2019.03.25

iPKO - centrum zarządzania finansami

Dostęp do serwisu iPKO ma obecnie 8,2 mln klientów PKO Banku Polskiego, blisko 4 mln z nich loguje się do niego minimum raz w miesiącu. Tą drogą realizują coraz więcej operacji bankowych, ale też załatwiają sprawy, które wcześniej wymagały wizyty w oddziale czy w urzędzie.

Co zmieniło się w iPKO?

Jedną ze zmian jest umożliwienie klientom załatwiania bankowych spraw przez iPKO, które do tej pory można było załatwić tylko w placówce Banku. Klienci mogą już online składać wnioski o przygotowanie zaświadczeń dotyczących konta, kredytów czy dyspozycji kredytowych. W iPKO można złożyć wniosek o zaświadczenie o wysokości salda oraz o innych rachunkach, których są właścicielami, ale też o obrotach, wpływach i zadłużeniu na wskazany

dzień. Klienci sami decydują, w jaki sposób odbiorą dokument – w iPKO, w oddziale czy też ma być przesłany pocztą. Inna opcją jest możliwość składania wniosków o dokumenty kredytowe: zaświadczenia o całkowitej spłacie kredytu, wysokości spłaconych odsetek, zadłużeniu czy posiadanych kredytach. Klienci mogą też składać dyspozycje dotyczące swojego kredytu, takie jak wcześniejsza częściowa spłata pożyczki, dotyczące zmiany rachunku do spłaty czy terminu spłaty. Ci, którzy mają kredyt hipoteczny, mogą złożyć online dyspozycje zawieszenia spłaty raty, czyli tzw. wakacji kredytowych. Dużym ułatwieniem dla klientów jest opcja ustanawiania lub odwoływania pełnomocnictw. Serwis iPKO zmienia się też pod kątem wyglądu wybranych funkcji. Jedną z wprowadzonych w ubiegłym roku modyfikacji jest wygląd formatek związanych z wykonywaniem płatności. W serwisie pojawiły się nowe formatki przelewu na rachunek własny, przelewu z karty czy spłaty karty. Nową szatę graficzną zyskały też formularze przelewów krajowych, zagranicznych i podatkowych, zleceń stałych i dodawania odbiorców. Dodatkowo w zakładce zleceń stałych pojawiła się nowa kategoria „Split payment”.

CO SIĘ ZMIENIŁO?

Formularze przelewów są krótsze i bardziej przejrzyste: wszystkie potrzebne informacje widoczne w jednej, a nie w dwóch kolumnach.

  • Nowa prezentacja graficzna: większe czcionki i przyciski, które ułatwiają szybkie wykonanie przelewu.
  • Widok odbiorców w nowoczesnej formie: łatwiejsze dodawanie i kadrowanie zdjęcia odbiorcy oraz dodatkowych personalizacji.
  • Łatwiejszy wybór typu przelewu krajowego i podatkowego: Standardowy, Natychmiastowy i SORBNET
  • Przelew podatkowy z możliwością wyboru typu formularza i urzędu, którego dane są wypełniane automatycznie lub z opcją ręcznego wpisywania danych oraz łatwym dostępem do zapisanych urzędów już w pierwszym kroku wykonywanego przelewu.
  • W Odbiorcach zdefiniowanych i płatnościach jest nowy format opcji „Więcej” prezentowany po prawej stronie każdego odbiorcy jako „Trzy kropki”. Aby wykonać przelew, wystarczy kliknąć w wybranego odbiorcę, rozwinąć listę, klikając w „trzykropek” po prawej stronie danego odbiorcy, i wybrać „Przelew”.
  • Ułatwienia w zlecaniu podzielonej płatności, tzw. Split payment: nowa lista odbiorców Split payment, możliwość dodania odbiorcy zarówno z listy odbiorców krajowych, jak i listy odbiorców Split payment. Aby dodać odbiorcę z listy odbiorców krajowych, wystarczy uzupełnić przelew o NIP lub Regon oraz podać numer faktury.

Nową odsłonę zyskały doładowania telefonów przez iPKO. Formularze są krótsze i bardziej przejrzyste – większe czcionki i przyciski w jednej kolumnie ułatwiają szybkie wykonanie przelewu.

INNE ZMIANY TO:

1. Nowe ułatwienie doładowań: „Użyj mojego numeru telefonu” – pole na numer telefonu może uzupełniać się automatycznie

2. Wybór operatorów z rozwijanej listy

3. Szybkie zlecanie doładowań zdefiniowanych i zarządzanie doładowaniami cyklicznymi – wystarczy rozwinąć ikonę „trzykropka”

Najnowszym udogodnieniem dla klientów serwisu są zmiany w historii i szczegółach rachunku.

