2018.01.02

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych

Niespełna rok po zakupie spółki fintechowej przez PKO Bank Polski, technologia ZenCard została udostępniona klientom firmowym banku. ZenCard umożliwia przedsiębiorcom organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych i programów lojalnościowych w ich punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala POS. W efekcie w prosty sposób mogą oni zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów. Rozwiązanie przyczynia się też do popularyzacji kart i obrotu bezgotówkowego w Polsce. 

Platforma opracowana przez ZenCard jest zintegrowana z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych i aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej wirtualnej karty lojalnościowej połączonej z dowolną kartą płatniczą klienta. System automatycznie i w czasie rzeczywistym, już podczas płatności kartą czy telefonem w terminalu, nalicza rabaty i zniżki. Dodatkowym atutem jest łatwość w przystąpieniu do programu lojalnościowego – wyrażenie zgody przez klienta za pośrednictwem terminala płatniczego trwa zaledwie kilka sekund. Z analiz wynika, że w firmach, które dotychczas skorzystały z rozwiązania ZenCard, liczba osób rejestrujących się do programu lojalnościowego jest 5-krotnie większa w stosunku do innych programów, 37 proc. więcej klientów powraca do danego punktu handlowego, a wartość zakupów klientów jest wyższa o 40 proc.

Umiejętna współpraca dużych graczy ze startupami przynosi wielowymiarowe korzyści całemu rynkowi. PKO Bank Polski, który jest dziś partnerem pierwszego wyboru dla innowacyjnych spółek technologicznych, jest tego najlepszym dowodem. Nasza strategia koncentruje się na transformacji cyfrowej, a rozwiązania takie jak ZenCard przyczyniają się do popularyzacji płatności kartami i rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. Przedsiębiorcom dają zaś możliwość rozszerzenia i uatrakcyjnienia swoich usług, a w rezultacie zwiększenia sprzedaży. To szczególnie ważne dla klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – podkreśla Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski stale umacnia swoją pozycję w strategicznym segmencie MŚP, co jest zgodne ze strategią banku. Tylko w ostatnich tygodniach uruchomiono pilotażowo Centrum Bankowości Przedsiębiorstw oraz ruszyła Platforma Wsparcia Eksportu. Od grudnia klienci rozpoczynający własny biznes mogą skorzystać z dedykowanej oferty finansowania: Pożyczki i Leasingu na Start. Działania te wpisują się w szerszy kontekst silniejszego wspierania rozwoju polskich firm przez bank. Według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator „Małe firmy o usługach finansowych 2017” PKO Bank Polski jest najczęściej wskazywanym bankiem podstawowym przez małe firmy – z usług niekwestionowanego lidera rynku bankowego w Polsce korzysta prawie jedna czwarta badanych małych firm.

Od dziś dla przedsiębiorców będących klientami PKO Banku Polskiego oraz korzystających z terminali eService dostępne jest gotowe i kompleksowe narzędzie do efektywnego zachęcania klientów do częstszych zakupów. Oferta obejmuje doradztwo w zakresie przygotowania kampanii marketingu lojalnościowego, indywidualnie przygotowywane regulaminy promocji, komunikację z klientami poprzez SMS, obsługę posprzedażową w postaci raportów z kampanii, szkolenie personelu, materiały marketingowe, a także zapewnienie zgodności z RODO. Mogą z niej skorzystać zarówno mikrofirmy, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa oraz korporacje.

Technologia ZenCard jest bardzo atrakcyjna dla małych i średnich firm, dla których prowadzenie programów lojalnościowych na własną rękę było dotychczas często zbyt dużym obciążeniem finansowym i logistycznym, jak również dla dużych sieci handlowych i usługowych, które dzięki gotowemu rozwiązaniu mogą znacząco zwiększyć efektywność swoich obecnych działań lojalnościowych i marketingowych. Wchodząc na początku 2017 roku do Grupy PKO Banku Polskiego, zapoczątkowaliśmy zupełnie nowy etap współpracy pomiędzy światem bankowości a fintechami, a efekty są już dziś dostępne dla dużej grupy klientów – mówi Krzysztof Klimczak, prezes ZenCard.

