2018.01.02

Oferta ZenCard dla klientów firmowych PKO Banku Polskiego – prosty sposób na organizację programów lojalnościowych i akcji promocyjnych

Niespełna rok po zakupie spółki fintechowej przez PKO Bank Polski, technologia ZenCard została udostępniona klientom firmowym banku. ZenCard umożliwia przedsiębiorcom organizowanie akcji promocyjnych i rabatowych i programów lojalnościowych w ich punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala POS. W efekcie w prosty sposób mogą oni zwiększyć sprzedaż i stworzyć własną bazę lojalnych klientów. Rozwiązanie przyczynia się też do popularyzacji kart i obrotu bezgotówkowego w Polsce. 

Platforma opracowana przez ZenCard jest zintegrowana z terminalem płatniczym i pozwala na rezygnację z wielu oddzielnych kart lojalnościowych i aplikacji instalowanych na telefonie, na rzecz jednej wirtualnej karty lojalnościowej połączonej z dowolną kartą płatniczą klienta. System automatycznie i w czasie rzeczywistym, już podczas płatności kartą czy telefonem w terminalu, nalicza rabaty i zniżki. Dodatkowym atutem jest łatwość w przystąpieniu do programu lojalnościowego – wyrażenie zgody przez klienta za pośrednictwem terminala płatniczego trwa zaledwie kilka sekund. Z analiz wynika, że w firmach, które dotychczas skorzystały z rozwiązania ZenCard, liczba osób rejestrujących się do programu lojalnościowego jest 5-krotnie większa w stosunku do innych programów, 37 proc. więcej klientów powraca do danego punktu handlowego, a wartość zakupów klientów jest wyższa o 40 proc.

Umiejętna współpraca dużych graczy ze startupami przynosi wielowymiarowe korzyści całemu rynkowi. PKO Bank Polski, który jest dziś partnerem pierwszego wyboru dla innowacyjnych spółek technologicznych, jest tego najlepszym dowodem. Nasza strategia koncentruje się na transformacji cyfrowej, a rozwiązania takie jak ZenCard przyczyniają się do popularyzacji płatności kartami i rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. Przedsiębiorcom dają zaś możliwość rozszerzenia i uatrakcyjnienia swoich usług, a w rezultacie zwiększenia sprzedaży. To szczególnie ważne dla klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw – podkreśla Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

PKO Bank Polski stale umacnia swoją pozycję w strategicznym segmencie MŚP, co jest zgodne ze strategią banku. Tylko w ostatnich tygodniach uruchomiono pilotażowo Centrum Bankowości Przedsiębiorstw oraz ruszyła Platforma Wsparcia Eksportu. Od grudnia klienci rozpoczynający własny biznes mogą skorzystać z dedykowanej oferty finansowania: Pożyczki i Leasingu na Start. Działania te wpisują się w szerszy kontekst silniejszego wspierania rozwoju polskich firm przez bank. Według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator „Małe firmy o usługach finansowych 2017” PKO Bank Polski jest najczęściej wskazywanym bankiem podstawowym przez małe firmy – z usług niekwestionowanego lidera rynku bankowego w Polsce korzysta prawie jedna czwarta badanych małych firm.

Od dziś dla przedsiębiorców będących klientami PKO Banku Polskiego oraz korzystających z terminali eService dostępne jest gotowe i kompleksowe narzędzie do efektywnego zachęcania klientów do częstszych zakupów. Oferta obejmuje doradztwo w zakresie przygotowania kampanii marketingu lojalnościowego, indywidualnie przygotowywane regulaminy promocji, komunikację z klientami poprzez SMS, obsługę posprzedażową w postaci raportów z kampanii, szkolenie personelu, materiały marketingowe, a także zapewnienie zgodności z RODO. Mogą z niej skorzystać zarówno mikrofirmy, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa oraz korporacje.

Technologia ZenCard jest bardzo atrakcyjna dla małych i średnich firm, dla których prowadzenie programów lojalnościowych na własną rękę było dotychczas często zbyt dużym obciążeniem finansowym i logistycznym, jak również dla dużych sieci handlowych i usługowych, które dzięki gotowemu rozwiązaniu mogą znacząco zwiększyć efektywność swoich obecnych działań lojalnościowych i marketingowych. Wchodząc na początku 2017 roku do Grupy PKO Banku Polskiego, zapoczątkowaliśmy zupełnie nowy etap współpracy pomiędzy światem bankowości a fintechami, a efekty są już dziś dostępne dla dużej grupy klientów – mówi Krzysztof Klimczak, prezes ZenCard.

Na start PKO Bank Polski wspólnie z ZenCard przygotował promocję, w ramach której przez 3 miesiące można za darmo wypróbować działanie programu, także bez ponoszenia opłaty instalacyjnej. Promocja jest prowadzona w oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce, w których można uzyskać informacje o technologii ZenCard, a także otrzymać specjalny kod uprawniający do skorzystania z promocji. Regulamin jest dostępny na stronie ZenCard.

