2017.01.09

Musisz wyjść do banku? Wejdź do internetu!

Bankowość internetowa i mobilna jest bezpieczną, prostą i szybką formą korzystania z usług, produktów i porad bankowych. To nowoczesna propozycja nie tylko dla młodych.

Musisz wyjść do banku? Wejdź do internetu!

Dziś wystarczy internet, by w PKO Banku Polskim załatwić większość spraw, które kiedyś wymagały osobistej wizyty w oddziale. W każdej chwili możemy np. skontrolować stan swoich finansów, skorzystać z dodatkowej oferty i usługi czy zasięgnąć fachowej porady. Coraz częściej sięgamy po bankowość mobilną i elektroniczną. Dlaczego? Ponieważ usługi bankowe w serwisie transakcyjnym iPKO z pomocą aplikacji IKO oraz dostępne telefonicznie przez całodobową infolinię są nie tylko dużym ułatwieniem w zarządzaniu domowym budżetem, ale także oszczędnością czasu i… pieniędzy. To skuteczne i bezpłatne narzędzia nowoczesnej bankowości dla każdego, bez względu na wiek.

Elektronicznie w iPKO

Korzystając z serwisu transakcyjnego, klient może prawie wszystko, np. sprawdzi stan konta, zleci przelew, aktywuje lub zastrzeże swoją kartę, sprawdzi jej szczegóły. W iPKO zrobimy opłaty, spłacimy zadłużenie kredytowe i złożymy wniosek o kredyt. Bez konieczności wizyty w oddziale można też założyć lub zerwać lokatę. – Lubię korzystać z bankowości elektronicznej – z serwisu iPKO, ponieważ jest łatwy w obsłudze i intuicyjny. Najczęściej opłacam rachunki i robię przelewy dla córki – mówi Jerzy Wolas, klient krakowskiego oddziału PKO Banku Polskiego.

Przez serwis transakcyjny iPKO mamy wgląd do swoich finansów z podsumowaniem oszczędności na rachunkach i lokatach oraz stanem zaciągniętych zobowiązań, ale też:

  • zrobić przelewy na dowolny rachunek,
  • możemy zobaczyć ostatnio zrealizowane i niezrealizowane operacje,
  • tworzyć, zmieniać i usuwać zlecenia stałe, jak również zarządzać listą: dodawać, modyfikować, usuwać odbiorców,
  • złożyć wniosek o kredyt,
  • uzyskać informacje na temat operacji na kartach płatniczych, w tym m.in. salda zadłużenia, minimalnej kwoty do spłaty dla kart kredytowych,
  • doładować telefon komórkowy,
  • analizować historię ostatnich wykonanych operacji (zrealizowanych, odrzuconych czy oczekujących),
  • nadawać PIN do karty,
  • zmienić numer klienta na swój własny login, a także dostosować układ graficzny do swoich potrzeb i preferencji (np. dzięki możliwości dodania własnych grafik i zdjęć),
  • zrezygnować z otrzymywania papierowych wyciągów,
  • kupować jednostki funduszy inwestycyjnych,
  • kupować ubezpieczenia,
  • korzystać z e-Urzędu – dostęp do kont w PUE ZUS, możliwość składania wniosków w programie 500+ – czy utworzyć Profil Zaufany.

Mobilnie z IKO

„Bank w telefonie” – tak mówi się nie tylko o bankowości dostępnej w smartfonach z dostępem do internetu, np. w serwisie iPKO, ale także o usługach finansowych, z których można korzystać dzięki mobilnej aplikacji, jak IKO. Wystarczy ściągnąć darmową aplikację i używać jej prostych i praktycznych funkcji.Aktywnie korzystam z bankowości w telefonie, zarówno poprzez stronę WWW – serwis iPKO, jak i przez aplikację IKO, którą zainstalowałem około sześciu miesięcy temu. Na początku byłem sceptycznie nastawiony, bo myślałem, że to kolejny gadżet. Dziś wiem, że to duże ułatwienie i szybki, całodobowy dostęp do środków – mówi Adam Nowak, klient krakowskiego oddziału PKO Banku Polskiego.

Dzięki mobilnej aplikacji IKO w telefonie można m.in.:

  • sprawdzać saldo rachunku i historię dokonywanych transakcji,
  • wysyłać przelewy na rachunek, zdefiniowane i własne (w przypadku aplikacji IKO powiązanej z rachunkiem w PKO Banku Polskim funkcja niedostępna dla użytkowników portmonetki IKO),
  • wysyłać przelewy na numer telefonu bez podawania numeru rachunku odbiorcy,
  • płacić za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych,
  • dokonywać wpłat we wpłatomatach,
  • wypłacać środki z bankomatów,
  • zakładać lokaty,
  • łatwo i szybko wyszukiwać najbliżej położone punkty handlowo-usługowe i bankomaty, w których można dokonać transakcji przy użyciu IKO.

Bank pod telefonem

A co, jeśli ktoś nie ma dostępu do internetu i nie korzysta z komputera i smartfona na co dzień? Wówczas w każdej chwili może skorzystać z telefonu, wybrać numer czynnej całą dobę infolinii Banku: 800 302 302, i porozmawiać z konsultantem. Jakie sprawy można załatwić przez telefon? Zmienić dane korespondencyjne, aktywować i zastrzec kartę, zmienić limity na karcie czy narzędzia autoryzacji. Można też zrealizować przelewy czy zlecenia stałe i w każdej chwili poprosić o pomoc konsultanta, który profesjonalnie doradzi lub podpowie, co w konkretnej sprawie możemy zrobić.

Korzystając z serwisu telefonicznego, iPKO można m.in.:

  • zrealizować przelew,
  • zastrzec kartę,
  • zmienić narzędzie autoryzacji,
  • zamówić, aktywować, odblokować lub zablokować IKO,
  • zmienić dane kontaktowe.

Kiedy trzeba osobiście

Czasami jednak trzeba złożyć wizytę w oddziale, ponieważ nie ma innej możliwości, np. gdy chcemy upoważnić kogoś do konta. – Są klienci, którzy cenią sobie bezpośredni kontakt z doradcą, bo chcą o coś zapytać czy po prostu potrzebują porady. Najczęściej dotyczy to bardziej skomplikowanych produktów, takich jak kredyty hipoteczne czy porady inwestycyjne. Na co dzień jednak nasi klienci najczęściej korzystają z serwisu iPKO i aplikacji IKO. Tymi kanałami najchętniej zlecają płatności, sprawdzają stan konta czy zakładają lokaty – mówi Danuta Klima-Mucek, doradca-kasjer z oddziału PKO Banku Polskiego w Krakowie.

Czynności, które można zrealizować tylko w oddziale PKO Banku Polskiego:

  • realizacja operacji gotówkowych w przypadku większych kwot niż dopuszczalny limit,
  • udzielenie pełnomocnictwa, cesji,
  • przekształcenie lub zamknięcie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego (ROR),
  • dokonanie dyspozycji na wypadek śmierci,
  • załatwienie formalności związane ze spadkiem i kosztami pogrzebu,
  • podpisanie umowy na kredyt odnawialny przy jednoczesnym zawarciu umowy ROR,
  • podpisanie umowy na preferencyjny kredyt studencki, hipoteczny czy kredyt na zakup papierów wartościowych,
  • zmiana limitu na karcie kredytowej.

Joanna Fatek
specjalista PKO Banku Polskiego

Czytaj także:

Internet oddala? – era cyfrowa i relacje międzyludzkie

Warto przeplatać rozrywkę z nauką

loaderek.gifoverlay.png