2018.01.02

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych

Niespełna rok po zakupie spółki fintechowej przez PKO Bank Polski, technologia ZenCard została udostępniona klientom firmowym banku. ZenCard umożliwia przedsiębiorcom organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych i programów lojalnościowych w ich punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala POS. W efekcie w prosty sposób mogą oni zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów. Rozwiązanie przyczynia się też do popularyzacji kart i obrotu bezgotówkowego w Polsce. 

Platforma opracowana przez ZenCard jest zintegrowana z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych i aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej wirtualnej karty lojalnościowej połączonej z dowolną kartą płatniczą klienta. System automatycznie i w czasie rzeczywistym, już podczas płatności kartą czy telefonem w terminalu, nalicza rabaty i zniżki. Dodatkowym atutem jest łatwość w przystąpieniu do programu lojalnościowego – wyrażenie zgody przez klienta za pośrednictwem terminala płatniczego trwa zaledwie kilka sekund. Z analiz wynika, że w firmach, które dotychczas skorzystały z rozwiązania ZenCard, liczba osób rejestrujących się do programu lojalnościowego jest 5-krotnie większa w stosunku do innych programów, 37 proc. więcej klientów powraca do danego punktu handlowego, a wartość zakupów klientów jest wyższa o 40 proc.

Umiejętna współpraca dużych graczy ze startupami przynosi wielowymiarowe korzyści całemu rynkowi. PKO Bank Polski, który jest dziś partnerem pierwszego wyboru dla innowacyjnych spółek technologicznych, jest tego najlepszym dowodem. Nasza strategia koncentruje się na transformacji cyfrowej, a rozwiązania takie jak ZenCard przyczyniają się do popularyzacji płatności kartami i rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. Przedsiębiorcom dają zaś możliwość rozszerzenia i uatrakcyjnienia swoich usług, a w rezultacie zwiększenia sprzedaży. To szczególnie ważne dla klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – podkreśla Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski stale umacnia swoją pozycję w strategicznym segmencie MŚP, co jest zgodne ze strategią banku. Tylko w ostatnich tygodniach uruchomiono pilotażowo Centrum Bankowości Przedsiębiorstw oraz ruszyła Platforma Wsparcia Eksportu. Od grudnia klienci rozpoczynający własny biznes mogą skorzystać z dedykowanej oferty finansowania: Pożyczki i Leasingu na Start. Działania te wpisują się w szerszy kontekst silniejszego wspierania rozwoju polskich firm przez bank. Według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator „Małe firmy o usługach finansowych 2017” PKO Bank Polski jest najczęściej wskazywanym bankiem podstawowym przez małe firmy – z usług niekwestionowanego lidera rynku bankowego w Polsce korzysta prawie jedna czwarta badanych małych firm.

Od dziś dla przedsiębiorców będących klientami PKO Banku Polskiego oraz korzystających z terminali eService dostępne jest gotowe i kompleksowe narzędzie do efektywnego zachęcania klientów do częstszych zakupów. Oferta obejmuje doradztwo w zakresie przygotowania kampanii marketingu lojalnościowego, indywidualnie przygotowywane regulaminy promocji, komunikację z klientami poprzez SMS, obsługę posprzedażową w postaci raportów z kampanii, szkolenie personelu, materiały marketingowe, a także zapewnienie zgodności z RODO. Mogą z niej skorzystać zarówno mikrofirmy, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa oraz korporacje.

Technologia ZenCard jest bardzo atrakcyjna dla małych i średnich firm, dla których prowadzenie programów lojalnościowych na własną rękę było dotychczas często zbyt dużym obciążeniem finansowym i logistycznym, jak również dla dużych sieci handlowych i usługowych, które dzięki gotowemu rozwiązaniu mogą znacząco zwiększyć efektywność swoich obecnych działań lojalnościowych i marketingowych. Wchodząc na początku 2017 roku do Grupy PKO Banku Polskiego, zapoczątkowaliśmy zupełnie nowy etap współpracy pomiędzy światem bankowości a fintechami, a efekty są już dziś dostępne dla dużej grupy klientów – mówi Krzysztof Klimczak, prezes ZenCard.