Spółka fintechowa ZenCard od początku 2017 roku jest częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. W połowie 2017 roku ZenCard w pełni zintegrował się technicznie z siecią terminali eService i ma już na koncie dwa duże projekty z ogólnopolskimi sieciami handlowymi – kampanię promocyjną dla Visy i MAKRO, a także współpracę z siecią drogerii Super-Pharm umożliwiającą szybką i wygodną rejestrację klientów do największego w Polsce klubu lojalnościowego LifeStyle z poziomu terminala płatniczego. ZenCard rozpoczął również współpracę z największym fińskim bankiem OP Financial Group. W wyniku wygranego konkursu „OP Smart Commerce”, polski fintech oraz troje pozostałych laureatów, uruchomią w 2018 roku projekty wprowadzenia swoich technologii na rynek fiński przy udziale największej instytucji finansowej Finlandii.

Więcej informacji dotyczących technologii ZenCard oraz wiele cennych porad dla przedsiębiorców można znaleźć na https://zencard.pl/blog/

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

    • Bankofirma

      02019.06.13

      Pensjonat i hotelik w mazurskim stylu. Goście przyjeżdżają nawet trzy razy w roku

      Goście z Europy Zachodniej zamiast dużych hoteli wolą mniejsze i kameralne obiekty, gdzie mają bezpośredni kontakt z właścicielami. Znajdują to u nas w Pensjonaciku Cyklada i Mazurskiej Chacie – przekonuje Jacek Jaworski, który wraz z żoną Izabelą prowadzi obiekty wypoczynkowe na uboczu Mikołajek w okolicach Jeziora Mikołajskiego. Małżeństwo przygotowuje właśnie Pawilon SPA z sauną i jacuzzi, bo ciągle chce rozwijać ofertę dla turystów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.11

      Let’s Fintech with PKO Bank Polski – rozumiemy potrzeby innowacyjnych firm

      PKO Bank Polski rozwija projekt Let’s Fintech, dzięki któremu współpracuje ze startupami i angażuje się w wyszukiwanie najbardziej perspektywicznych rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku. O pracy zespołu, wdrożeniach i poszukiwaniu kolejnych projektów mówi Grzegorz Pawlicki, dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.07

      Grupa Magnum – hurtownia z materiałami do montażu stolarki dla Polski i Europy

      Przed laty Tadeusz Romański prowadził hurtownię kwiatów, na której stracił duże pieniądze. To był moment, w którym zmienił sposób myślenia. Przebranżowił się, odnalazł swoją pasję i otworzył w Tarnowie Grupę Magnum – hurtownię z materiałami do profesjonalnego montażu stolarki, a także zakład produkcyjny dodatków do okien – moskitier i rolet. Dzięki sprzedaży przez internet, obsługuje dziś firmy z całej Polski i Europy.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.07

      Zakład Beaty Golińskiej. Dbają o zieleń we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku

      Zakład Usługowo-Handlowy Beata Golińska to firma z Korzeńska, która od 2010 r. zajmuje się zakładaniem i konserwacją zieleni miejskiej we Wrocławiu i regionie. Zatrudnieni w niej pilarze, kosiarze i ogrodnicy terenów zieleni nieprzerwanie realizują zadania wskazane przez Zarząd Zieleni Miejskiej i prywatnych zleceniodawców. Firma świetnie się rozwija, a jej właścicielce zależy, by wkrótce stała się znana w całej Polsce, a może i nawet w Europie.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.06.04

      Firma Orbud. Warto postawić wszystko na jedną kartę

      Kiedy przedsiębiorstwo, w któryn pracujesz, zmierza upadkowi, trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i założyć swoje. Z takiego założenia wyszedł Andrzej Orzeł, który w 2001 r. stworzył firmę budowlaną Orbud. Przedsiębiorstwo świetnie się rozwija, a dzięki własnemu parkowi maszynowemu jest w pełni elastyczne i gotowe do natychmiastowej realizacji zamówień klientów.

      więcej
    • Bankofirma

      02019.05.31

      Cukiernia Baccate w Gdańsku – ich produkty to prawdziwa uczta dla podniebienia

      Właściciel cukierni Baccate w Gdańsku Robert Antonowicz działa w branży od 25 lat. Dzięki swojej wiedzy, pasji i odwadze w podejmowaniu ryzyka, stworzył firmę, która dba o zaspokojenie smaków wielu mieszkańców Pomorza. Bywają weekendy, w których dostaje zamówienia na 20 tortów ślubnych. Niektóre z nich w ekspresowym tempie dostarcza nawet na dystansie 100 km. W rozmowie z Bankomanią zdradza, jaki jest jego przepis na sukces.

      więcej
    Pokaż więcej