100 milionów transakcji w IKO
Najlepsza na świecie aplikacja mobilna IKO bije właśnie rekord transakcyjności – klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo zapłacili mobilnie już 100 mln razy. 5 lat temu IKO było najczęściej wykorzystywane do wypłat gotówki z bankomatów, dziś prawie 1/3 transakcji to płatności w internecie, a w każdym miesiącu bank notuje nawet 7 mln transakcji mobilnych.
Rok 2018 jest dla aplikacji IKO przełomowy pod wieloma względami: dynamicznie rośnie liczba osób, które w PKO Banku Polskim aktywnie korzystają z bankowości mobilnej w codziennym zarządzaniu finansami, funkcjonalność jest konsekwentnie rozwijana, a zadowolenie klientów z IKO przełożyło się na tytuł najlepszej na świecie bankowej aplikacji mobilnej według brytyjskiego Retail Banker International.
– Obserwujemy ogromne przyspieszenie nie tylko jeśli chodzi o liczbę użytkowników bankowości mobilnej, ale przede wszystkim transakcyjność. Na pierwsze 50 mln transakcji w IKO czekaliśmy prawie 5 lat, a tymczasem drugie tyle nasi klienci wykonali tylko w ciągu ostatnich 8 miesięcy! To najlepszy dowód na to, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i sukcesywnie zaczyna uzupełniać, a nawet zastępować w codziennym zarządzaniu finansami osobistymi inne formy kontaktu z bankiem. Dziś klienci PKO Banku Polskiego logują się do IKO już prawie tak samo często, jak do serwisu transakcyjnego iPKO, a już wkrótce ta proporcja zmieni się na korzyść bankowości mobilnej – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Najbardziej intensywnie bankują z IKO osoby młode w wieku 25-34 lata. Obecnie na każdego użytkownika IKO przypada średnio 7 transakcji mobilnych miesięcznie. W rekordowych dniach klienci płacili i dokonywali przelewów w IKO nawet prawie 450 tys. razy (11 czerwca br.), zaś 10 lipca 2018 r. był rekordowy pod względem transakcji IKO w internecie – ponad 120 tys.
W odpowiedzi na sugestie i potrzeby klientów, IKO jest nieustannie rozwijane. W ostatnich tygodniach zostało wzbogacone m.in. o możliwość zastrzegania i zamawiania nowej karty, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), ukraińską i rosyjską wersję językową, obsługę karty wielowalutowej oraz kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Jeszcze w tym roku w aplikacji pojawi się m.in. możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), powiadomienia o zdarzeniach (Android) oraz mobilna autoryzacja.
W II kwartale 2018 r. do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego zalogowało się już prawie 2,8 miliona klientów (IKO, iPKO lajt i pełna wersja serwisu iPKO z komórki). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią ponad połowę (59%) mobilnych klientów.
Karolina Tomczak
Ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
Wakacje w duecie z aplikacją mobilną IKO
Nowości w iPKO
Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?