2016.02.10

Jak płacić zbliżeniowo telefonem z aplikacją mobilną IKO?

Aplikacja mobilna IKO stała się wygodną alternatywą dla płatności kartowych czy gotówkowych. Wychodząc na spacer czy pobiegać, nie musisz już zabierać ze sobą portfela: dzięki IKO zapłacisz w sklepie zbliżeniowo telefonem z NFC lub podając na klawiaturze terminala kod BLIK.

Jak płacić zbliżeniowo telefonem z aplikacją mobilną IKO? Fot. shutterstock.com
Fot. shutterstock.com

Płatności zbliżeniowe telefonem z aplikacją mobilną IKO działają na całym świecie na terminalach kartowych obsługujących płatności zbliżeniowe i nie wymagają, aby Twój telefon miał w tym czasie dostęp do internetu. Aby zapłacić zbliżeniowo za zakupy, wystarczy telefon z systemem Android w wersji co najmniej 4.4 oraz NFC. Niezbędne jest też uaktualnienie lub zainstalowanie na telefonie najnowszej wersji aplikacji IKO, pobranej ze sklepu Google Play. Ostatni krok to wskazanie w aplikacji IKO karty debetowej lub kredytowej VISA, która będzie źródłem środków dla płatności zbliżeniowych.

Po aktywacji płatności zbliżeniowych w aplikacji IKO i uruchomieniu modułu NFC w telefonie, nasze urządzenie jest gotowe do płacenia.

Gdy wartość zakupów nie przekracza 50 zł, wystarczy raz przyłożyć telefon do terminala. Jeśli jest ona wyższa niż 50 zł, a aplikacja IKO nie będzie włączona, w telefonie pojawi się prośba o wpisanie PIN-u do aplikacji IKO oraz ponowne przyłożenie telefonu do terminala.

Z kolei przy transakcjach wykonywanych telefonem po zalogowaniu do IKO, tak długo, jak ikona płatności zbliżeniowych (falka) ma kolor zielony, można płacić zbliżeniowo bez wprowadzania PIN-u, niezależnie od należności. Po zmianie koloru na niebieski, transakcje o wartości przekraczającej 50 zł będą wymagały potwierdzenia kodem PIN w aplikacji IKO.

Żaklina Bielecka
Ekspert PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Płatności zbliżeniowe HCE w aplikacji IKO już u 50 tys. osób

Coraz mniej Polaków korzysta z gotówki. W tym roku hitem będą zbliżeniowe płatności telefonem

loaderek.gifoverlay.png