Musisz wyjść do banku? Wejdź do internetu!
Bankowość internetowa i mobilna jest bezpieczną, prostą i szybką formą korzystania z usług, produktów i porad bankowych. To nowoczesna propozycja nie tylko dla młodych.
Dziś wystarczy internet, by w PKO Banku Polskim załatwić większość spraw, które kiedyś wymagały osobistej wizyty w oddziale. W każdej chwili możemy np. skontrolować stan swoich finansów, skorzystać z dodatkowej oferty i usługi czy zasięgnąć fachowej porady. Coraz częściej sięgamy po bankowość mobilną i elektroniczną. Dlaczego? Ponieważ usługi bankowe w serwisie transakcyjnym iPKO z pomocą aplikacji IKO oraz dostępne telefonicznie przez całodobową infolinię są nie tylko dużym ułatwieniem w zarządzaniu domowym budżetem, ale także oszczędnością czasu i… pieniędzy. To skuteczne i bezpłatne narzędzia nowoczesnej bankowości dla każdego, bez względu na wiek.
Elektronicznie w iPKO
Korzystając z serwisu transakcyjnego, klient może prawie wszystko, np. sprawdzi stan konta, zleci przelew, aktywuje lub zastrzeże swoją kartę, sprawdzi jej szczegóły. W iPKO zrobimy opłaty, spłacimy zadłużenie kredytowe i złożymy wniosek o kredyt. Bez konieczności wizyty w oddziale można też założyć lub zerwać lokatę. – Lubię korzystać z bankowości elektronicznej – z serwisu iPKO, ponieważ jest łatwy w obsłudze i intuicyjny. Najczęściej opłacam rachunki i robię przelewy dla córki – mówi Jerzy Wolas, klient krakowskiego oddziału PKO Banku Polskiego.
Przez serwis transakcyjny iPKO mamy wgląd do swoich finansów z podsumowaniem oszczędności na rachunkach i lokatach oraz stanem zaciągniętych zobowiązań, ale też:
- zrobić przelewy na dowolny rachunek,
- możemy zobaczyć ostatnio zrealizowane i niezrealizowane operacje,
- tworzyć, zmieniać i usuwać zlecenia stałe, jak również zarządzać listą: dodawać, modyfikować, usuwać odbiorców,
- złożyć wniosek o kredyt,
- uzyskać informacje na temat operacji na kartach płatniczych, w tym m.in. salda zadłużenia, minimalnej kwoty do spłaty dla kart kredytowych,
- doładować telefon komórkowy,
- analizować historię ostatnich wykonanych operacji (zrealizowanych, odrzuconych czy oczekujących),
- nadawać PIN do karty,
- zmienić numer klienta na swój własny login, a także dostosować układ graficzny do swoich potrzeb i preferencji (np. dzięki możliwości dodania własnych grafik i zdjęć),
- zrezygnować z otrzymywania papierowych wyciągów,
- kupować jednostki funduszy inwestycyjnych,
- kupować ubezpieczenia,
- korzystać z e-Urzędu – dostęp do kont w PUE ZUS, możliwość składania wniosków w programie 500+ – czy utworzyć Profil Zaufany.
Mobilnie z IKO
„Bank w telefonie” – tak mówi się nie tylko o bankowości dostępnej w smartfonach z dostępem do internetu, np. w serwisie iPKO, ale także o usługach finansowych, z których można korzystać dzięki mobilnej aplikacji, jak IKO. Wystarczy ściągnąć darmową aplikację i używać jej prostych i praktycznych funkcji. – Aktywnie korzystam z bankowości w telefonie, zarówno poprzez stronę WWW – serwis iPKO, jak i przez aplikację IKO, którą zainstalowałem około sześciu miesięcy temu. Na początku byłem sceptycznie nastawiony, bo myślałem, że to kolejny gadżet. Dziś wiem, że to duże ułatwienie i szybki, całodobowy dostęp do środków – mówi Adam Nowak, klient krakowskiego oddziału PKO Banku Polskiego.
Dzięki mobilnej aplikacji IKO w telefonie można m.in.:
- sprawdzać saldo rachunku i historię dokonywanych transakcji,
- wysyłać przelewy na rachunek, zdefiniowane i własne (w przypadku aplikacji IKO powiązanej z rachunkiem w PKO Banku Polskim funkcja niedostępna dla użytkowników portmonetki IKO),
- wysyłać przelewy na numer telefonu bez podawania numeru rachunku odbiorcy,
- płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych,
- dokonywać wpłat we wpłatomatach,
- wypłacać środki z bankomatów,
- zakładać lokaty,
- łatwo i szybko wyszukiwać najbliżej położone punkty handlowo-usługowe i bankomaty, w których można dokonać transakcji przy użyciu IKO.
Bank pod telefonem
A co, jeśli ktoś nie ma dostępu do internetu i nie korzysta z komputera i smartfona na co dzień? Wówczas w każdej chwili może skorzystać z telefonu, wybrać numer czynnej całą dobę infolinii Banku: 800 302 302, i porozmawiać z konsultantem. Jakie sprawy można załatwić przez telefon? Zmienić dane korespondencyjne, aktywować i zastrzec kartę, zmienić limity na karcie czy narzędzia autoryzacji. Można też zrealizować przelewy czy zlecenia stałe i w każdej chwili poprosić o pomoc konsultanta, który profesjonalnie doradzi lub podpowie, co w konkretnej sprawie możemy zrobić.
Korzystając z serwisu telefonicznego, iPKO można m.in.:
- zrealizować przelew,
- zastrzec kartę,
- zmienić narzędzie autoryzacji,
- zamówić, aktywować, odblokować lub zablokować IKO,
- zmienić dane kontaktowe.
Kiedy trzeba osobiście
Czasami jednak trzeba złożyć wizytę w oddziale, ponieważ nie ma innej możliwości, np. gdy chcemy upoważnić kogoś do konta. – Są klienci, którzy cenią sobie bezpośredni kontakt z doradcą, bo chcą o coś zapytać czy po prostu potrzebują porady. Najczęściej dotyczy to bardziej skomplikowanych produktów, takich jak kredyty hipoteczne czy porady inwestycyjne. Na co dzień jednak nasi klienci najczęściej korzystają z serwisu iPKO i aplikacji IKO. Tymi kanałami najchętniej zlecają płatności, sprawdzają stan konta czy zakładają lokaty – mówi Danuta Klima-Mucek, doradca-kasjer z oddziału PKO Banku Polskiego w Krakowie.
Czynności, które można zrealizować tylko w oddziale PKO Banku Polskiego:
- realizacja operacji gotówkowych w przypadku większych kwot niż dopuszczalny limit,
- udzielenie pełnomocnictwa, cesji,
- przekształcenie lub zamknięcie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR),
- dokonanie dyspozycji na wypadek śmierci,
- załatwienie formalności związane ze spadkiem i kosztami pogrzebu,
- podpisanie umowy na kredyt odnawialny przy jednoczesnym zawarciu umowy ROR,
- podpisanie umowy na preferencyjny kredyt studencki, hipoteczny czy kredyt na zakup papierów wartościowych,
- zmiana limitu na karcie kredytowej.
Joanna Fatek
specjalista PKO Banku Polskiego
Czytaj także:
Internet oddala? – era cyfrowa i relacje międzyludzkie
Warto przeplatać rozrywkę z nauką
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?