2019.03.21

iPKO – wiosna w bankowości elektronicznej

21 marca 2008 r., czyli 11 lat temu, PKO Bank Polski uruchomił iPKO – internetowy system bankowości elektronicznej. Dzięki niemu użytkownicy systemu – osoby indywidualne i firmy – otrzymali nowoczesne narzędzie do zdalnego wykonywania operacji bankowych i załatwiania spraw, które wcześniej wymagały wizyty w oddziale czy w urzędzie. iPKO jest stale udoskonalane, a jego możliwości poszerzane. Dzisiaj dostęp do serwisu ma ponad 10 mln klientów Banku, a blisko 4 mln z nich loguje się do niego co najmniej raz w miesiącu.

10 mln użytkowników aplikacji

21 marca 2008 r. usługi bankowości elektronicznej oferowane wcześniej pod marką PKO Inteligo zmieniły swoją nazwę na iPKO. Uruchomienie serwisu https://www.ipko.pl było bardzo ważnym elementem wprowadzania nowej strategii rozwoju bankowości elektronicznej w PKO Banku Polskim. Jej realizacja pozwoliła Bankowi utrzymać pozycję lidera bankowości elektronicznej i zwiększyć przewagę nad konkurencją. Rozwiązania technologiczne zastosowane w nowych platformach dostarczyła Inteligo Financial Services, spółka zależna Grupy PKO BP, odpowiedzialna za budowę narzędzi internetowych.

Nie tylko nowa marka

Ta rewolucja, dokonywana „na żywo”, nie utrudniała korzystania z usług dotychczasowym klientom serwisu prowadzonego pod marką „PKO Inteligo”. Nie musieli oni zmieniać numeru klienta, haseł dostępowych, czy posiadanych już kart kodów jednorazowych. Również numery do serwisu telefonicznego PKO Inteligo zostały te same.

Wprowadzone wówczas zmiany nie dotyczyły tylko marki serwisu, ale były znacznie głębsze i ważniejsze. Pozwoliły sukcesywnie rozszerzać ofertę i funkcjonalności serwisów oraz dopasowywać je do potrzeb klientów. Przyjęta strategia rozwoju Banku w internecie zakładała zmianę serwisu informacyjnego i wypracowanie wspólnego layoutu dla wszystkich serwisów internetowych Grupy PKO Banku Polskiego. Postawiono na większą dynamikę i nowoczesny wygląd. Użytkownicy uzyskali lepszy dostęp do informacji.

Dzisiaj Użytkownik iPKO oszczędza nie tylko czas, ale i pieniądze – opłaty za czynności bankowe wykonywane za pośrednictwem usługi bankowości elektronicznej lub usługi bankowości telefonicznej mają niższe opłaty niż takie same usługi realizowane w oddziałach Banku. Usługi są dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w dowolnym miejscu na świecie. Bezpieczne logowanie do niego otwiera stronę startową, która prezentuje wszystkie najczęściej poszukiwane informacje i wykonywane dyspozycje, oferuje elementy umożliwiające personalizację iPKO, np. nadawanie nazw własnych dla rachunków, lokat i kredytów czy też możliwość dodania grafiki bądź zdjęcia do odbiorcy przelewów.

iPKO to dzisiaj rozbudowana usługa bankowości elektronicznej oraz telefonicznej oferowana klientom indywidualnym i firmom. Pozwala bardzo wygodnie obsługiwać rachunki za pośrednictwem internetu. Dzięki iPKO można wygodnie płacić za zakupy w sieci czy doładować telefon komórkowy. Serwis oferuje wiele wszechstronnych użyteczności. Wśród tych związanych z transakcjami są m.in.: zlecenia różnego rodzaju przelewów (na rachunek, numer telefonu lub na kartę), tzw. przelewy w paczkach (służą zlecaniu wielu przelewów jednocześnie), zlecenia stałe, bardzo wygodne do regulowania cyklicznych należności o ustalonej kwocie i zlecenia zmienne, w których ta kwota się zmienia. Użytkownicy iPKO mogą korzystać z przekazów pieniężnych Western Union.

PKO Bank Polski aktywnie wspiera proces cyfryzacji polskiej administracji publicznej. Dzięki dostępnej w iPKO funkcji e-Urząd klienci mogą korzystać z wielu usług administracji publicznej. E-Urząd pozwala, bez wychodzenia z domu, sprawdzić np. liczbę punktów karnych za łamanie przepisów o ruchu drogowym, złożyć wniosek o dowód osobisty czy wysłać pismo ogólne do urzędu. Korzystając z e-Urzędu można złożyć wniosek Rodzina 500+, wystąpić o założenie konta firmowego i rejestrację firmy w CEIDG, czy przejść do Platformy Usług Elektronicznych ZUS.

Serwis iPKO umożliwia także korzystanie z rachunku PKO Banku Polskiego w Bankowym Otwartym Funduszu Emerytalnym, nabycie jednostek funduszy inwestycyjnych PKO TFI, a nawet wykupienie ubezpieczenia czy wymianę walut w wirtualnym kantorze.

iPKO biznes

iPKO biznes to kompleksowe i intuicyjne narzędzie do zarządzania finansami dla klientów korporacyjnych i instytucjonalnych. Dzięki wielojęzyczności, personalizacji ustawień oraz możliwości integracji danych w ramach większych grup kapitałowych, serwis wprowadza nowy standard obsługi dla klientów PKO Banku Polskiego.

W serwisie iPKO biznes obsługiwane są największe spółki z branż ubezpieczeniowej, energetycznej, telekomunikacyjnej, paliwowej oraz niemal wszystkie największe jednostki samorządu terytorialnego.

Bogdan Kowalski

Czytaj także:

e-Prawnik. Nowa usługa dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego

IKO to najlepszy mobilny bank

Sto lat śmiałych decyzji