2018.03.02

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego największa i najbardziej transakcyjna

PKO Bank Polski po raz kolejny okazał się niekwestionowanym liderem bankowości mobilnej. Tak wynika z raportów portalu PRNews za IV kwartał 2017 r. W ciągu ostatnich 12 miesięcy IKO znacząco przyspieszyło, zarówno pod względem liczby aktywnych aplikacji, jak i transakcyjności czy nowych funkcji. W efekcie użytkownicy coraz chętniej korzystają z aplikacji, ale też wystawiają jej najlepsze oceny.

Najnowsze raporty PRNews umocniły PKO Bank Polski na pozycji lidera bankowości mobilnej w Polsce: prawie 2,3 mln klientów korzystających z banku za pośrednictwem urządzenia mobilnego (IKO, wersja lajt i pełna wersja serwisu iPKO), prawie 1,3 mln klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się do aplikacji IKO, 14 mln transakcji mobilnych w IV kwartale i ponad 685 tys. klientów, którzy do banku logują się tylko z komórki.

Nasza aplikacja mobilna jest liderem na rynku nie tylko pod względem skali, ale także jakości. Od początku funkcjonowania na rynku klienci korzystający z IKO wykonali już 68 milionów transakcji, z czego 16 milionów tylko w ciągu ostatnich 3 miesięcy. Od grudnia, kiedy ogłaszaliśmy przekroczenie 2 milionów aktywnych aplikacji, przybyło nam kolejnych 300 tysięcy. To ogromne zainteresowanie klientów aplikacją PKO Banku Polskiego jest najlepszym dowodem na to, że oddaliśmy im do dyspozycji najwyższej klasy narzędzie, które stało się nieodzownym elementem codziennego bankowania – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Tygodniowo do aplikacji IKO loguje się prawie 1,2 mln klientów, średnio 8 razy. Wzrost liczby aktywnych użytkowników na przestrzeni ostatniego roku wyniósł 120 proc., co wiąże się również ze wzrostem liczby transakcji mobilnych. Obecnie w IKO realizowanych jest prawie 1,5 mln transakcji (wzrost o 23 proc. wobec poprzedniego kwartału). Klienci coraz częściej korzystają z różnorodnych funkcji transakcyjnych dostępnych w aplikacji mobilnej największego polskiego banku. Oprócz najczęściej wykorzystywanego przelewu na numer rachunku, chętnie wykonują transakcje kodem BLIK w internecie oraz płacą zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych przy pomocy technologii HCE. Obecnie płatności w internecie i sklepach stacjonarnych stanowią ponad jedną trzecią wszystkich wykonywanych transakcji za pomocą aplikacji IKO.

W marcowym numerze Retail Banker International – wydawanym  od ponad 30 lat w Wielkiej Brytanii miesięczniku o tematyce finansowej – opublikowany został ranking aplikacji mobilnych oferowanych przez 100 największych banków na świecie. Zostały one uszeregowane według średniej ocen użytkowników smartfonów z systemami Android i iOS. Z Polski do rankingu zakwalifikował się tylko PKO Bank Polski, a jego aplikacja mobilna zajęła pierwsze miejsce na świecie, zyskując łączną notę na poziomie 4,8 punktów na 5 możliwych od 150 tys. osób. IKO zostawiło w tyle aplikacje tak dużych światowych gigantów bankowości jak Bank of America, UBS, Lloyds i Barclays.

Karolina Tomczak
ekspert w PKO Banku Polskim

Czytaj także:

PKO Bank Polski Instytucją Roku 2017

PKO Bank Polski z najlepszym Biurem Prasowym Roku 2017

    • Z Banku

      02018.12.10

      PKO Bank Polski doceniony przez deweloperów

      PKO Bank Polski znalazł się w czołówce XIII rankingu banków kredytujących inwestycyjne przedsięwzięcia mieszkaniowe. Deweloperzy dobrze ocenili współpracę z Bankiem w zakresie finansowania inwestycji mieszkaniowych oraz prowadzenia mieszkaniowych rachunków powierniczych. To zapewniło mu 3. miejsce.

      więcej
    • Z Banku

      02018.12.07

      HackYeah: cztery zespoły, które zaimponowały mentorom PKO Banku Polskiego

      24 godziny – dokładnie tyle czasu na rozwiązanie wybranych problemów miały prawie trzy tysiące programistów biorących udział w HackYeah, największym stacjonarnym hackathonie w Europie. Uczestnicy wydarzenia, którzy zdecydowali się na rozwiązanie zadania PKO Banku Polskiego, jako pierwsi mogli przetestować bankowe API.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.07

      #dziendobrykariero z PKO Bankiem Polskim w Gdańsku

      Studenci Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku z pierwszej ręki mogli dowiedzieć się, jakie wyzwania stoją przed pracownikami i jakie są możliwości rozwoju zawodowego w PKO Banku Polskim. Okazją było spotkanie #dziendobrykariero na gdańskiej uczelni.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Święta pod palmą? Inaczej nie znaczy gorzej

      Święta Bożego Narodzenia najczęściej spędzamy w domu w gronie najbliższych lub wyjeżdżamy w rodzinne strony. Z roku na rok rośnie jednak popularność świątecznych wycieczek w mniej lub bardziej egzotyczne rejony świata.

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Cykliczne doładowanie telefonu na kartę – tyle nas łączy

      Rozmowy, SMS-y, kontakt z przyjaciółmi na Facebooku lub konto na Instagramie to normalna sprawa. Telefon komórkowy jest narzędziem, bez którego żaden młody człowiek nie może się obejść. Dlatego, jeśli jest na kartę, musimy zadbać o jego systematyczne doładowanie. To sprawa kluczowa!

      więcej
    • Bankofinanse

      02018.12.06

      Kup prezenty na święta przez internet – taniej i bez kolejek

      Blisko połowa Polaków kupi w tym roku prezenty pod choinkę przez internet – wynika z najnowszej edycji badania świątecznych zwyczajów konsumenckich przeprowadzonego przez firmę Deloitte. Rosnąca popularność zakupów przez internet przed Bożym Narodzeniem wynika z wygody, łatwości w porównaniu cen oferowanych przez sklepy online oraz oszczędności czasu. Klienci PKO Banku Polskiego za zakupy w sieci mogą zapłacić na kilka sposobów.

      więcej
    Pokaż więcej