Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO
Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim działa już przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu zarówno w serwisie transakcyjnym iPKO, jak i w aplikacji mobilnej IKO. Najnowsza wersja IKO została też wzbogacona o kolejne udogodnienia w zakresie zarządzania kartami, m.in. zastrzeganie, zamawianie i aktywację karty oraz obsługę karty wielowalutowej.
W aplikacji mobilnej IKO na systemy iOS i Android można już korzystać z kantoru, który umożliwia wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych, z dowolnego miejsca na świecie, o każdej porze. Wystarczy mieć przy sobie telefon z aktywną aplikacją IKO oraz - poza kontem osobistym w złotych - rachunek walutowy w danej walucie obcej. W kantorze IKO można także ustawić powiadomienie o osiągnięciu przez daną walutę pożądanego kursu. Rozliczenie transakcji następuje natychmiast, a usługa jest bezpłatna. Bank przygotował też promocję: 10 zł otrzyma 10 000 klientów, którzy jako pierwsi aktywują kantor w IKO i wykonają min. 1 transakcję wymiany walut.
Internetowy kantor wymiany walut funkcjonuje w PKO Banku Polskim od początku 2018 r. w serwisie bankowości elektronicznej iPKO i cieszy się dużym zainteresowaniem.
– W ciągu pół roku do kantoru internetowego PKO Banku Polskiego zalogowało się 35 tysięcy klientów, którzy dokonali łącznie już ponad 100 tysięcy transakcji walutowych, najczęściej w euro, dolarach, koronach norweskich i frankach szwajcarskich. Z myślą o wakacyjnych potrzebach klientów, rozszerzyliśmy od teraz godziny działania kantoru w iPKO i można z niego korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Od 1 czerwca br. każda karta debetowa do konta prowadzonego w PLN posiada jednocześnie funkcję wielowalutową. Wystarczy do karty podpiąć rachunek lub rachunki walutowe w jednej z 7 walut i rozliczać bezpośrednio w walutach transakcje kartowe. Konto walutowe można zasilić np. w kantorze online w IKO lub iPKO, wówczas transakcje rozliczane są automatycznie na właściwym rachunku walutowym, a klient nie musi ponosić kosztów przewalutowania. Za rachunek walutowy nie jest pobierana miesięczna opłata, gdy jest on podpięty do karty wielowalutowej.
Najnowsza wersja IKO wprowadza także szereg nowych funkcji związanych z zarządzaniem kartami:
Obsługa karty wielowalutowej - wszystkie karty debetowe do kont osobistych PKO Banku Polskiego mają funkcję wielowalutową. Wystarczy w IKO lub iPKO do karty podpiąć rachunek walutowy prowadzony w jednej z walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, a rozliczenia transakcji kartowych w tych walutach będą odbywały się bezpośrednio na podpiętych kontach walutowych. Ta sama zasada obowiązuje gdy klient korzysta z płatności zbliżeniowych telefonem. Dzięki temu można także płacić (w tym przez internet) bez kosztów przewalutowania.
Zastrzeganie karty z możliwością wydania nowej – dotychczas w aplikacji mobilnej IKO można było zablokować kartę czasowo, z możliwością jej odblokowania. Od dziś w IKO można zagubioną czy skradzioną kartę zastrzec, a także od razu zamówić nową.
Aktywacja karty – IKO umożliwia teraz nie tylko nadanie PINu do karty czy zmianę limitów, ale także jej aktywację. Funkcja przyda się zarówno nowym klientom, jak i obecnym jeżeli karta ma służyć np. tylko do płatności w internecie. Aktywowaną przez IKO kartą można od razu zapłacić w internecie, natomiast pierwszą operację w sklepie stacjonarnym czy bankomacie trzeba autoryzować kodem PIN.
Informacja o kwocie transakcji potrzebnych do zwolnienia z opłaty za kartę - jeżeli opłata za kartę, którą posiada klient, jest uzależniona od transakcyjności, w szczegółach karty w aplikacji IKO można znaleźć informację, ile jeszcze transakcji trzeba dokonać daną kartą i do kiedy, aby nie płacić za jej korzystanie.
Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim
Czytaj także:
Bankuj bezpiecznie przez telefon! Jak korzystać z płatności zbliżeniowych i BLIKA?
IKO jest łatwe!
Nowe funkcje w iPKO dla klientów indywidualnych – szybko i prosto
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?