. – Mam nadzieję, że to dopiero początek mojej kariery zawodowej w banku – podkreśla z entuzjazmem. Jaki jest jego sposób na sukces? – Uważam, że najważniejsza jest umiejętność nawiązania kontaktu z ludźmi i chęć ich poznawania. Każda osoba jest inna i nie ma jednego sprawdzonego przepisu na rozmowę w tak trudnej dziedzinie, jaką jest windykacja – przekonuje.
Dodaje, że ważne jest, aby rozmówca czuł się swobodnie, to stwarza szansę budowy porozumienia, które będzie satysfakcjonujące dla obu stron. Koleżankom i kolegom z banku, którzy chcieliby osiągać podobne efekty swojej pracy, radzi otwartość na nowe wyzwania. – Wyjście ze strefy komfortu może być trudne, ale warto podjąć ten wysiłek – zapewnia.
Zdobywca wyróżnienia w konkursie – Cezary Topczyłko – od dwóch lat pracuje w PKO Banku Polskim. Zaznacza, że aby osiągnąć sukces w windykacji trzeba być empatycznym, pomocnym, stanowczym, a jednocześnie ugodowym. Podkreśla, że docenienie przez jury konkursu, to dla niego ogromna radość i wydarzenie, które dodało mu energii. To jednocześnie motywacja do dalszego rozwoju zawodowego w tej dziedzinie.
Dla finalisty konkursu – Rolanda Pajdy – już sam udział w rywalizacji był pasjonującą, pełną wyzwań przygodą i ciekawym sprawdzianem jego pracy przez niezależnych ekspertów. Od czterech lat pracuje w PKO Banku Polskim, ale z bankowością związany jest od 2008 r. Wciąż stara się podnosić swoje kompetencje, biorąc udział w wielu warsztatach i szkoleniach organizowanych przez Bank. Regularnie czyta bloga „Architekci Windykacji” i literaturę branżową – ostatnio pochłania go lektura książki „Czego nie zdradzą Ci najlepsi windykatorzy”. Tym, którzy marzą o sukcesie zawodowym radzi: Nie bójcie się wyzwań.
– Cała trójka osiągnęła ogromny sukces docierając do najwyższego etapu konkursu. Wielkie gratulacje! To efekt ich codziennej pracy oraz wysiłku, jaki włożyli w przygotowanie się do tej rywalizacji. Ważne było także wsparcie, jakie otrzymali od współpracowników. Wszystkim dziękuję! – mówi Wojciech Kuryłek, dyrektor Centrum Restrukturyzacji i Windykacji.
Bez pasji ani rusz
Paweł, Cezary i Roland uważają, że w sukcesie zawodowym pomaga im posiadanie pozazawodowych pasji i umiejętność „zresetowania się” po pracy. Paweł Teska w wolnych chwilach chodzi na siłownię. Ma nadzieję za rok lub dwa wystartować w zawodach kulturystycznych. Uwielbia jeść, często z dziewczyną gotuje lub odwiedza restauracje serwujące kuchnie z różnych regionów świata. Bardzo go uspokaja spacer z ukochanym psem – Bekonikiem.
Cezary Topczyłko bardzo lubi sport, szczególnie siatkówkę. Ale ostatnio pochłonięty był pisaniem pracy magisterskiej, co także przyniosło mu sukces – II miejsce na ogólnopolskim konkursie prac magisterskich w kategorii międzynarodowe stosunki gospodarcze.
Roland Pajda natomiast wolny czas najbardziej lubi spędzać z przyjaciółmi i... swoimi kotami o intrygujących imionach Gucci i Yoko. A od świata „odcina się” słuchając muzyki.
Warto dodać, że to kolejny sukces konsultantów telefonicznych z gdyńskiego Centrum Restrukturyzacji i Windykacji. W ubiegłym roku jury konkursu doceniło Martę Nowaczkiewicz, a dwa lata temu Wojtka Eliminowskiego.
Ogólnopolski konkurs na najlepszego Telemarketera Roku to inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB. Jego celem jest promocja i zwiększenie prestiżu pracy konsultanta telefonicznego. Poprzez konkurs propagowane są najlepsze standardy i praktyki w telefonicznej komunikacji z klientami, co pozytywnie wpływa na poprawę wizerunku branży call i contact center.

Na zdjęciu od lewej: Agnieszka Rotta-Zwiernik - kierownik Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Wojciech Kuryłek - dyrektor Centrum Restrukturyzacji i Windykacji, Piotr Kulicki - kierownik Sekcji Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Paweł Teska - laureat nagrody Telemarketer Roku 2019 - Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Daria Hejmowska - kierownik Sekcji Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Roland Pajda - finalista Konkursu Telemarketer Roku 2019 - Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Cezary Topczyłko - wyróżniony w konkursie Telemarketer Roku,Zespół Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Małgorzata Kwaśniewska - kierownik Sekcji Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni, Anna Stankowska -starszy specjalista w Zespole Monitoringu telefonicznego w CRW w Gdyni, Miłosz Stocki - kierownik Sekcji Zespołu Monitoringu Telefonicznego w CRW w Gdyni.
Lidia Sosnowska
ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
PKO Bank Polski w gronie najatrakcyjniejszych pracodawców
„Let’s Fintech with PKO Bank Polski!” – pierwszy rok bankowej platformy innowacji
Stawiamy klienta w centrum zainteresowania
Pliki do pobrania
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?