2019.05.15

200 milionów transakcji w IKO

Od początku funkcjonowania na rynku aplikacji mobilnej IKO klienci Banku wykonali z poziomu telefonu łącznie już 200 mln transakcji. Najczęściej zlecają za pomocą IKO przelewy, płacą za zakupy w sklepach internetowych, a także stacjonarnie zbliżeniowo.

IKO to dziś 3,5 mln aktywnych aplikacji

IKO to dziś 3,5 mln aktywnych aplikacji i dziesiątki funkcji dostępnych z poziomu telefonu. Zarówno grono użytkowników, jak i katalog operacji, które można wykonać w aplikacji mobilnej największego polskiego banku, stale rosną. Od prawie roku klienci PKO Banku Polskiego w każdym kolejnym miesiącu częściej logują się do aplikacji mobilnej niż do serwisu internetowego.

– IKO to dziś główny kanał kontaktu Banku z klientami i klientów z Bankiem – w naszej aplikacji można zrobić wszystko, co niezbędne do codziennego zarządzania finansami i dużo więcej. Coraz szersze grono naszych klientów bankuje już wyłącznie przez telefon i ten trend jest też znakomicie widoczny na całym rynku bankowym. Na pierwsze 100 mln transakcji czekaliśmy ponad 5 lat, a drugie tyle nasi klienci wykonali już w niespełna rok. Bankowość mobilna konsekwentnie zastępuje inne formy zarządzania finansami czy dokonywania codziennych płatności, bo są po prostu dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Wśród 200 mln operacji dokonanych przez klientów dotychczas w IKO najczęściej pojawiają się przelewy, płatności BLIKIEM w sklepach internetowych, a także płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych. W samym I kwartale 2019 r. Bank zanotował ponad 33 mln transakcji w IKO.

Dzięki ciągłemu rozwojowi IKO i rosnącemu gronu klientów, aplikacja największego polskiego banku została dwukrotnie wyróżniona w zestawieniu prestiżowego brytyjskiego magazynu Retail Banker International jako najlepsza na świecie, pokonując aplikacje takich gigantów jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America. Obecnie w dwóch głównych sklepach z aplikacjami klienci wystawili IKO już ponad 350 tys. ocen ze średnią 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

W ostatnich aktualizacjach w aplikacji IKO pojawiły się m.in. mobilna autoryzacja operacji, wnioskowanie o kartę kredytową oraz wygodne zlecenie stałe na cele charytatywne. Aktualnie prowadzone są prace nad projektem „Talk to IKO”, który umożliwi sterowanie aplikacją, a w przyszłości także innymi usługami dodanymi, za pomocą głosu. W najbliższych aktualizacjach w IKO pojawi się możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, opłacania parkingu i zakupu kart podarunkowych.

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim 

Czytaj także:

Zakupy 7/24, czyli niedziela handlowa przez cały rok

Zawsze na czele peletonu. Jak kupić dobry rower?

Płać i oszczędzaj – korzystaj z życia

 

    • Bankofinanse

      02019.05.22

      Co to jest spread walutowy?

      Spread walutowy to określenie znane każdemu, kto przynajmniej raz wymieniał walutę w banku lub kantorze. Zazwyczaj nie zastanawiamy się jednak, czemu służy, co oznacza i – przede wszystkim – czy można go uniknąć. Jak więc korzystać z obcej waluty, nie tracąc na tym?

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.20

      Meet-up Agile Warsaw w PKO Banku Polskim

      Agile, Scrum, zwinne metodyki pracy – to pojęcia, o których coraz częściej słyszymy, ale nie zawsze wiemy, czego dotyczą. Przez najbliższy rok w centrali PKO Banku Polskiego odbędzie się kilkadziesiąt spotkań poświęconych tym zagadnieniom.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      PKO Bank Polski: szukamy pracowników na londyńskich Targach Pracy

      Polacy poszukujący nowych wyzwań zawodowych licznie odwiedzili 9 maja 2019 r. Polskie Targi Pracy w Londynie. Pod jednym dachem zebrały się największe polskie przedsiębiorstwa i międzynarodowe firmy działające w Polsce. Ich celem było przedstawienie rodakom na Wyspach, aktualnych ofert zatrudnienia w kraju. Nie zabrakło również przedstawicieli PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Perły Europy rozdane. W Chorzowie odbyła się uroczysta gala dla przedsiębiorców

      62 lata temu zostały podpisane Traktaty Rzymskie, dające początek współczesnej Unii Europejskiej. Z tej okazji w chorzowskim Teatrze Rozrywki spotkali się przedstawiciele biznesu. Galę z okazji Święta Europy zorganizowała Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach. Jedną ze statuetek odebrała Katarzyna Durma, Dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Chorzowie.

      więcej
    • Z Banku

      02019.05.16

      Dwucyfrowy wzrost zysku pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych

      Pierwszy kwartał 2019 r., pomimo wysokich obciążeń regulacyjnych, zakończył się bardzo dobrymi wynikami Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Zysk netto wyniósł 862 mln zł i był o prawie 14 proc. wyższy niż rok wcześniej. Przyczynił się do tego wzrost skali biznesu oraz poprawa wyniku na działalności biznesowej.

      więcej
    • Bankofinanse

      02019.05.15

      200 milionów transakcji w IKO

      Od początku funkcjonowania na rynku aplikacji mobilnej IKO klienci Banku wykonali z poziomu telefonu łącznie już 200 mln transakcji. Najczęściej zlecają za pomocą IKO przelewy, płacą za zakupy w sklepach internetowych, a także stacjonarnie zbliżeniowo.

      więcej
    Pokaż więcej