Twój obrazek bezpieczeństwa
Wystarczy drobna nieostrożność lub brak wiedzy na temat internetowego BHP, aby paść ofiarą cyberprzestępców. Dzięki najnowszej funkcji wprowadzonej przez PKO Bank Polski dostęp do konta w iPKO będzie dodatkowo chroniony. Jak?
Od połowy września logowanie do serwisów iPKO jest zabezpieczane dodatkowym elementem, tzw. obrazkiem bezpieczeństwa, który każdy klient wybiera samodzielnie. To dodatkowe indywidualne uwiarygodnienie logowania. W efekcie cały proces przebiegnie dwustopniowo. Klienci najpierw wpisują swój numer klienta lub login, a po weryfikacji swojego obrazka podadzą hasło. Jak to zadziała w praktyce? Zaakceptowana przez nas grafika będzie towarzyszyła nam każdorazowo po wpisaniu loginu na stronie logowania do serwisu iPKO. Proces będzie wyglądał następująco:
KROK 1: podanie numeru klienta lub przyjaznego loginu,
KROK 2: weryfikacja obrazka bezpieczeństwa (wcześniej wybranego przez klienta), podanie hasła.
Wprowadzenie dodatkowego elementu autoryzacyjnego – znanego jedynie klientowi – w znaczący sposób utrudni działanie oszustom internetowym. Ważne, aby pamiętać, że po zmianach w procesie samego logowania na stronie zawsze pojawi się wybrana przez nas grafika, a na niej bieżąca data i godzina logowania. Jeśli po wpisaniu loginu nie zobaczymy naszego obrazka bezpieczeństwa, może to oznaczać, że nie znajdujemy się na bezpiecznej stronie, autoryzowanej przez Bank. Zmiana w sposobie logowania dotyczy również wersji mobilnej serwisu internetowego iPKO oraz usług powiązanych z iPKO (m.in. „Płacę z iPKO”, 3D Secure). Obrazek nie będzie prezentowany podczas aktywacji i logowania w aplikacji IKO.
Paweł Dec
specjalista PKO Banku Polskiego
Ważne
- Opcja wyboru obrazka bezpieczeństwa pojawi się automatycznie podczas pierwszego logowania.
- Przy wybieraniu obrazka bezpieczeństwa system nie poprosi o podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
- Podczas każdego kolejnego logowania wyświetlany będzie obrazek bezpieczeństwa. Każdorazowo należy sprawdzić, czy prezentowana grafika jest zgodna z wybraną podczas pierwszego logowania. W dolnej części obrazka powinna być widoczna data i godzina rozpoczęcia logowania w formacie DD.MM.RRRR (dzień, miesiąc, rok) GG:MM:SS (godzina, minuta, sekunda), np. 01.01.2016 23:59:59.
- Zmiana obrazka możliwa będzie w dowolnym momencie po zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO, wybraniu zakładki „Ustawienia”, a następnie „Kanały dostępu” i „Obrazek bezpieczeństwa”.
- Jeśli obrazek został już wybrany, ale nie pojawia się podczas logowania lub prezentowany jest inny, należy jak najszybciej skontaktować się z konsultantem w Banku pod numerem 800 302 302, 801 3PKOBP, +48 81 535 60 60 (opłata zgodna z taryfą operatora).
- Sprawdzenia obrazka będzie można dokonać wyłącznie po zalogowaniu do iPKO w zakładce „Ustawienia” przy użyciu kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
Czytaj także:
Obrazek bezpieczeństwa? – dowiedz się więcej
Sprawdźcie nowy serwis mobilny iPKO!
Bankofinanse
02019.07.15Dziś Dzień bez Telefonu Komórkowego! Jak go przeżyć?
więcej15 lipca obchodzimy Światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego. Co to znaczy dla klientów Banku? Nasze IKO będzie działać, jak zawsze, bez zarzutu.
Z Banku
02019.07.15100-lecie Banku – nasze placówki. Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Białymstoku
więcejNajwiększy białostocki oddział PKO Banku Polskiego mieści się w historycznym centrum stolicy Podlasia. Pięknie odrestaurowaną, zabytkową kamienicę przy Rynku Kościuszki 16, w której swoją siedzibę ma Oddział 1, odwiedzają nie tylko stali klienci, ale także wielu turystów.
Z Banku
02019.07.11Filmowy cykl „Bank śmiałych decyzji”: innowacje bankowe
więcejCo Polacy wiedzą o nowych technologiach i nowoczesnej bankowości? Dowiemy się tego oglądając trzeci odcinek cyklu „Bank śmiałych decyzji”.
Bankofinanse
02019.07.11Polacy robią zakupy w internecie. Dołącz do nich i płać z IKO
więcejAż 62 proc. wszystkich polskich internautów dokonuje internetowych zakupów. Oznacza to wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, gdy w sieci zaopatrywało się 56 proc. ankietowanych – wynika z najnowszego raportu Gemius. Zestawienie pokazuje, że zakupy online to dla nas codzienność i wygoda – także pod względem płatności.
Bankofinanse
02019.07.11e-Paragon – cyfrowe potwierdzenie płatności
więcejTradycyjne dowody płatności wkrótce nie będą nam już potrzebne. Ich cyfrowym odpowiednikiem zostanie e-Paragon, powiązany z naszym kontem bankowym oraz debetową kartą płatniczą. Usługa jest już dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać, wystarczy zalogować się do konta i uruchomić odpowiednią usługę.
Bankofinanse
02019.07.11Czym się różni kantor internetowy od kantoru stacjonarnego?
więcejMusisz sprzedać lub kupić walutę obcą – co robisz? Jeśli pierwsze, co przychodzi ci do głowy, to udanie się do kantoru stacjonarnego, być może powinieneś poznać praktyczniejszy sposób. To korzystanie z kantoru online. Jak działa i czy jest wygodniejszy?