Zlecenie przelewu. Skorzystaj z możliwości jakie, daje potwierdzenie transakcji
Zdarza się, że musisz udowodnić w sklepie, urzędzie lub np. biurze podróży, że zleciłeś przelew za dany produkt lub usługę? Skorzystaj z możliwości przekazania potwierdzenia transakcji bezpośrednio do odbiorcy.
Przelewy między rachunkami prowadzonymi w PKO Banku Polskim realizowane są w czasie rzeczywistym, natomiast przelewy na rachunek w innym banku krajowym, zgodnie z harmonogramem sesji ELIXIR. Czas realizacji takiego przelewu zależy m.in. od godziny zlecenia transakcji.
Jeśli zleciłeś przelew, a odbiorca twierdzi, że nie otrzymał środków, możesz wysłać kontrahentowi potwierdzenie transakcji.
Potwierdzenie przelewu to łatwy i szybki sposób na powiadomienie odbiorcy, że zapłaciłeś za towar.
W serwisie bankowości elektronicznej iPKO, Inteligo oraz IKO możesz wygenerować:
- potwierdzenie transakcji zleconej do realizacji, gdy transakcja nie została jeszcze zrealizowana i istnieje możliwość jej anulowania (np. zlecona w weekend, poza godzinami sesji Elixir) – taki przelew został już zlecony, ale jeszcze nie opuścił banku
- potwierdzenie transakcji zrealizowanej, jeśli transakcja została wykonana i nie ma możliwości jej wycofania, a przelew powędrował już do banku odbiorcy i np. czeka na zaksięgowanie w ramach sesji przychodzących.
2 kroki wygenerowania potwierdzenia operacji w iPKO
1. Wejdź w zakładkę „Rachunki”, zaznacz kafelek z nazwą konta, a następnie wybierz kolejno zakładki „Operacje na rachunku” i „Zrealizowane”.
2. Ustaw kursor przy wybranym przelewie – wyświetli się opcja „Potwierdzenie”. Wybierz najdogodniejszą formę potwierdzenia:
- „Na adres e-mail" – odbiorca otrzyma podpisaną cyfrowo wiadomość z adresu potwierdzenie@ipko.pl. E-mail z tytułem „Potwierdzenie operacji” będzie zawierał plik w formacie PDF.
- „Plik w formacie PDF" – plik możesz wyświetlić oraz zapisać na dysku.
- „Faks" – potwierdzenie możesz wysłać wyłącznie na krajowy numer telefonu stacjonarnego. Nadawcą faksu jest Inteligo Fax Server.
W serwisie Inteligo proces generowania potwierdzenia transakcji przebiega analogicznie.
Potwierdzenie operacji w aplikacji IKO
Pamiętaj, że aplikacja IKO również umożliwia wygenerowanie potwierdzenia operacji w wersji PDF(z wyjątkiem telefonów z systemem Windows Phone) i przesłanie jej w formie załącznika poprzez komunikator, SMS, e-mail.
3 kroki wygenerowania potwierdzenia operacji w IKO
1. Wejdź w szczegóły konkretnej operacji w historii konta.
2. W menu kontekstowym „Szczegóły operacji” wybierz polecenie „Generuj potwierdzenie operacji” (ikona z trzema kropkami w prawym górnym rogu).
3. Wybierz ikonkę udostępniania dokumentu i aplikację/tryb przesłania potwierdzenia, np. komunikator, SMS, e-mail.
Cechy autentycznego potwierdzenia operacji
Potwierdzenie zrealizowanego przelewu zawiera:
1. nazwę oraz dane teleadresowe PKO Banku Polskiego,
2. logo PKO Banku Polskiego,
3. nagłówek – „Przelew z rachunku Szczegóły transakcji”*
4. dane transakcji (numer rachunku, data waluty, data operacji, opis, kwota),
5. klauzulę: „Dokument elektroniczny sporządzony na podstawie art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz.U. Nr 140 z 1997 roku, poz. 939 z późniejszymi zmianami). Nie wymaga pieczątki ani podpisu.”
*Dla przelewów ze statusem „zlecenie zarejestrowane” prezentowana jest informacja „Szczegóły transakcji zleconej do realizacji.”
Potwierdzenie przelewu jest dokumentem bankowym, który gwarantuje odbiorcy transakcji, że kwota operacji zostanie przesłana na jego rachunek. Elektroniczne potwierdzenie przelewu ma taką samą moc, jak opieczętowany i podpisany dokument uzyskany w Banku.
- Potwierdzenie przelewu jest dowodem zapłaty dla drugiej strony transakcji. Elektroniczne potwierdzenie przelewu ma taką samą moc, jak opieczętowany i podpisany dokument uzyskany w Oddziale Banku. Co więcej dokument taki otrzymujesz w momencie jego wystawienia – wystarczy kliknięcie w serwisie bankowości elektronicznej iPKO/ Inteligo i IKO.
Dorota Skórniewska
Specjalista Centrum Obsługi Klienta Detalicznego
Czytaj także:
Szelest gotówki odchodzi w zapomnienie
IKO - banku szukamy w kieszeni
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?