2016.05.17

Z 3D Secure płacisz bezpieczniej w sieci

Od 7 maja br. wszystkie płatności w internecie kartami wydanymi przez PKO Bank Polski zabezpieczone są obligatoryjną i bezpłatną usługą 3D Secure. Oznacza to, że za każdym razem przy realizowaniu płatności w sieci kartą płatniczą wymagane jest dodatkowe potwierdzenie operacji kodem jednorazowym.

Takie zabezpieczenie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, bo uwierzytelnia obie strony transakcji: kupującego i sprzedającego. Dla klientów, którzy dotychczas korzystali już z usługi 3D Secure, zasady jej obsługi nie zmieniają się. Aby autoryzować transakcję, konieczne jest posiadanie dostępu do bankowości elektronicznej iPKO lub aktualnego numeru telefonu komórkowego w systemie Banku.

Robiąc zakupy na stronie sklepów oznaczonych symbolami „MasterCard SecureCode” lub „Verified by VISA”, w trakcie dokonywania płatności konieczne jest podanie numeru karty, daty jej ważności, kodu CVV2 lub CVC2 oraz wykonanie dodatkowej autoryzacji z wykorzystaniem narzędzia autoryzacyjnego aktualnie używanego przez klienta.

I tak klienci, którzy mają dostęp do serwisu transakcyjnego iPKO zostaną przekierowani do zalogowania się w serwisie i potwierdzenia operacji kodem z aktualnego narzędzia autoryzacji (karty kodów jednorazowych, token lub kodów SMS). W przypadku klientów, którzy nie posiadają dostępu do serwisu iPKO lub tych, którzy taki dostęp mają, ale skorzystają z opcji „Autoryzacja SMS”, kod jednorazowy zostaje wysłany SMS-em. Prośba o kod jednorazowy pojawi się w specjalnym oknie, w obrębie którego musi znajdować się zamknięta kłódka (przygotowanym w stylistyce serwisu internetowego iPKO) wywołanym automatycznie na końcu procesu płatności. Pojawienie się tej kłódki sygnalizuje, że strona jest zabezpieczona certyfikatem bezpieczeństwa, a połączenie jest szyfrowane.

Klienci, którzy wcześniej aktywowali usługę 3D Secure, mogą korzystać z niej w dalszym ciągu na zasadzie „autoryzacji z logowaniem” lub przejść na „autoryzację SMS”. Tym, którzy do tej pory nie korzystali z 3D Secure, system umożliwi w pierwszej kolejności autoryzację transakcji z logowaniem, ale potem mogą to zmienić na autoryzację SMS.

Zmiana na autoryzację z logowaniem

Zmiana na autoryzację SMS

Przebieg płatności 3D Secure – autoryzacja z logowaniem

 

Przebieg płatności 3D Secure – autoryzacja SMS




Kupując w internecie i logując się do serwisu iPKO, należy zawsze pamiętać o bezpieczeństwie. Bank nigdy nie poprosi o podanie:

  • kodu jednorazowego podczas logowania do serwisu internetowego,
  • kilku kodów jednorazowych jednocześnie (jedynym wyjątkiem jest konieczność użycia dwóch kodów podczas aktywacji lub zmiany narzędzia autoryzacyjnego na nowe),
  • danych karty płatniczej podczas korzystania z serwisu internetowego iPKO takich jak: numer karty, data ważności i kod CVV2/CVC2 (trzycyfrowy kod weryfikacyjny, znajdujący się na rewersie karty),
  • danych osobowych i/lub teleadresowych (w tym numeru telefonu komórkowego) po zalogowaniu do serwisu internetowego iPKO,
  • kodu jednorazowego do uwierzytelnienia, identyfikacji, potwierdzenia adresu IP twojego komputera.

Więcej na temat bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej tutaj.

Joanna Fatek
Specjalista PKO Banku Polskiego

Bankowiki wyjaśnia:

Czytaj także:

3D Secure – 7 maja włączamy wyższy poziom bezpieczeństwa

Vademecum bezpieczeństwa

loaderek.gifoverlay.png