IKO jest łatwe!
Coraz więcej klientów banków przekonuje się do obsługi swoich finansów przez komórkę – mamy ją przecież zawsze przy sobie. Na dodatek, gdy do dyspozycji jest świetne narzędzie w postaci aplikacji, wszystko staje się jeszcze łatwiejsze.
Podstawowe funkcje, z których można skorzystać w aplikacji mobilnej banku w telefonie, to sprawdzenie salda rachunku oraz historii operacji. W ten sposób ma się swoje finanse zawsze pod kontrolą. Przydatne na co dzień, a także niezwykle wygodne, jest płacenie telefonem w sklepach stacjonarnych. Można to robić albo zbliżeniowo (jeśli smartfon ma taką techniczną możliwość w postaci funkcji NFC), albo za pomocą 6-cyfrowego kodu BLIK z aplikacji IKO, który przepisujemy na terminal.
Ogromną popularnością cieszą się także płatności w internecie za pomocą telefonu i kodu BLIK – są szybkie, wygodne i nie wymagają logowania ani podawania żadnych wrażliwych danych. Gdy zapomnimy portfela lub nie mamy przy sobie karty, aplikacja mobilna przyjdzie nam z pomocą – umożliwia bowiem wypłatę gotówki z bankomatu bez użycia karty. A gdy chcemy zwrócić znajomemu pieniądze za kawę, najwygodniej i najszybciej zrobić to za pomocą przelewu na telefon. Nie musimy znać długiego numeru konta – wystarczy numer telefonu, a przelew zostanie zaksięgowany na koncie kolegi natychmiast. W oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce do dyspozycji klientów są Ambasadorzy IKO – specjalnie przeszkoleni i wyposażeni w nowoczesne smartfony wybrani doradcy, którzy promują IKO.
Najnowsze raporty PRNews umocniły PKO Bank Polski na pozycji lidera bankowości mobilnej w Polsce: prawie 2,3 mln klientów korzystających z banku za pośrednictwem urządzenia mobilnego (IKO, wersja lajt i pełna wersja serwisu iPKO), prawie 1,3 mln klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do aplikacji IKO, 14 mln transakcji mobilnych w IV kwartale i ponad 685 tys. klientów, którzy do banku logują się tylko z komórki. Wzrost liczby aktywnych użytkowników w ostatnim roku wyniósł 120 proc., co wiąże się również ze wzrostem liczby transakcji mobilnych. Obecnie w IKO realizowanych jest prawie 1,5 mln transakcji (wzrost o 23 proc. wobec poprzedniego kwartału!).
Marek Krysiak, doradca w Oddziale 11 PKO Banku Polskiego w Łodzi
Aplikacja mobilna przydaje się chociażby do wypłat z bankomatu. Wyobraźmy sobie sytuację: stoisz przy bankomacie i… ups, zostawiłeś portfel w samochodzie. Co teraz? Telefon w dłoń i wypłata BLIK-iem! Do tego dochodzą przelewy na telefon, np. zrzutka na pizzę (bezgotówkowo i bezproblemowo) czy płatności za zakupy BLIK-iem przez internet (kupiłem buty, płacę – klik i mam BLIK). IKO pomaga w codziennym funkcjonowaniu, zapewniając szybki dostęp do swoich pieniędzy. Po zainstalowaniu staje się nieodłącznym partnerem dnia. Wiedząc, że można mieć opory (ja też je na początku miałem) mówię wprost: „Nie spróbujesz, nie poczujesz”.
Małgorzata Dziedzic, doradca w Oddziale 1 PKO Banku Polskiego w Kielcach
IKO wykorzystuję codziennie: do wykonywania przelewów, wypłat w bankomatach, płacenia za zakupy przez internet. Doceniłam też funkcję czasowego blokowania kart – wychodząc z pokoju hotelowego, zostawiłam w nim portfel z kartami, a ja mogłam dobrze się bawić na stoku. Nieocenioną funkcją jest też przelew na telefon, dzięki któremu nie tylko rozliczam „składki koleżeńskie”, ale też w szybki sposób transferuję pieniądze z jednego banku do drugiego bez potrzeby znania długiego numeru rachunku odbiorcy. Dla mnie najlepszym sposobem na zachęcenie klienta do IKO jest pokazanie go na swoim telefonie. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i intuicyjna.
Karolina Tomczak ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego najlepsza w rankingu 100 banków na świecie
Nagrodziliśmy klientkę, która aktywowała 2-milionową aplikację IKO!
Nowe funkcje w iPKO dla klientów indywidualnych – szybko i prosto
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?