ZMIANY W HISTORII RACHUNKU:

• Prezentacja daty operacji – data widoczna nad listą transakcji, a nie obok

• Zmiana kolorów kwot – uznania na rachunku oznaczone na zielono, a obciążeń – na czerwono

• Szybki dostęp do przydatnych funkcji, takich jak m.in. ponowienie czy potwierdzenie przelewu w menu kontekstowym (ikona „trzykropek”)

• Prezentowanie inicjałów nadawców i odbiorców przelewów w formie kolorowych awatarów – łatwe rozpoznawanie przelewów zlecanych tym samym osobom i od nich

• 2 sposoby dotarcia do pełnej historii ze strony głównej po zalogowaniu

do konta: – Link „wszystkie operacje”, widoczny nad skróconą historią rachunku – Przejście do „Rachunków” i wybranie danego konta

• Aby wyszukać operację po nazwie (np. odbiorcy lub tytułu przelewu) – wybierz „Pokaż filtry zaawansowane”

• „Przelew” w zasięgu jednego kliknięcia, dostępny bezpośrednio pod nazwą i numerem rachunku

ZMIANY W SZCZEGÓŁACH RACHUNKU:

• Wygodne funkcje, m.in. kopiowanie numeru rachunku czy zmiana nazwy konta do wykorzystania bezpośrednio z menu kontekstowego (ikona „trzykropek”)

• Szybkie włączenie i zarządzanie powiadomieniami e-mail i SMS do rachunku – wystarczy kliknąć w „Powiadomienia”

• Nowa, duża i wyraźna ikonka „Edytuj” (zastępująca link „edytuj”), która umożliwia:

- Zmianę lub nadanie nazwy własnej rachunku

- Zmianę limitu dziennego, dzięki czemu klient decyduje, jaką kwotę może wydać ze swojego konta w ciągu jednego dnia

• Większa czytelność historii transakcji – listy transakcji oczekujących, odrzuconych i anulowanych oraz wyciągów zostały przeniesione do jednej zakładki „Historia”. 

Opinie klientów 

AGNIESZKA OSTROWSKA

Do iPKO loguję się nawet kilka razy dziennie. Najczęściej robię przelewy, korzystam też z doładowań telefonu i bankowości dla dzieci (PKO Junior). Przelew mogę zrobić nawet w poczekalni u lekarza.

EDYTA KONDEJ

Do iPKO loguję się co najmniej raz dziennie. Jestem bardzo zadowolona z przejrzystości aplikacji. Korzystam również z IKO, dokonuję przelewów, a ostatnio również dyspozycji dotyczących kredytów, tj. częściowych spłat.

 

 

 

ARKADIUSZ TKACZYK

Od samego początku (2005) iPKO było dla mnie ważnym narzędziem w zarządzaniu moimi finansami. Dla mnie dużą zmianą było udostępnienie metody autoryzacji poprzez SMS, która jest zdecydowanie bardziej przyjazna niż zdrapka z kodami. Oprócz standardowych dyspozycji związanych z zarządzaniem kontem, kartami itp. z autoryzacji profilu zaufanego właśnie przez iPKO (ostatnio, w taki sposób zamawiałem karty EKUZ). Bankowość elektroniczna dla mnie to również IKO, z którego również korzystam od początku jej wprowadzenia. To właśnie w IKO wykonuję 100 proc. przelewów, czy wypłat BLIK-em.

 

IZABELA PIETRAS

Od wielu lat korzystam z bankowości elektronicznej iPKO. Dzięki temu nie muszę się zastanawiać, gdzie jest najbliższa placówka i czy jest teraz otwarta. Wszystko mogę zrobić w dogodnym dla mnie momencie np. późnym wieczorem. W każdej chwili mogę sprawdzić stan konta zarówno na koncie osobistym, jak i firmowym. Mogę też bez problemu robić przelewy czy ustanawiać zlecenia stałe. Wystarczy, że mam dostęp do internetu, i nawet komputer mi nie jest potrzebny, bo mogę zrobić to wszystko w telefonie.

 

 

 

 

Bogdan Kowalski

Czytaj także:

Karty i bankomaty z coraz większymi możliwościami

Czysta kalkulacja – wiosenne porządki za niewielkie pieniądze

E-urząd w PKO Banku Polskim

 

 

 

 

loaderek.gifoverlay.png