Na start PKO Bank Polski wspólnie z ZenCard przygotował promocję, w ramach której przez 3 miesiące można za darmo wypróbować działanie programu, także bez ponoszenia opłaty instalacyjnej. Promocja jest prowadzona w oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce, w których można uzyskać informacje o technologii ZenCard, a także otrzymać specjalny kod uprawniający do skorzystania z promocji. Regulamin jest dostępny na stronie ZenCard.

Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 roku jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W połowie 2017 roku ZenCard w pełni zintegrował się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii Super-Pharm umożliwiającą szybką i wygodną rejestrację klientów do największego w Polsce klubu lojalnościowego LifeStyle z poziomu terminala płatniczego. ZenCard rozpoczął również współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. W wyniku wygranego konkursu „OP Smart Commerce”, polski fintech oraz troje pozostałych laureatów, uruchomią w 2018 roku projekty wprowadzenia swoich technologii na rynek fiński przy udziale największej instytucji finansowej Finlandii.

Więcej informacji dotyczących technologii ZenCard oraz wiele cennych porad dla przedsiębiorców można znaleźć na https://zencard.pl/blog/

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

    • Bankofirma

      02018.02.14

      Przedsiębiorco, złóż JPK_VAT do 26 lutego br.!

      Jeśli prowadzisz małą firmę w której zatrudniasz maksymalnie 10 osób i jesteś podatnikiem VAT, masz obowiązek złożenia do 26 lutego br. Jednolitego Pliku Kontrolnego dla potrzeb ewidencji podatku. Ministerstwo Finansów udostępniło bezpłatną aplikację, dzięki której mikrofirmy mogą przygotować i przesłać JPK_VAT. Do jego autoryzacji potrzebny jest kwalifikowany podpis elektroniczny lub Profil Zaufany, który założysz przez bankowość elektroniczną PKO Banku Polskiego.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.09

      Aplikacja mobilna iPKO biznes i token dla korporacji: aktywacja

      Chcesz wprowadzić nowe technologie w życie firmy? Bankuj poprzez nowy system transakcyjny iPKO biznes i aplikację mobilną.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.08

      Magot – ubierz się w bezpieczeństwo!

      Odpowiedni strój roboczy w 80 proc. odpowiada za bezpieczeństwo pracownika. O tym jak wygląda rynek tego typu odzieży i czym ubrania robocze różnią się od projektów prezentowanych na wybiegach w Mediolanie zapytaliśmy Janusza Bożka – właściciela firmy Magot.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.07

      Jakość zawsze wygrywa – słodkie upominki bez konserwantów

      Nieprzetworzona, zdrowa żywność szturmem zdobywa rynek. Konsumenci coraz częściej sprawdzają skład produktów i chętniej sięgają po te naturalne i bez konserwantów. Ta prawidłowość dotyczy także przekąsek. Dlatego dolnośląska firma Laro – producent m.in. orzechów w karmelu i owoców oblewanych czekoladą – stawia na naturalne, nie zawierające konserwantów produkty. – Nasi klienci to doceniają – zapewnia Irena Kosoń, właścicielka przedsiębiorstwa.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.02.05

      Przedsiębiorco zainwestuj w terminal płatniczy. 6 powodów, dla których musisz go mieć

      Sprzedajesz warzywa i owoce na niewielkim bazarku, prowadzisz kiosk w małej miejscowości a może handlujesz częściami do samochodów? Klienci z pewnością chcą płacić u ciebie kartą. Jeśli nie dałeś im dotychczas takiej możliwości – przemyśl to jeszcze raz. Jest co najmniej 6 powodów, dla których musisz mieć terminal płatniczy POS. Oto one.

      więcej
    • Bankofirma

      02018.01.26

      Zainwestuj w technologię – weź kredyt na innowacje technologiczne

      Jeśli twoja firma planuje wdrożenie nowatorskiego rozwiązania, ma szansę na kredyt na innowacje technologiczne. 15 lutego rozpocznie się nabór wniosków do kolejnej rundy konkursu pozwalającego uzyskać wsparcie finansowania innowacji dla przedsiębiorstw w Polsce. PKO Bank Polski jest jedną z instytucji finansowych, za pośrednictwem których można starać się o kredyt.

      więcej
    Pokaż więcej