2018.03.29

PKO Bank Polski liderem bankowości detalicznej

PKO Bank Polski utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera na rynku detalicznych usług bankowych w Polsce.  Liczba kont osobistych prowadzonych przez PKO rośnie systematycznie od dwóch lat i na koniec 2017 r. przekroczyła 7,1 mln rachunków, dając – zgodnie z najnowszym raportem portalu PR News – największy na rynku przyrost o 284 tys. w skali roku.

Wbrew spadkowym tendencjom rynkowym, liczba kart kredytowych z logo PKO Banku Polskiego w roku 2017 zwiększyła się o 15 tys. W tym czasie – jak podaje PRNews – rynek bankowy w Polsce odnotował spadek liczby tego rodzaju kart o ponad 120 tys. sztuk. Pod względem wydanych kart bankowych ogółem PKO Bank Polski także pozostaje liderem. 

Pozycja lidera PKO Banku Polskiego na rynku detalicznym jest efektem ciągłych prac nad dopasowaniem oferty do potrzeb różnych segmentów klientów i konsekwentnego wdrażania najnowszej technologii, którą bank skutecznie wykorzystuje, zwiększając zestaw funkcji kont osobistych i kart bankowych. Kreuje przy tym nowe trendy na rynku usług finansowych. Bank systematyczne pracuje nad zwiększeniem bezpieczeństwa transakcji bezgotówkowych i zapewnieniem coraz lepszego komfortu korzystania z aplikacji mobilnej IKO, która umożliwia zarządzanie swym kontem i kartami bankowymi przy wykorzystaniu smartfona. Nowe udogodnienia, z jakich mogą korzystać posiadacze kart z logo PKO, nowe funkcje aplikacji IKO wdrożone w ubiegłym roku, miały wpływ na wzrost popularności naszych produktów – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego PKO Banku Polskiego. 

W ubiegłym roku bank wprowadził dla posiadaczy kart: możliwość czasowego blokowania w IKO, bezpośrednie płatności w funkcji „Płacę z iPKO” i „Płacę z Inteligo” kartami kredytowymi, możliwość zamawiania miejskiej karty płatniczej w Warszawie i Wrocławiu w serwisie internetowym. Wprowadzone na rynek w połowie ubiegłego roku karty wielowalutowe do kont Aurum i Platinium II w fazie startu oferty mogły zostać podpięte – poza rachunkiem konta osobistego w złotych – do rachunków w euro, dolarach amerykańskich, frankach szwajcarskich i funtach. Obecnie mogą równocześnie obsługiwać transakcje na 8 rachunkach (poza wspomnianymi również w koronach duńskich, norweskich i szwedzkich). Tym samym korzystanie z pełnego zestawu możliwości takiej karty pozwala uniknąć kosztów przewalutowania transakcji. Niebawem oferta kart wielowalutowych będzie dostępna dla wszystkich dorosłych posiadaczy kont osobistych PKO Banku Polskiego. Od stycznia w serwisie transakcyjnym działa również kantor internetowy, umożliwiający bezpłatną wymianę walut on-line. 

Bank oferuje karty ze znakami VISA i Mastercard dla klientów indywidualnych, firm z sektora MSP oraz korporacji. Można nimi wypłacać gotówkę w bankomatach, płacić w sklepach tradycyjnych i internetowych na całym świecie – także zbliżeniowo. Karta debetowa lub kredytowa z logo PKO Banku Polskiego może być źródłem pieniądza dla transakcji zbliżeniowych dokonywanych smartfonem z aplikacją IKO. Już ponad 166 tys. kart płatniczych aktywowali klienci w aplikacji IKO – dzięki temu mogą płacić zbliżeniowo telefonem. Ponadto klienci indywidualni aktywnie korzystają z posiadanych kart – w trzecim kwartale ub.r. 24,5 proc. transakcji kartowych polskich banków w kraju było dokonanych kartami z logo PKO Banku Polskiego. 

90 proc. nowych klientów Banku zaczyna korzystać z jego usług zakładając konto osobiste, 60 proc. nowych, ogółem pozyskanych w 2017 r., ma poniżej 35 lat. O ogromnym wzroście zainteresowania klientów możliwościami, jakie dają zdalne kanały obsługi konta, świadczy fakt, że w grudniu 2017 r. 90 proc. transakcji klienci indywidulani PKO Banku Polskiego wykonali korzystając z iPKO lub IKO. Konta osobiste, dzięki możliwości korzystania z iPKO i aplikacji mobilnej IKO, należą do najnowocześniejszych narzędzi bankowania dla klientów indywidualnych nie tylko w Polsce, ale i na świecie. W marcowym rankingu aplikacji mobilnych brytyjskiego pisma Retail Banker International – prestiżowego miesięcznika o tematyce finansowej – aplikacja IKO zajęła pierwsze miejsce na świecie. 

Grzegorz Culepa
ekspert w PKO Banku Polskim 

Czytaj także:

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego najlepsza w rankingu 100 banków na świecie

PKO Bank Polski najcenniejszą polską spółką 2017 roku

Dom Maklerski PKO Banku Polskiego liderem obrotów w 2017 r. 

loaderek.gifoverlay.png