2018.12.06

Księgowość w firmie – tradycyjnie czy online?

Utrzymywanie porządku w dokumentach finansowych i należyte wywiązywanie się obowiązków wobec fiskusa to poważne wyzwania stojące przed każdym przedsiębiorcą. Początkujący właściciele firm zazwyczaj nie mogą sobie pozwolić na zatrudnienie księgowego na etat, więc są szczególnie narażeni na błędy rachunkowe, które mogą słono kosztować. Sposobem na uniknięcie problemów jest skorzystanie ze wsparcia księgowego online lub powierzenie firmowych rozliczeń specjalistom z biura rachunkowego na zasadach outsourcingu.

Bez faktury nie ma przychodów. Żeby w firmie pojawiły się pierwsze pieniądze, świeżo upieczony przedsiębiorca musi wystawić pierwszą fakturę. W tym miejscu pojawia się problem i pytanie: Jak to zrobić? Ręczne wypełnianie dokumentów sprzedaży to już przeżytek. Większość faktur we współczesnym obrocie gospodarczym to wydruki lub pliki w wersji elektronicznej pochodzące z mniej lub bardziej wyszukanych systemów informatycznych służących do zarządzania finansami firmy. Początkujący przedsiębiorca również może skorzystać z aplikacji, która nie tylko pozwoli poprawnie wystawić fakturę klientowi, ale również pomoże rozliczyć się z Urzędem Skarbowym.

Klienci PKO Banku Polskiego, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, otrzymują dostęp do nowoczesnej księgowości online bezpłatnie. Przez 6 miesięcy od momentu otwarcia PKO Konta Firmowego mogą bez ponoszenia kosztów korzystać z platformy szybkafaktura.pl, która pozwala:

- wystawić fakturę lub inny dokument przychodowy

- skontrolować finanse firmy i rozliczyć podatki

- znaleźć profesjonalne biuro rachunkowe w swoim mieście

Aplikacja szybkafaktura.pl to idealne rozwiązanie na start, które doskonale sprawdza się na każdym etapie budowania własnego biznesu. Przedsiębiorca prowadzący prostą działalność bez najmniejszego problemu poradzi sobie z samodzielnymi rozliczeniami na platformie księgowości online. System jest intuicyjny, łatwy w obsłudze i na bieżąco aktualizowany pod kątem zmian w przepisach. Wraz z rozwojem firmy może być rozbudowywany o szereg rozszerzeń obejmujących między innymi integracje z usługami pocztowymi, weryfikację kontrahentów czy windykację należności. Miarą zadowolenia klientów PKO Banku Polskiego z naszej aplikacji jest fakt, że większość przedsiębiorców decyduje się korzystać z niej również po zakończeniu 6-miesięcznego bezpłatnego okresu.

Klienci, którzy chcą całą swoją uwagę poświęcić pozyskiwaniu klientów i ich obsłudze, mogą dodatkowo skorzystać ze wsparcia jednego ze 120 rekomendowanych przez nas biur rachunkowych. W ten sposób nie tracą nic z elastyczności aplikacji online, zaś zyskują kompleksową obsługę i dedykowane wsparcie profesjonalnego księgowego, który doradzi jak zoptymalizować finanse firmy.

Dominik Adamik
szybkafaktura.pl

Współpraca z biurem rachunkowym to rozwiązanie dla przedsiębiorców, którym szczególnie zależy na wygodzie i pewności, że rozliczenia firmy prowadzone są zgodnie z obowiązującymi zasadami. Biuro zapewnia fachową obsługę profesjonalnych księgowych za cenę znacznie niższą od kwoty, jaką przedsiębiorca musiałby zapłacić specjaliście zatrudnionemu w firmie na stałe.

Taka współpraca istotnie odciąża przedsiębiorcę – licencjonowane biura rachunkowe biorą na siebie pełną odpowiedzialność za poprawność rozliczeń. Reprezentują firmę przed urzędami, a na wypadek problemów są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. Właściciel firmy musi pamiętać tylko o jednym – comiesięcznym dostarczeniu w terminie wszystkich faktur i innych dokumentów niezbędnych do rozliczenia firmy.

Tomasz Sobkowicz

Czytaj także:

Rusza szał przedświątecznych zakupów – nie odsyłaj swoich klientów z kwitkiem!

Nowe możliwości Platformy Wsparcia Eksportu PKO Banku Polskiego

Zakup sprzętu do firmy... Leasing, kredyt czy wynajem?