Na start PKO Bank Polski wspólnie z ZenCard przygotował promocję, w ramach której przez 3 miesiące można za darmo wypróbować działanie programu, także bez ponoszenia opłaty instalacyjnej. Promocja jest prowadzona w oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce, w których można uzyskać informacje o technologii ZenCard, a także otrzymać specjalny kod uprawniający do skorzystania z promocji. Regulamin jest dostępny na stronie ZenCard.

Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 roku jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W połowie 2017 roku ZenCard w pełni zintegrował się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii Super-Pharm umożliwiającą szybką i wygodną rejestrację klientów do największego w Polsce klubu lojalnościowego LifeStyle z poziomu terminala płatniczego. ZenCard rozpoczął również współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. W wyniku wygranego konkursu „OP Smart Commerce”, polski fintech oraz troje pozostałych laureatów, uruchomią w 2018 roku projekty wprowadzenia swoich technologii na rynek fiński przy udziale największej instytucji finansowej Finlandii.

Więcej informacji dotyczących technologii ZenCard oraz wiele cennych porad dla przedsiębiorców można znaleźć na https://zencard.pl/blog/

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

    • Bankofirma

      02018.05.22

      Lokal dla nowego przedsiębiorstwa z kredytem na rozpoczęcie działalności gospodarczej

      Pierwsze wydatki przedsiębiorców, którzy rozpoczynają przygodę w biznesie, często są związane z przystosowaniem lokalu do działalności gospodarczej. Pomieszczenia z reguły wymagają odnowienia, remontów, odpowiednich dostosowań. Przy okazji trzeba zakupić wyposażenie. Warto zastanowić się nad pozyskaniem środków na ten cel z banku.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.05.08

      Załóż firmę i konto w okienku komputera

      Polscy przedsiębiorcy, korzystając z bankowości elektronicznej, w niespełna trzy miesiące założyli ponad tysiąc firm – podało Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Z każdym dniem powiększa się grono osób wykorzystujących tę nową formę rozpoczynania biznesu.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.05.08

      Centrum Bankowości Przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim

      Centrum Bankowości Przedsiębiorstw zapewnia obsługę klientów firmowych o przychodach rocznych od 5 do 30 mln zł, dopasowaną do ich potrzeb i oczekiwań m.in. dzięki mobilnym doradcom i dedykowanym analitykom. Wdrożenie nowego modelu obsługi przedsiębiorstw w PKO Banku Polskim poparte było półrocznym pilotażem.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.04.25

      Gracz na rynku budowlanym i na polu golfowym – Krzysztof Bednarek

      Firma, którą zarządza, pokryła „dachami” już ponad milion metrów kwadratowych w Polsce i za granicą. Codziennie realizuje ogromne inwestycje, stawiając konstrukcje stalowe i hale służące różnym celom. Prywatnie jest wielkim miłośnikiem sportu. Przez 20 lat czynnie uprawiał piłkę wodną, dziś jego pasją jest golf. O tym jak zarządza się prężnie działającym przedsiębiorstwem oraz czy pole golfowe to dobre miejsce na zdobywania kontrahentów, rozmawiamy z Krzysztofem Bednarkiem – prezesem firmy OCMER.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.04.24

      Kredyt obrotowy dla firm bez tajemnic – zwiększ wydajność przedsiębiorstwa

      Małe i średnie firmy coraz chętniej korzystają z finansowania bankowego. Kredyty obrotowe dla firm pozwalają regulować zobowiązania bez martwienia się o terminy płatności od kontrahentów.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.04.17

      Wspieramy firmy od startu! Najnowsza kampania PKO Banku Polskiego dla firm

      Dla początkującego przedsiębiorcy jednym z najważniejszych etapów rozpoczęcia działalności jest wybór odpowiedniej oferty finansowania. W odpowiedzi na te potrzeby PKO Bank Polski wspólnie z PKO Leasing, w nowej kampanii reklamowej zachęca przedsiębiorców do skorzystania z konkretnych produktów: Pożyczki na Start do 100 tys. zł na dowolny cel oraz leasingu do 120 tys. zł na pojazdy do 3,5t!

      więcej
    Pokaż więcej